Reisetips til Øst-Canada

Tråd i 'Reisemål' startet av thool, 12. jan 2018.

  1. thool

    thool Aktivt Medlem

    Innlegg:
    385
    Likes mottatt:
    958
    Bonuspoeng:
    93
    Hei alle sammen,

    I sommer går etter alle solemerker ferien til Øst-Canada. Vi har tenkt oss dit i +/- to uker, og har allerede penslet inn noen dager i Toronto (+Niagara Falls), Montreal og Quebec. Vil gjerne oppleve så mye som mulig på den tiden men sliter litt med å planlegge resten av reisen. Vi

    Jeg er glad i natur og har sett litt på friluftsmuligheter i nasjonalparkene som ligger i Charlevoix, Quebec, men er også åpen for andre forslag. Dersom IFs forumister har tips til ting å gjøre både til reisemålene som er lagt inn, eller eventuelle andre forslag, mottas disse med stor takk!

    I samme slengen kan jeg nevne at jeg skal på tur med jobben til Halifax, Nova Scotia i Canada senere i sommer, og tar også gjerne imot tips til ting å gjøre her også.

    Jeg har gjort en del research selv, men reiseplaner er alltid noe som kan forbedres. På forhånd takk!
     
    Last edited: 12. jan 2018
    Travellingalf liker dette
  2. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Var i Halifax i Oktober og syns det var en herlig by (hadde ganske flaks med været, så det kan ha gjort noe med inntrykket mitt).

    Da jeg først og fremst var der for å besøke en venninne, gjorde jeg ikke så mye turist-ting, men å gå langs bryggen er veldig fint.

    Har noen restaurant/bar tips i alle fall!
    2 Crows Brewing Company - Ligger Downtown Halifax og lager sin egen øl. Veldig mye forskjellig godt og man sitter mer eller mindre i bryggeriet.
    Black Sheep Restaurant - ligger litt avsides til, men maten var veldig god. Vi bestilte 4 forskjellige småretter og delte de, det holdt for 2 (unge) voksne personer, i tillegg hadde de veldig mange gode drinker.
    The Marquee Ballroom - Veldig kul konsertsted. Var der under Halifax Pop Explotion og det var mye kult (men også mye som ikke var så kult). Verdt å sjekke ut om det er noe spennende som foregår der.
    Noble - Min første "hidden bar". Man går inn på The Middle Spoon Desserterie & Bar og setter seg ned. Så sier man det hemmelige passordet (som gis ut via mail hver torsdag) og man får så beskjed om hvor lang ventetid det er. Man blir så hentet av en ansatt og ført ned i kjelleren, gjennom kjøkkenet og inn i baren. Det var som å gå gjennom en tidsmaskin og komme inn på 30-40-50-tallet. De har en meny med en del forskjellige egenkomponerte drinker, men det beste er når man sier forskjellige smaker og sprit-typer man liker også lager de noe helt unikt til deg. Litt dyre drinker, men herregud som det var verdt det, jeg gikk derfra i med en så stor glede som jeg aldri har fått av en bar. Det MÅ prøves.
     
    Travellingalf and thool like this.
  3. thool

    thool Aktivt Medlem

    Innlegg:
    385
    Likes mottatt:
    958
    Bonuspoeng:
    93
    Dette var nydelige greier for Halifax! Jeg setter meg på maili gliste på siste stedet med en gang!
     

Del denne siden