Rettigheter når reisebyrået endret flighten til en umulighet

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av anders8, 12. mars 2019.

  1. anders8

    anders8 Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    320
    Bonuspoeng:
    63
    Denne saken er litt spesiell og handler om min 73 år gamle far, som falt for fristelsen til å bestille en énveis flight fra Wien til Oslo gjennom et online reisebyrå kalt "kiwi.com".

    Han hadde betalt ca 1600 kr for følgende flyplan i slutten av mai (Husker ikke nøyaktig tidspunkt eller flyselskap i farten, men det var to ulike flyselskap).

    Wien - København 10:20 - 12:00
    København - Oslo 14:00 - 15:00

    Men så fikk han en mail for fem dager siden hvor han ble informert om at flyplanen var endret. Min far er ikke så god på det tekniske og trodde mailen fra "Kiwi" var reklame for dagligvarebutikke og så ikke på den før i går, da etter fire dager. Den sa at flighten var endret til følgende flyplan

    Wien - København 18:20 - 20:00
    København - Oslo 14:00 - 15:00

    De var greie nok til å påpeke at han ikke ville rekke fly nummer to og derfor måtte hente ut baggasjen i København. Angivelig skulle han gjennom "kiwi.com guarantee" ha fått tilbud om rerouting, men siden han ikke hadde svart innen 48 timer (!) gjaldt ikke denne lenger.
    Reisebyrået svarer raskt på mail, men sier de ikke kan gi refusjon eller tilby rerouting, og virker ikke å se absurditeten i tilbudet de mener de kan tilby min far.

    Har noen vært borti noe liknende? Har man som forbruker noen rettigheter? Reisebyået er lokalisert i EU.
     

Del denne siden