Reisebrev!

Tråd i 'Reisebrev' startet av holmen, 03. juli 2024.

  1. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,889
    Likes mottatt:
    28,870
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for turen, virker som en grei avkobling fra norsk fellesferie :)
     
    holmen liker dette
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,883
    Likes mottatt:
    32,962
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for turen :)
     
    holmen liker dette
  3. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,452
    Likes mottatt:
    23,687
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for at vi fekk vere med på tur!
     
    holmen liker dette
  4. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,804
    Likes mottatt:
    10,417
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for at du deler!
     
    holmen liker dette
  5. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,909
    Likes mottatt:
    35,610
    Bonuspoeng:
    293
    Som @holmen skrev. Fikk beskjed om å bruke golfbil om jeg ønsket meg ut til lounge ved B ved innsjekk. Ved innsjekk i Oslo har jeg bare funnet en bil, smilt og sagt F. Men mener også å huske å ikke ha sett biler stående der. De er vel i blant ute og kjører også ;)
     
    Rscott liker dette
  6. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,909
    Likes mottatt:
    35,610
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for at du deler @holmen ;) Skulle gjerne hatt en F Thai opplevelse til.
     
  7. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,376
    Likes mottatt:
    7,641
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for turen og velkommen hjem :)
     
    holmen liker dette
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,290
    Likes mottatt:
    60,599
    Bonuspoeng:
    293
    Sendte krav til LH i dag for EU261 kompensasjon. Fikk svar overraskende fort. Med "we're sorry, but your claim is not found worthy" bla bla bla.

    Og så klarer de å skrive at flyet må være 3 timer forsinket for å kunne få kompensasjon, og at LH858 var bare 1t 15m forsinket.. Lurer på hvor de får informasjon fra, for flyet skulle landet på OSL kl 1800, men landet ikke før 2101. Og dørene åpnet 2107.

    Dette er fra flightaware.com:
    Screenshot_20240710-184037.png

    Jeg sendte mine notater fra flyturen i retur, og ba dem sjekke opplysningene en gang til. Det blir spennende å se hva de sier nå.

    Jeg ga beskjed til dem jeg snakket med på flyet i går om at de må sende inn krav om EU komp. Lurer på hvor mange som gjør det, og om de gir opp om de får samme svar..
     
    kjeeli, Kristian, Flymunda and 5 others like this.
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,290
    Likes mottatt:
    60,599
    Bonuspoeng:
    293
    I dag fikk jeg en hyggelig epost fra AirHelp+.

    For et års tid siden fikk jeg tilbud om et års abo. på AirHelp+ for €45,99. Tenkte det var verdt å teste det, og se om det hadde noe for seg.

    Blant annet skal man få en utbetaling på €100 ved forsinkelse over 3 timer. Og den slo inn på flighten min på tirsdag, så nå var det bare å legge inn IBAN og SWIFT, så får jeg €100 på konto i løpet av 5 dager. Hvis man har AirHelp+ tar de heller ikke noen andel av kompensasjonen om man lar dem kjøre saken for deg (Opp til €600). Så om Lufthansa fortsatt ikke er enige i mine notater, lar jeg AirHelp kjøre saken videre for meg.

    Ser at prisen nå har gått opp til €89,99 for planen med opptil 9 reiser på et år. Det koster €39,99 for opptil 3 reiser registrert hos AirHelp+.
    upload_2024-7-11_10-6-37.png

    Jeg har allerede sagt opp abo., men skal nå revurdere om jeg skal åpne det igjen.
     
    kjeeli, Kristian, Flymunda and 8 others like this.
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,290
    Likes mottatt:
    60,599
    Bonuspoeng:
    293
    Lufthansa påstår fortsatt at flyet bare var 1t 15min forsinket ved ankomst...

    Nå har jeg bedt om tidspunktene de opererer med. Spent på hvilke tidspunkter de mener er riktig her..
     
    Kristian, Earl, Eddie47 and 1 other person like this.
  11. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    821
    Likes mottatt:
    2,856
    Bonuspoeng:
    93
    Det er helt fantastisk hvordan LH holder på i blant. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har måtte gjenta meg selv og påpeke hva som faktisk er fakta i saken. Det virker nesten som de blir instruert til å trenere saker, og man kam jo i ditt tilfelle lure på om det er viljen eller evnen det står på. Jeg driver fortsatt selv å prøver å få noe ut av dem etter at de rotet bort kofferten min i slutten av april. En sak som skal være veldig rett frem. Det siste svaret jeg fikk var at jeg måtte sende politirapport for å dokumentere at den er stjålet…
     
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,290
    Likes mottatt:
    60,599
    Bonuspoeng:
    293
    Helt utrolig faktisk. Jeg har sendt tidspunktene jeg noterte, pluss screenshot fra flightaware som viser at flyet landet 2101. Likevel påstår de at flyet var 1t 15min forsinket. Skulle landet 1800..

    Jeg hadde heldigvis ikke noe videre connection som jeg misset, og kom meg hjem.
     
    Rapolo liker dette
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,290
    Likes mottatt:
    60,599
    Bonuspoeng:
    293
    Alanna hos Lufthansa gir seg ikke.
    Påstår fortsatt at flyet landet på OSL kl 1915.
    I så fall landet flyet på OSL 9 minutter før det tok av fra FRA..

    Sendte over disse utklippene, og lurte på om hun fortsatt mente det samme. Og hvis hun fortsatt mente at flyet landet 1915, så ville jeg gjerne snakke med hennes supervisor.

    Her er mine tidspunkter notert live under flyvningen (og som jeg også sendte til Lufthansa)
    Passer jo ganske bra med tidene fra Flightaware under her.

    Fra Flightaware:
    upload_2024-7-12_17-59-50.png

    Fra Flightradar24:
    upload_2024-7-12_18-0-2.png

    Fra Expertflyer:
    upload_2024-7-12_18-0-20.png
     
    Rapolo, Earl, Flymunda and 8 others like this.
  14. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,370
    Likes mottatt:
    25,266
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for turen!
    Lufthansa aner ikke at du kan være ett stabeist, når du føler deg urettferdig behandlet :)
     
    holmen liker dette
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,290
    Likes mottatt:
    60,599
    Bonuspoeng:
    293
    Alanna mener fortsatt at flyet bare var 1t 15min forsinket. Får ikke noe bedre forklaring fra henne, bare at "beklager at svaret ikke sto til dine forventninger, men saken er nå lukket hos oss".

    Jaja. Har lagt inn sak hos AirHelp, så får vi se om de har bedre hell enn meg. Jævlig frustrerende å få et svar som er 100% feil, gi dem riktig svar tilbake, men fortsatt få beskjed om at svaret deres er riktig.
     
    Kristian, Rapolo, mathiasfe and 5 others like this.
  16. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,553
    Likes mottatt:
    3,695
    Bonuspoeng:
    113
    Hold oss oppdatert på denne. Finner frem popcorn :D
     
    Flymunda and holmen like this.

Del denne siden