Reisebrev SIN-HKG-ICN Cathay Pacific

Tråd i 'Reisebrev' startet av TravelManBiz, 26. juni 2017.

1. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Hei,

Prøver meg med mitt første reisebrev. Jeg er på ferie i Singapore med familien men har alltid lyst til å besøke Sør Korea / Seoul. Så jeg brukte ca 60.000 BA Avios poeng og 2300,- NOK og bestilte en tur på Cathay Pacific fra SIN til ICN via HKG på business. Skal fly A350 fra SIN til HKG

Sitter nå på Qantas loungen som etter min mening er den beste One World loungen på T1 Changi. Jeg sjekket inn 1300 men Qantas loungen åpner ikke før 1430 så jeg gikk først til Dnata loungen som også var ok. Skriver innlegget på mobiltelefon så jeg håper bildene er ok.

Attached Files:

pgaa, NorFlight, Kristian and 15 others like this.
  2. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    De forrige bildene var fra Dnate loungen, nå har jeg beveget meg til Qantas loungen. Ikke så mye mennesker her enda siden flyene til BA og Qantas går om kvelden. De har bra utvalg av mat og servering av mat ved bordene. I tillegg har de en egen bartender som serverer alle slags drinker

Gleder meg til å prøve Cathay Pacific business class på A350. Når vi kom ned til Singapore flydde vi med Qatar business class som var utrolig bra både med tanke på setet og servicen. Håper Cathay kan leve opp til dette også.

Attached Files:

3. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,224
    Bonuspoeng:
    183
    Glimrende, gleder meg til å lese om inntrykk fra Cathay!
    God tur videre!

TravelManBiz liker dette
  4. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Tusen takk. Bartenderen har allerede fått laget en Cocktail til meg:):D

Attached Files:

Upsaker and DanH like this.
  5. CB1

CB1 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    Kult nok det her, ble resten av familien igjen i Singapore?

6. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, de er i Singapore. Kona er fra Singapore så jeg fikk lov til å ta en tur aleine:)

7. petterel

petterel EBD og QPP

Likes mottatt:
    887
    Bonuspoeng:
    93
    Kult! Gleder meg til å lese om dette :D Vurderer selv å teste ut enten A350 biz eller 777 F hos CX :rolleyes:

TravelManBiz liker dette
  8. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Da venter jeg ved gaten for å gå ombord. Cathay har eget område i ventehallen for de som fly business. Legger også ved et bilde av flyet som skal ta meg til HKG. Ingen tvil om at A350 er det beste 2 motor langdistanse flyet i min mening:D

Attached Files:

Stuttfeiten liker dette
  9. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Helt enig! Den Qantas loungen ser forresten også veldig bra ut! God tur!

TravelManBiz liker dette
  10. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    IMG_1148.JPG Da er jeg fremme i Hong Kong. Inntrykket mitt etter turen er at Cathay Pacific leverer et bra produkt, men det kan ikke måle seg helt med Qatar. Hvis sete / service er 10/10 på Qatar vil jeg si det er 7/8 på Cathay. Ikke så mange innstillinger på setet bl. a og ikke noe amenity kit utlevert. Vedlagt ser dere noen bilder fra turen. Kl er 2308 nå og neste fly går 0100 til ICN. Vi lander 0540.

Kl 0800 har jeg bestilt tur opp til grensen til Nord Korea så det blir spennende:confused:

Attached Files:

pgaa, FFlyer, NorFlight and 16 others like this.
  11. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Tusen takk:) Sitter på The Pier loungen nå. Akkurat dusjet og nå er jeg i The Noodle Bar. Snart innsjekk for neste fly til ICN

Attached Files:

12. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Da er jeg fremme på Icheon ICN. Sitter på toget nå og ankommer Seoul station ca 0730. Turen til Nord Korea grensen starter 0745 så her er det ikke tid til mye hvile.:) Fikk sovet litt på flyet. Denne gangen flydde vi med en eldre A330 og det er ganske stor forskjell fra A350 må jeg si. Mere flystøy i kabinen og setene var mere slitt. Siden dette var et nattfly fikk jeg ikke tatt mye bilder, men maten var ok og ikke noe mere. Men CSD gikk rundt og hilste på oss med status i One World og det var jo hyggelig. Skal få lagt ut noen bilder fra turen i kveld når jeg er tilbake på hotellet.

Attached Files:

FFlyer, NorFlight, mathiasfe and 7 others like this.
  13. phileas

phileas «Thanks upgrade»

Likes mottatt:
    3,618
    Bonuspoeng:
    93
    Tusen takk for et flott reisebrev. Skal selv besøke Seoul senere i sommer på rundreise. Har veldig lyst på et besøk til grensen. Supert om du legger ut noen bilder når du har gjennomført den turen. En får virkelig god valutta for avois poengene når en velger å ta dem ut i Asia. Har fått ordnet meg min første F
    tur med Cathay fra Hong Kong til Singapore for 40.000 poeng. Ønsker deg en flott videre reise

TravelManBiz liker dette
  14. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,876
    Bonuspoeng:
    293
    Prima rapport. God fornøyelse i Seoul!

TravelManBiz liker dette
  15. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    Sjå her, dette ser ut som en fin tur. Takk for at du deler! :)

TravelManBiz liker dette
  16. CB1

CB1 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    Ta det pent på grensen mot Nord Korea:)

TravelManBiz liker dette
  17. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Da er jeg tilbake på hotellet etter en dag med masse inntrykk. Jeg landet 0600 på ICN og sightseeing turen startet 0745 fra Sentrum. Det ble en del løping og det er ikke alltid like lett å finne frem i Korea da ikke alle skilt er på engelsk og det er også mange som ikke snakker engelsk. Men koreanerne er veldig høflige så jeg fikk et godt inntrykk av dem.

Men tilbake til turen så rakk jeg det akkurat og vi kjørte da ca 1 time opp mot grensen til Nord Korea. Guiden fortalte bl.a at verneplikten for menn er 11 år og de har akkurat innført 7 år for jentene... Første stopp var tunnellene som Nord Korea har gravd inn i Sør Korea. Vi gikk 350m ned i bakken for å se hvordan de var laget, veldig spennende og litt klaustrofobisk.

Neste stopp var et observatorie på et fjell som gav oss en fin utsikt til DMZ sonen og Nord Korea på andre siden. De spilte også høy musikl fra høyttallere som en slags psykologisk påvirkning. Nord Korea gjorde også det samme men de hadde ikke musikk, der var det heller hyllest til den store lederen.

Etter dette reiste vi til den eneste togstasjonen der du kunne ta tog til Nord Korea (for de som ønsker det) Til slutt fikk vi koreansk lunch i Seoul. I kveld skal jeg finne meg en koreansk BBQ, legger ut bilder av dette seinere.

Attached Files:

18. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Hei:) Er det F eller C du skal fly med? Har Cathay fortsatt F mellom SIN og HGK?

19. geddi

geddi Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,744
    Bonuspoeng:
    113
    Da anbefaler jeg koreansk biff, Hanu/Hanwoo (한우). Den koreanske oksen hanu er beslektet med den Japansk Kobe oksen og smaker vidunderlig.

Kan dessverre ikke gi anbefaling da de jeg vet om ligger i utkanten av Seoul og i Songdo, Incheon. Spør på hotellet, så kan de sikkert gi anbefaling, men det er viktig at du presiserer at det skal være koreansk oksekjøtt. Si hanu, så forstår de nok.

TravelManBiz liker dette
  20. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Da er jeg godt igang med oppleve Seoul på kveldstid. Jeg hadde som mål å prøve Koreansk BBQ. De hadde en restaurant ved siden av hotellet men der var det dyrt og lite mennesker som ikke er et godt tegn. Bevegde meg heller nedover i byen og fant plutselig en sidegate med masse lokale som satt ute og spiste BBQ. Tenkte da at hvis de lokale går dit burde det være bra:)

Kom snart i kontakt med noen lokale som inviterte meg til deres bord og de ville absolutt gi meg Soju. Det ble en del av dette som de blandet med øl, men det smakte faktisk ganske ok. Nå sitter jeg på en lokal bar ved hotellet og drikker Erdinger. I morgen blir det sightseeing før avreise til ICN rundt 1600.

Attached Files:

FFlyer, Eddie47, petterel and 9 others like this.

Del denne siden