Reisetips 2022

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Smyggen01, 09. febr 2022.

  1. Smyggen01

    Smyggen01 jakten på F

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    Hey!

    Jeg startet for for noen år siden smått med EB opptjening. Men har begynt å ta det seriøst i 2021 og fått opptjent meg min første CT! I den annledning trenger jeg reise tips for sommeren, sitter per nå på 100 000 poeng + CT. Regner med å sitte på 130 000 + - til sommeren.

    Noen tips for første eurobonus destinasjon? Skal ha med meg en kompis, så blir business class nå i første omgang. Vel å merke at jeg kun er 20 år også, så vet ikke hvor gøy MIA / LAX osv er?

    Takk for svar!
     
  2. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Bali kan du finne tur for to stk til 100 000 poeng i økonomi. Skal dit selv i september

    Har ikke sjekket tilgjengelighet på billetter til sommeren, men om dere skal fly økonomi bør det ikke være noe problem å finne noe
     
  3. Smyggen01

    Smyggen01 jakten på F

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    Njaaa, vil helst fly business.

    Ser gjennom awardhacks.se at det er masse ledig ift business rundt om kring. Vet bare ikke hvem av disse destinasjonene som er fetest!
     
  4. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Ja jeg leste innlegget ditt litt feil. mybad.
    Ut av reisemålene som er tilgjengelig i Amerika for 130k ville jeg kanskje tatt Costa Rica eller Mexico (Har ikke vært noen av stedene)
    USA er ikke så fantastisk som mange skal ha det til, og er langt ifra billig
     
  5. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,241
    Likes mottatt:
    22,477
    Bonuspoeng:
    183
    Er det "piker, vin og sang" de vil ha so er Cancun ein artig plass. I alle fall i spring break sesongen. Usikker på korleis det er resten av året. Er det strand og sol de vil ha so er nok Mellom-Amerika de bør satse på til dei poengsummane du trur du vil ha til rådvelde.
     
    Wiolenze liker dette
  6. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Først av alt er det greit å vite hvor lenge dere skal borte. Videre, hvor reisevante er dere? Hvor har du reist tidligere?

    Interesser, hva vil dere gjøre i ferien?
     
  7. Smyggen01

    Smyggen01 jakten på F

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    Vi tenker 4-7 dager. Ikke reist for mye tidligere, Marbella, Afrika, italia og de typiske turist stedene...

    Stor interesse for å få til golf på destinasjonen.
     
  8. Meursalt

    Meursalt Medlem

    Innlegg:
    86
    Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg har aldri vært i Mexico, men jeg hadde som 20-åring dratt der. Du kommer deg med CT innenfor budsjettet t/r i C med *A for to pax. Prisnivået er vel ganske bra som nordmann, maten er god og du kan feste fra deg samt sove ut på fine hotell.
     
    Smyggen01 liker dette
  9. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg vet ikke hvorfor du tenker LAX/MIA ikke skulle være gøy som 20-åring? Mye morsomt å finne på der! Ulempen er jo at USA er dyrt nå med høy dollarkurs, og at dere neppe får leid leiebil. Alkohol får dere heller ikke kjøpt.

    Enig med @markus i at Mexico eller Costa Rica kunne være et godt alternativ, men vær litt obs på at det er regntid på dette tidspunktet. Asia har også regntid, og koster dessuten mer poeng enn du har. Bali har ikke regntid på sommeren, og ville normalt vært et no brainer forslag, men koster deg 210.000 poeng i C.
     
    holmen and Smyggen01 like this.
  10. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,907
    Likes mottatt:
    12,901
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har dessverre bare et tips: Skriv overskriften uten orddeling. "Reisetips" skrives i ett ord.

    Beklager min petimetertendens, ikke la det stoppe deg fra fremtidige innlegg. :)
     
  11. Smyggen01

    Smyggen01 jakten på F

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    Beklager, akkurat fått vitnemål :p
     
    jonss, Kenneth79, Kalsnes and 6 others like this.
  12. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    jonss and NoLimit like this.
  13. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,907
    Likes mottatt:
    12,901
    Bonuspoeng:
    183
    jonss liker dette

Del denne siden