Reisemål med 1-åring rundt påsketider neste år? Nå: 0 og 1 år januar eller påske...

Tråd i 'Reisemål' startet av Gullars, 06. juni 2021.

1. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har en booking i juli som må gjøres om på. Noen som har forslag til reisemål som er fine å ha med seg en 1-åring rundt påsketider 2022? Vurderer naturligvis Japan, men hvilke andre destinasjoner er å anbefale med en liten pjokk på slep? Tenker eksotisk/opplevelser fremfor storby, god sikkerhet/sykehus/helsehjelp, trygg fremkommelighet fra A til B og lukrativ reise i biz (virker temmelig skrapt for first om dagen) med færrest mulig stopp.

2. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    Dra til Japan. Det er faktisk ganske barnevennlig.

men hopp over Tokyo. Dra til mindre byer der dere slipper 40 min på t banen og nyt heller onsenhoteller og at Japan er praktisk enkelt og vakkert samtidig.

oddA liker dette
  3. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det kan veldig fort bli Japan :) Men foreløpig dårlig med billetter uten altfor mange stopp underveis — men det kan jo endre seg.

Hvordan er det f.eks. med Taiwan eller Sør-Korea til sammenligning?

4. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Vi likte oss veldig godt i Singapore med en 1-åring for noen år siden. Oppfyller alle dine kriterier, men det er jo selvfølgelig en storby da. Eventuelt kan man vurdere å bo på Sentosa hele eller deler av oppholdet, eller bare stoppe i Singapore en eller flere netter på vei til/fra Bali, Malaysia eller andre steder. Vi kombinerte Singapore med Bali den gangen og både store og små var veldig fornøyde.

Ett tips er å prøve å planlegge reisen slik at de lengste strekkene med fly fortrinnsvis skjer på kveld/natta når den lille likevel (forhåpentligvis) sover.
    Vi reiste med Swiss til Singapore og Turkish på returen, begge med gunstige avgangstider, og den lille jenta vår fikk så mye positiv oppmerksomhet fra besetningen i begge selskaper at det nesten ble for mye av det gode :)

Sunnfjordingen and Gullars like this.
  5. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293

Jeg ville hoppet over Seoul og Taipei, men leiebil eller tog / buss er det også fine alternativ. Korea kjenner j ikke godt nok. Men både Japan og Taiwan hadde infrastruktur på feks tog og stasjoner for barnestell osv.

Gullars liker dette
  6. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Jeanette, Maggie and Gullars like this.
  7. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,041
    Bonuspoeng:
    93
    Bali!!!

Gullars and Jeanette like this.
  8. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Hawaii sparer jeg til jeg finner ny tur med NH F hele veien. Hadde den booket i fjor sommer, men som alt annet måtte den jo avlyses :(

Bali ga mersmak — definitivt! Kjenner meg bare litt skeptisk til helsevesen (forutinntatt?) om noe skulle skje.

Singapore liker jeg veldig godt, men heller som mellomstasjon, og jeg er usikker på om det har noe for seg med en 1-åring på slep..?

Blir vel fort Japan eller Taiwan. Er det like velutviklet tognett i Taiwan? Eller like velutviklet kan det vel aldri bli, men god utbredelse?

9. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,618
    Bonuspoeng:
    183
    Virker ikke som denne er en lovlig rute lenger, iallefall om du tenker T/R Norge- Tokyo - Hawaii

Har en reise i Januar som jeg har prøvd og booke om ved ett par anledninger, både gullmail og CT telefon kommer rask tilbake med at dette ikke er en lovlig rute/vil ikke booke

Siste svar jeg fikk fra gullmailen:
    The whole department was re designed in start of this year. I can see that the rule for routings on Star Alliance Award EuroBonus tickets was included in the Star Alliance Award Updated 30th October 2020. Whether it was there previously I am unable to see.

Unfortunately there is a different between routings that are allowed on normal tickets and on Star Alliance EuroBonus tickets. Some airlines are allowed to create a routing where another Airline is not. Here my colleague checked with our head office and routing was not allowed unfortunately.

10. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    På Bali finner du så mange turister med penger at du har tilgang til private legetjenester både på hotellet og på sykehus.

Det viktige med barn på tur er å ha oversikt og en plan, for kontakt med helsevesen og reiseruter og muligheter.

11. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,301
    Bonuspoeng:
    183
    Var veldig imponert over tognett når me var i Taiwan.
    Så trur ikkje du blir skuffa her, kanskje ikkje like utbredt men veldig bra. Faktisk så var lyntoget raskare i Taiwan enn Shinkansen me kunne ta med vårt railpass i Japan.

RoadKing liker dette
  12. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Det var jo skikkelig nedtur! :( Hadde en helt perfekt booking med NH F i ny config hele veien frem og tilbake, men da får vi nok aldri oppnådd det igjen :(
    Takk for info. Bali er egentlig sykt fristende. Reiste dit med en kompis høsten 2019, og har ingenting imot å komme tilbake på samme årstid :)

Taiwan virker jo egentlig ganske kult. Så kunne vi fått testet BR C også om vi er heldige :) Hvordan er helsevesenet der? Og hva oppsøker vi som turister med en liten smårolling?

oddA liker dette
  13. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Hva med to enveis-reiser? Det har jo vært eksempler før der de har nektet t/r USA via Asia, men har sagt ja til enveisbookinger. Og pga Covid er det mange av oss som har fler CT enn man får brukt uansett...

Lars J liker dette
  14. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,618
    Bonuspoeng:
    183
    Kreativt forslag, det kan godt hende det fungerer - ikke testet selv.

15. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis det ikke fungerer så har man alltids mulighet til to t/r-reiser og kombinere en Hawaii-tur med noen netter i Tokyo i begge ender, men da må man jo være som @holmen og ha mengder av poeng til overs også :D

Lars J liker dette
  16. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har forresten også en ettåring ved påsketider neste år og har faktisk allerede booking til Tokyo flyttet i tid fra før han engang var født. Begynner å lene litt mot at 8 netter i Tokyo blir litt slitsomt med ettåring så tar også imot tips om babyvennlige steder man kan reise videre til. Gjerne en ikke altfor lang reise med tog :)

Gullars liker dette
  17. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,689
    Bonuspoeng:
    183
    Erfaringen her fra et par måneder tilbake er at svenskene på førstelinje ikke har noe problem med ruting til Hawaii via Asia, men at det blir bråstopp om bookingen må videre til back-office for beregning av skatter. Man kan med andre ord være heldig og treffe på noen som utsteder billett mens man er på telefonen, men må da forvente trøbbel ved eventuelle senere endringer.

18. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke de helt spennende flymulighetene til verken Japan eller Taiwan for øyeblikket.

Men er det slik at det kun er LHR-HND som går med 77W for øyeblikket? I så tilfelle kan det kanskje åpne seg muligheter hvis NH kommer i gang med FRA-HND og MUC-HND igjen?

Og hvordan er situasjonen med BR? Er både AMS, VIE, LHR og CDG i gang igjen, eller kan det åpne seg flere muligheter her hvis de øker aktivitet?

oddA liker dette
  19. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Det har blitt lagt ut billetter i F FRA-HND i vinter/våres for 2022. Husker ikke om dette gjelder den ene avgangen eller begge. MUC-HND har det ikke vært noe, så der kan det hende de kommer igang igjen etterhvert.

20. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,301
    Bonuspoeng:
    183
    Usikker på helsevesen, men det er nok ganske bra vil eg tru. (Google veit vel?)
    Når me var der så var det faktisk fleire som snakka om strendene i Taiwan. Rundt påsketider så er det kanskje best i sør?
    Men det ville eg vertfall sjekka ut som alternativ, kunne hatt nokre dagar i Taipei så toget sørover.
    Har ikkje besøkt Taiwan's strender, men fleire lokale snakka om det vertfall. Me var jo på fjelltur i fleire dagar så fekk snakka litt med folk.

Ellers veldig trygt, reint å hyggelig befokning i Taiwan.
    Når me sto på den eine togstasjonen å skulle prøve å ordne transport til hotellet så kom det ein hyggeleg kar, han jobba innafor helsevesenet å tilbydde oss å kjøre oss til hotellet. Ein hadde jo lest om sikkerhet i Taiwan etc, så me takka ja til det.

Del denne siden