Reisetips for famile sommer 2020

Tråd i 'Bonushjelp' startet av FlyforTog, 06. juli 2019.

  1. FlyforTog

    FlyforTog Har flyplasskrekk

    Innlegg:
    72
    Likes mottatt:
    62
    Bonuspoeng:
    18
    Gode reisevante menighet.....

    Årets sommerferie står snart for tur, så da begynner det vel å bli på tide å tenke på neste år :)

    Ser ut til å bli førstereisgutt på bonustur neste år, og etter å ha luska en del i gardinene her på IF føler jeg meg godt motivert, men alikevel noe dårlig skodd, til å ta fatt på jakten etter bonusbilletter.

    Ser for meg å prøve å bestille i løpet av høsten. Utgangspunktet er en familie på 4 som skal på tur. 2 voksne og 2 barn på 10 og 13. Ser ut til å sitte med en CT og rundt 150k poeng på bok innen den tid.
    Ikke allverdens med poeng, det vet jeg, så å fly hele familien verden rundt på First er ikke aktuelt.
    Men om noen har gode forslag til steder som er verdt å dra til, der poengene strekker til og det er mulig å få 4 billetter i skoleferien, så blir desse tatt i mot med stor begeistring.

    Takk :)
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,591
    Bonuspoeng:
    293
    Tipper beste deal her er mor og far i biz til California på poeng og ungene bak gardina for peeng.
     
  3. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Vent på poengtilbud og ta Norgesferie. Det gjør vi i år :)
    Eller Norden... Husk at Tyskland/Baltikum også er Norden;)
    Men morsomst er det nok med romantisk solotur for de voksne på BIZ og betalt ferie for hele gjengen sammen...
     
  4. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,994
    Likes mottatt:
    10,938
    Bonuspoeng:
    183
    Med 150k poeng kommer ikke fire stykker så langt. Det beste er kanskje å satse på fly premium med sas, så kan to voksne og minste barnet fly plus eller business til USA eller Asia med sas avhengig av din FP-status og/eller ledige billetter. Sistemann må kjøpe billett.
     
    Last edited: 08. juli 2019
  5. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Er det nokon som har status?
    Og har du SAS MC med flypremium på noko nivå?

    Bonusbilletter over dammen kan vera vanskeleg å få til i juli, men er fullt mogleg.

    Men slik eg vurderer situasjonen, er at ein bruker CT og poeng på mor og far, og kjøper reise for peng på ei kampanje.
    Ein har då også nok poeng til å kaste seg på ein poengkampanje.

    Alternativt få deg Amex premium, 30 000 poeng, og kaste seg på eit par andre vervekampanjer og begynne samler og jakt-livet?
     

Del denne siden