Reise med barn

Tråd i 'Reisemål' startet av Jeanette, 20. juni 2022.

1. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,461
    Bonuspoeng:
    183
    På jakt etter erfaringer fra dere som nå har litt eldre barn - når er det realistisk å ta med poden på business class? I utgangspunktet te jeg jeg det skulle gå greit ved 4-års alder, men nåe jeg nå ser 4-åringene i barnehagen ser jeg jo at de fortsatt er veldig små og heller ikke tar instrukser sånn kjempebra :D Er 5-6 år mer realistisk?

btm liker dette
  2. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,768
    Bonuspoeng:
    183
    Er nok veldig individuelt.

Vår første tur var når barna 3,5 og 6år.
    Tidlig avgang fra Norge og sen avgang fra New York gjorde at begge sov godt over 50% av turen, og var opptatt med IFE og Ipad resten.
    Ble også ett slag UNO eller to mener jeg huske..

Etter det har det blitt minst en longhaul C med barn i året, de er nå 10 og 12.

Er det ett par ganger i året jeg synes det er flott at barna er opphengt i skjermtid så det når vi flyr :)

3. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,461
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det er nok veldig individuelt. Ikke bekymret for turen i seg selv, men dels for at jeg ikke får han til å sitte i setet med beltet på når det er påkrevd, og dels for at han skal føle seg utrygg i sin egen pod når beltet må være på.

Vi har 2 turer med LH biz frem til han er 3, så neste planlagte tur vil han være nesten 4 år. Hadde håpet den kunne gjennomføres i biz og ikke premium eller eco.

4. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,847
    Bonuspoeng:
    183
    Første longhaul så var de 2 år og 5 år. Første business så var junior 7 år. Deretter har det gått slag i slag.... Tiden går så alt for fort :D:p

Alle turer har gått greit sånn sett uansett sete, de begynner nok å bli godt vandt.

5. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,461
    Bonuspoeng:
    183
    Han er 2 år og har krysset av 10 land på lista så langt, og har også vært på flere longhaul, så er ikke selve reisen som er problemet, men det å få han til å sitte i setet sitt når det er nødvendig og man ikke har like god tilgang fordi man sitter i pods :) Ja tiden går alt for fort, oh forhåpentligvis får vi mange turer i biz sammen, om ikke hele EuroBonus devalueres så mye i de kommende årene at det blir vanskelig å få spart opp nok poeng og/eller finne billetter. Tiden får vise! :eek:

obay liker dette
  6. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,847
    Bonuspoeng:
    183
    Det er jo i grunn bare ved takeoff/landing/mat en må sitte ved setet og det er jo det samme uansett klasse. Fordelen med biz sete er jo at det er stort nok til at voksen og lite barn kan sitte sammen :)

7. Kalsnes

Kalsnes Medlem

Likes mottatt:
    706
    Bonuspoeng:
    93
    Skal fly med TAP til Insideflyers nye Granka (Cancun). Nå har de byttet fly fra 330 til 330 Neo, og med det forsvant Bassineten til han på 7 måneder. Når jeg prøvde å ringe for å få det på igjen så er de tomme, de to de hadde er tatt. Er det noen lure triks i ludo for å få dette på plass igjen? Syntes de burde prioritere oss foran i kabinen :p

8. microblast

microblast Nytt Medlem

Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg ville ikke stresset for mye. 7 måneder er trolig for stor for bassinet uansett, som er beregnet for 6 måneder og under. Har reist med yngre barn enn det og konkludert med at bassinet var lite egnet.

9. benjaminbr13

benjaminbr13 Medlem

Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    33
    Noen som har litt nyere erfaring med nettprett / Ipad til barn i 2 års alderen som skal reise. Turen går til BKK og KUL. Vi er vant til å reise med ungen og han liker å fly, men trenger tips til bra nettbrett som er enkelt og bruke og tåler er støyt

Del denne siden