Hei, Jeg har kikket en del i tråder på bonusfeber forumet men finner lite oppdatert om firmaer som lar deg betale regninger med SAS MC premium og tjene EB-poeng. Jeg ser at Bill Kill lar deg bruke Sas amex elite, men dette gir dessverre ikke ekstra statuspoeng, som er det jeg er ute etter. Jeg skal oppholde meg en tre års tid i England og leien kan kun betales via bankoverføring. Finnes det tjenester hvor man kan betale summen med SAS MC, tjene EB på det, og så betale regningen videre via bankoverføring? Jeg har kikket på Revolut og Curve, men har skjønt at dette ikke fungerer. I "verste" fall blir det å betale leia via Bill Kill og Sas amex elite, men jeg skulle veldig gjerne hatt statuspoengene fra SAS MC. Edit: tjener man EB ved å betale regninger til privatpersoner via Paypal/Sas MC? Takk på forhånd!
Ville nok lest litt mer på trådene som omhandler Bla billkill. Når det gjelder Revolut og Curve, så er et av spørsmålene om du har inntekt fra Norge eller England under oppholdet. For lønn/penger som kommer fra Norsk konto vil det nok lønne seg og ha et av de dyre abonementene hos feks Curve også benytte underliggende norsk kort, som SAS MC og så betale ned dette fra Norsk konto. Hvis alternativet blir å bruke et norsk kredittkort i utlandet i 3år. Har du inntekt og dermed Engelsk debit/kredittkort lokalt, vil det muligens være en billigere løsning. Selv har jeg ikke betalt med annet en Amex på BillKill, men ser at noen bruker Strawberry. For betaling av rekninger i England vil muligens curve fronted fungere. Men da for en avgift. Hvordan dette blir prismessig kontra å betale direkte fra Norsk konto med de avgiftene som følger med da vet jeg ikke.
Takk, blar meg gjennom videre. Inntekten vil komme fra Norge. Mtp å bruke Curve, tenker du da på at det vil være penger å spare på valuta og div gebyrer? For slik jeg har skjønt det er det ikke mulig å tjene EB via SAS MC tilknyttet Curve, stemmer det? For ja, løsningen blir å bruke norsk kredittkort (SAS Amex Elite og SAS MC Premium) i tre år. Ang regninger er det jeg hovedsakelig leter etter en mulighet for å betale disse bankoverføringene på en måte som til slutt kan gi meg litt eurobonus i samme slengen, men det virker ganske vrient ja..! Takk igjen for god info.
Du tjener EB på SAS Mc gjennom Curve, det er ikke problem. Men SAS Mc har sperret alle kjente metoder for å tjene EB på regningsbetaling. Mulig det finnes andre engelske sider å betale regninger på? Ift til å bruke SAS MC direkte i England, så vil Curve spare deg for mange kroner i valutapåslag. I tillegg får du jo gratis minibankuttak (opp til en viss sum) i uka. Strawberry er vel det eneste kjente kortet som gir poeng via BillKill. Men du kan muligens tjene aller mest poeng på å undersøke om du kan få et engelsk MC/Amex mens du er der, og via det bruke Curve Fronted for å betale regninger med. Jeg vet ikke hvordan det funker i UK, bare såvidt lest at det er en mulighet
Det vil være en god del gebyrer og vekslingskurser å spare på 3 år med Curve kontra sasmc/Amex fra Norge. med ca 9 uker i utlandet i fjor og bruk av Curve sparte jeg gebyrer selv når j kjøpte abo. for et år Du vil tjene poeng på underliggende kort og kan benytte deg av gbit hvis du har flere norske kort å legge inn. Som sagt, sjekk Curve fronted og aktiver eventuelt dette. https://help.curve.com/which-transactions-will-curve-fronted-fees-apply-to-r1FErO38_ Jeg har aldri betalt regninger til utlandet mer BillKill : noen som har erfaring med det?
Notert, ja her virker det som SAS MC har gått grundig til verks. Skal kikke litt på engelske sider, har bekreftet nå at både Wire og Revolut merkes som kontantuttak. Curve skal jeg nok skaffe meg uansett, det høres ut som det kan bli gunstig de neste årene. Skal også sjekke ut Curve Fronted med et engelsk MC/Amex, takk! Yes det høres lovende ut, skal ordne meg Curve snarest nå. Gbit høres også ut som en veldig nyttig funksjon! Takk igjen for innspill.
Bare for å presisere at Amex ikke kan benyttes med Curve i england heller. Det var ment som å finne engelske løsninger for å betale regninger med Amex/MC. Muligens det finnes en engelsk «BillKill» Via Curve kan man betale regninger kun med VISA/MC, så langt jeg vet.
Skjønner. Det ser ut som man brukte "Billhop" i UK, men at dette ble stengt for privatkunder i april i år. Får se om det dukker opp noe omsider