Reisetips i mai, Companion ticket og 90-100 000 poeng

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av AV83, 04. mars 2018.

1. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,995
    Bonuspoeng:
    113
    Det er mulig, Vi flyr OSL-VIE-MRU-IST-OSL bestilt med CT og 180.000 poeng + ca ~3600 i avgifter per pers (3 personer). Reisen starter neste fredag :)
    OSL-VIE-MRU med Austrian og MRU-IST-OSL med Turkish. Vi bestilte reisen i august 2017 og så har jeg gjort noen justeringer underveis.

AV83 liker dette
  2. AV83

AV83 Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Hvilken klasse flyr dere? Er det 2 CT billetter hvor 1 CT er 2for1 + 1 CT 50% rabatt? First class da sikkert?

Og har dere lagt inn lang stopover så dere rekker dagstur, evnt. en overnatting i Wien/Istanbul også?

3. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    De flyr business.
    Koster 90k per pers og så får de 2 for 1, dvs 180k poeng.

Ingen F på den ruta der heller.
    Du må regne 3-4000kr per pers i avgifter nesten uansett hvilken rute du velger ettersom fuel alltid vil koste 116€ per vei per pers.

AV83 liker dette
  4. AV83

AV83 Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Ok, da misforstod jeg, trodde han mente alle 3 reiste med CT men da skjønner jeg den ene reiser til ordinær bonuspris (og ikke CT)

DanH and Are like this.
  5. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,977
    Bonuspoeng:
    293
    CT er for maks to personer. 50% rabatt.

AV83 liker dette
  6. AV83

AV83 Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Ja, men jeg trodde først at de reise 3 personer på first class og benyttet 2 stk CT (2for1 + 1for50%). Dersom det var mulig å reise til Mauritius med first class hadde regnestykket blitt 120 000 (2for1) + 60 000 (1for50%) = 180 000, men Are avkreftet muligheten for f lenger opp (antar f = first class? )

Are and DanH like this.
  7. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,995
    Bonuspoeng:
    113
    Det stemmer at vi flyr business, glemte å nevne det.

AV83 liker dette
  8. AV83

AV83 Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Er det slik at hotellpriser på Seychellene og Mauritius er hinsides all fornuft?

Blir poengprisen den samme selv om flyturen måtte inkludere enn mellomlanding i f.eks. Johannesburg? (Som er "Sør-Afrika" og et dyrere reisemål med poeng)

Jeg har bare gjort noen enkle søk på united.com. Ser ikke ut til at Mauritius er alt for tilgjengelig i mai.

9. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,736
    Bonuspoeng:
    183
    Du finner alt fra hinsides all fornuft, til rimeligere alternativer begge plasser. Bodde på noen ganske greie gjestehus når jeg var på Seychellene i fjor, som var relativt billig, men så finner du selvfølgelig de hotellene som er helt sinnssvakt dyre.

Du skal egentlig betale for den dyreste sonen om du mellomlander i en sone som er dyrere enn destinasjonen, men det er flere eksempler her inne på folk som har betalt for den billigste sonen.

AV83 liker dette
  10. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Hva om jeg kommer med et helt annet alternativ?

Beirut, ikke er det veldig langt, men eksotisk er det. Relativt dyre flybiletter, og du kan fly dit direkte fra CPH med SK, 50k poeng..

Selvsagt ikke noe flatbed, champagne o.lign.. men noe jeg tror er en helt unik destinasjon.

Er en destinasjon jeg selv har fundert en del på, men konkludert med at gravid fru, og Beirut ikke går helt i hop..

C

AV83 liker dette
  11. AV83

AV83 Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Kunne vært interessant med en tur dit også, men ser ut til at det kreves visum dit for dama? Er jo også litt skeptisk til Libanon, "Libanon er et land med en ustabil sikkerhetssituasjon som påvirkes av krigen i nabolandet Syria.", ref. https://www.regjeringen.no/no/tema/...masjon/velg-land/reiseinfo_libanon/id2415116/

Når du sier 50k poeng med SK, mener du da SAS Plus? Et kjapt søk viser t/r billetter til 30k for økonomi og 50 k for sas plus. Da virker det som om SAS sin poengtabell https://www.sas.no/eurobonus/poengtabeller/ betrakter Libanon som "Europa"? (selv om det i virkeligheten er Asia, eller "Midtøsten"). For Star-Alliance poengtabellen er det definert som "Nord-/Sentral-Afrika og Midtøsten".

Ser forøvrig ikke ut til at SAS.no finner bonusbilletter fra TRD til BEY, men om man søker fra OSL eller CPH finner man. Ønsker helst å reise fra TRD.

12. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Som @DanH sier, så kan MRU med OS anbefales!
    Noe av den beste utnyttelsen for EBP og CT i mine øyne...
    938BE5BF-36BB-4B75-852A-15D53185EA96.jpeg

AV83 and DanH like this.
  13. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Det er også litt av grunnen til at jeg er skeptisk, men SAS magasinet hadde en svær artikkel om Beirut i Mars utgaven, så jeg tror ikke det er så forferdelig..

Er nok bare en by man må planlegge litt, og se til at man holder seg i de rette bydeler..

Jeg får den opp som 50k SAS plus(og rettes til 30k med MC premium) på sas.no

C

AV83 liker dette
  14. AV83

AV83 Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Er det mulig å komme seg til MRU med OS (Austrian direkte VIE-MRU?) og avreise 6-10 mai? 1-2 ukes tur. Og avreise fra TRD, så må vel fly SAS også.
    Ser ikke ut til å være allverden med tilgjengelig når jeg søker via United.com, men mulig det lar seg gjøre likevel?

Nå må jeg ikke nødvendigvis fly Austrian da, og er åpen for andre alternativ enn Mauritius. Seychellene var jo nevnt tidligere, men mulig det også er andre destinasjoner i "Nord-/Sentral-Afrika og Midtøsten" (med bonuspris 90 000 business) som kan være bra?

"Nord-/Sentral-Afrika og midøsten" jfr. https://www.sas.no/eurobonus/poengtabeller/
    Algerie, Angola, Aserbajdsjan, Bahrain, Burkina Faso, Burundi, Kamerun, Tsjad, Kongo, Elfenbenskysten, Djibouti, Egypt, Ekvatorial-Guinea, Eritrea, Etiopia, Gabon, Gambia, Ghana, Guinea, Guinea Bissau, Iran, Irak, Israel, Jordan, Kenya, Kuwait, Libanon, Liberia, Libya, Malawi, Mali, Mauritius, Mosambik, Marokko, Nigeria, Oman, Qatar, republikken Kapp Verde, São Tomé og Príncipe, Saudi-Arabia, Senegal, Seychellene, Sierra Leone, Somalia, Sudan, Syria, Tanzania, Togo, Tunisia, Uganda, De forente arabiske emirater, Jemen og Zambia

15. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,995
    Bonuspoeng:
    113
    VIE-MRU med OS er sesongbasert rute, så det blir nok vanskelig. Er ofte lurt å sjekke hvem som flyr til en destinasjon og når flyene går før man sjekker united for award-billetter :)

Screenshot_20180311-172836.jpg
    Screenshot_20180311-172847.jpg

RoadKing and AV83 like this.
  16. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,757
    Bonuspoeng:
    293
    Er jo en flott destinasjon ;)

AV83 liker dette
  17. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,736
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har lenge sett på Sao Tome (og Principe). Det er bra tilgjengelighet og en aktuell rute kan være:

TRD-OSL-ADD-ACC-TMS-ACC-IST-OSL-TRD, med SAS, Ethiopian, TAP Portugal og Turkish Airlines, med en natt i Accra på vei hjem.

Denne ruten fant jeg tilgjengelig i påsken (uten at jeg fikk fingere ut og booket den).

Eventuelt kan du fly en litt enklere versjon som er TRD-OSL-LIS-(ACC)-TMS-(ACC)-LIS-OSL-TRD. Kun teknisk mellomlanding i ACC.

Dette er en destinasjon/land som mange ikke en gang har hørt om og som koster flesk om man skal kjøpe det for penger (selv økonomi koster rundt 10k per pers med TAP).

Andre plasser i den sonen som jeg personlig har sett på er Tanzania (Zanzibar) og Oman.

chrt and AV83 like this.
  18. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    65,412
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har vært på Kapp Verde og i Senegal, og begge kan anbefales som reisemål. Litt forskjell på landene som reisemål, da Kapp Verde stort sett er sol og strand (litt avhengig av hvilken øy du drar til) mens Senegal har mye mer historie og natur å vise til.

AV83 liker dette
  19. AV83

AV83 Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Ser ut til at Ghana (Accra) krever visum: "Nordmenn må ha visum til Ghana. Visum kan, ifølge offisielle reiseråd fra Ghana, ikke anskaffes ved ankomst eller grenseovergang.", så da er det vel best med ei kort mellomlading der?

Hvordan er Sao Tome and Principe som reisemål? Jeg liker jo å ha det relativt bekvemmelig :)

Zansibar har jeg også tenkt litt på, uten å ha undersøkt nærmere. Kanskje noen her har vært der?

20. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,736
    Bonuspoeng:
    183
    Skal være mulig å få tranist-visum ved ankomst, som varer i 48 timer.

Nå har jeg jo ikke vært der selv, men ut i fra det jeg kan se så ser det ut som at man kan ha det relativt behagelig der. Prisene på hotell ser ikke ut til å være helt borti natta (slik som det kan være på Seychellene og Mauritius), så man sparer jo litt der. Billeie ser heller ikke ut til å være særlig dyrt.

AV83 liker dette

Del denne siden