Renhold OSL

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av elgringo1964, 28. des 2023.

1. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Synes ikke renhold på OSL er som det burde være.
    Jeg har ved forskjellige anledninger sendt klage til lufthavnen når jeg ser tykke støvlag og hybelkaniner.
    Dette er et åpent landskap der også mat tilberedes og serveres, så renhold burde være i høysetet.
    Så har vi også problematikken rundt allergier, grobunn for sopp, mugg, smitte osv.
    Bildet er tatt fra SAS innenrikslounge 26.12., og viser noe av dette problemet.
    20231226_140827.jpg

2. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,195
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg forutsetter at mattilvirkningen skjer i tilstrekkelig rengjorte lokaler, uavhengig av hva som skjuler seg av støv over butikktak og andre steder man egentlig ikke skal se.

Vil tro innsatsen for å rengjøre som i eksempelbildet er ganske omfattende, regner med at taket ikke er mulig å gå på, og å hente inn en liten lift eller demontere tak for å komme til for å tørke støv på en bjelke tipper jeg er greit unødvendig, og at ressursene heller bør brukes til rengjøring av toaletter og de områdene med høy trafikk og mye berøring.

Last edited: 28. des 2023
    pepperminte and Nordlands like this.
  3. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Det er et slags skinnesystem over taket der, så det er fullt mulig å rengjøre vha. dertil hørende vogn.
    Fikk et slags svar på en tidligere henvendelse, og det sa noe sånt som at renhold krevde en del planlegging og tilrettelegging....
    Øhh... javel... da er det kanskje en ide å faktisk planlegge renholdet og ta dritten før den bygger seg opp på dette viset.
    Bildet i innlegget over beskriver heller ikke hvor ille det til tider har vært.
    Problemet har vært såpass at man kunne se hybelkaninene gå nedover gangveien sammen med de som boardet flyet, og jeg mener det ikke er sånn det bør være.
    Kan ikke huske å ha observert sånt på andre flyplasser jeg har besøkt.

4. RescueMe

RescueMe Kortreist bonusjeger

Likes mottatt:
    1,444
    Bonuspoeng:
    93
    OSL er en skitten flyplass, og renhold virker å holdes til et minimum. Man får en viss kjennskap til kriker og kroker som ikke alle ser når man reiser med små barn (de skal pokker meg krype overalt). Har mer enn en gang blitt overrasket over hvor skittent det kan være under stoler, i vinduskarmer, bak ulike skilt o.l.

Og da har jeg ikke snakket om toalettene, de er en historie for seg selv.... o_O

Fly med oss and Jeanette like this.
  5. Bonusolsen

Bonusolsen Medlem

Likes mottatt:
    693
    Bonuspoeng:
    93
    OSL fikk faktisk ny vaskeavtale denne høsten, avtalen med eksisterende leverandør gikk ut og ny ble valgt inn.

Hva gjelder renholdstjenester, så er lov om offentlige anskaffelser til hinder for å få gode leveranser over tid. Når man skal vurdere flere tilbud mot hverandre, vil alltid pris være en faktor. I utgangspunktet kan man si at man vet hvor lang tid man bruker på å vaske en kvm og man vet hvor mange kvm OSL består av. X-faktoren blir da i utgangspunktet timesprisen på renholderne (som er dekket av tariffavtaler og minimumslønn). For å vinne konkurransen må vaskebyråene derfor kutte på kvalitet og resultatet blir misfornøyde passasjerer...

6. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,871
    Bonuspoeng:
    293
    Nuvel, jeg har vært på værre flyplasser...

7. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    innlegget var ikke ment som noen kåring, men av større flyplasser gjør ikke OSL det særlig godt etter mitt syn.

RoadKing liker dette

Del denne siden