Riga

Tråd i 'Reisemål' startet av hifiman, 28. juli 2015.

  1. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Sitter å titter litt på Norwegian sin lavpriskalenderen og der jeg kan få t/r til 376 nok fra TRD til Riga
    og da lurer jeg på om det er noen som har vært der ? (anbefalinger hoteller, must see, etc..)
    tenkt å reise først uke i november eller er det altfor bikkjekaldt ?
     
  2. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    lurer også på hvordan jeg kommer meg til Radisson Blu Hotel Latvija fra flyplassen
    (ikke taxi)
     
  3. RemiWM

    RemiWM Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Hei.

    Har vært i Riga 2 ganger. Nå sist i helgen fra fredag til mandag. Absolutt et sted å anbefale om man vil slappe av og spise godt. Sist gang bodde vi på Radisson BLU Elizabete Hotel. Ganske kjedelig hotell med middelmådige rom. I tillegg må man gå endel til og fra hotellet om man stort sett holder seg i gamlebyen. I tillegg koster det noe mer enn andre ikke-kjede-hotell. Nå i helgen bodde vi på Old City Boutique Hotel som ligger i en sidegate til hovedgata i gamlebyen. Det var noe heeelt annet enn Radisson. Pent hotell, nylig bygget/renovert, få rom gir intim atmosfære, overlegen god betjening fra personalet, store fine rom med alle fasiliteter (vi hadde superior rom i 6. etg), god frokostbuffet, 1 min unna hovedgata i gamlebyen hvor det meste skjer og ikke minst endel rimeligere enn Radisson.
    Vi brukte taxi til og fra flyplassen. Hadde "rød" Riga-Taxi fra flyplassen som kostet ca 14-15 EUR, noe som vi syntes var dyrt i forhold til sist vi var der. Fikk vite at det er mye billigere å bruke gule Panda-taxier, hvor returen til flyplassen kostet 8 EUR.
    Severdigheter så vi ikke så mye på, da vi brukte tiden på å spise godt og rusle rundt i gamlebyen. Vi skulle på søndag ta trolley-buss til Rigas største kjøpesenter Domina Shopping, ca 170 butikker. Skulle ta ca 15 min med trolley'n. Vi fant ut etterhvert at vi havnet på en vanlig buss, langt utenfor sentrum. Bommert der altså. Fikk praja en taxi langs veien, så det ordnet seg. Ellers var kjøpesenteret en gedigen skuffelse. Vi telte ca 20 skobutikker, endel low-end fashion butikker og bare et par "normale vestlige" butikker. De er glade i mye farger på klærne der borte, så mye i butikkene er i i grusomme pastellfarger.
    Ellers koster en vanlig middagsrett i gamlebyen 15-25 EUR, avhengig om man spiser kylling eller biff. Finnes 2 stk Tex-Mex restauranter der, hvor en ligger i gamlebyen og den andre ligger bak Radisson Elizabetes. Der koster en taco-tallerken 5-8 EUR. Skal ut på byen er det ganske dødt i ukedagene, helgen er det fullt liv med utdrikningslag og mange mennesker.
    Mange tror at det er billig å ta spa eller massasje i Riga, noe som ikke stemmer. 1 time massasje koster i snitt 50-60 EUR, noe som er Norske priser. Et par timer på spa, med noen forskjellige typer behandlinger koster fort 120-150 EUR.
     
  4. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Tusen takk for god beskrevet info
     
  5. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som vet av en god vinbar med god ost ?
     
  6. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    I RIGA????????

    Prøv strårom og AKM, øl og funky biffer, kvinnfolk og lav moral.

    Eller bare fly videre til Italia :)
     
  7. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe takk for tipset :) Men fant faktisk en på Radisson hotellet
     
  8. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Har bodd endel ganger på Radisson Blu Ridzene og har vært veldig fornøyd.. en liten spasertur bort til Old Town
     

Del denne siden