Rio-tråden

Tråd i 'Reisemål' startet av jordbaersylte, 28. aug 2018.

1. jordbaersylte

jordbaersylte Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Fant ikke en eksisterende tråd på dette. Skal en uke til Rio. Har i utgangspunktet ikke tenkt å reise noe særlig. Men er det noe i nærheten man bør oppleve?

Jeg har tenkt å ta med drone for å filme litt. Ber man da om å bli ranet?

2. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg hadde med drone til Rio. Var der 3 dager. Booket en lokal guide som fant de beste plassene for droneflyvning og veldig behagelig å vite at dersom politi etc skulle komme så hadde jeg en som kunne språket som kunne hjelpe meg.

Er nesten ingen plasser det er lov å fly i byen, så anbefales å ikke gjøre det alene viss du skal være på den sikre siden :)

3. jordbaersylte

jordbaersylte Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Takk for tips! Guiden var flink? Har du noe kontaktinfo til han?

4. flying_all

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    [mod]
    Kontaktinfo til guide tilgjengelig ved forespørsel til @flying_all
    [/mod]

Det er verdens hyggeligste mann, tvers igjennom! Du kan snakke med han om hva som helst og du føler du har kjent han i flere år :)

https://www.tripadvisor.com/Attract...e-Rio_de_Janeiro_State_of_Rio_de_Janeiro.html

Om du booker en tur med han, hils fra meg (Martin fra Norge, han med drona som ikke fikk baggasjen sin med KLM flyet;))) )

Baggasjen lå igjen i Amsterdam så den kom ikke før noen dager senere til Rio. Manu ringte til flyplassen, kjørte meg dit og ordnet opp og var med inn på flyplassen, snakka med folka og fikk hentet den ut når den kom med nytt fly et par dager etter vi ankom Rio.

Vil ikke gjøre dette innlegget for langt. MEN: du føler med engang at han ikke er en guide som maser om ABC 1, 2, 3 også videre. Men heller gjør det DU vil og snakker om det DU interesserer deg for.

Best service. Hatten av!

Last edited by a moderator: 29. aug 2018
    holmen, Shyneno, Avixlo and 4 others like this.
  5. jordbaersylte

jordbaersylte Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Last edited by a moderator: 29. aug 2018
  6. flying_all

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Bare hyggelig! Gi meg et par dager så skal jeg legge opp noen videosnutter fra filmingen :)

7. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    8,658
    Bonuspoeng:
    183
    Tar opp tråden igjen.
    Som jeg har nevnt i flere tråder nå så planlegges det en guttetur til Sør Amerika Våren 2020 og den siste uken i vår 3 uker lange reise gjennom Argentina, Uruguay, Paraguay tenker vi å tilbringe i Brasil og Rio de Janeiro.

Jeg har aldri vært syd for ekvator så hvordan er Rio i midten av April?
    Og hva kan anbefales å gjøre i Rio når vi er en guttegjeng på 4-5 stykker?
    Og hvor kan det være best å overnatte? Er AirBnb spesielt bra i Rio? Hvilket hotell til en billig penge som er sentrumsnært kan anbefales?

Og bør man bruke alt tiden man har i Rio den tiden vi er der?
    Vi tenker å fly med et ettermiddags fly inn til Rio fra Iguazufallene så den første dagen blir brukt til å komme til dere vi skal bli over natten å vil vi da få ca. 5 dager + store deler av dagen den 6. dagen vi er der siden flyet vi tenker å ta (Norwegian) går kl. 22:25 den kvelden.

8. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    113
    Guidet tur i favela'ene anbefales. Leie sykkel for å komme seg rundt er mulig. Partysteder finner dere nok lett. Ta banen opp til Kristus-statuen. Ellers: Ikke flash verdisaker/smykker noe sted..

Avixlo and Shyneno like this.
  9. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,478
    Bonuspoeng:
    183
    Enig i den. Vi var på guttetur der for en tid tilbake, og da ble en av oss ranet og dopet dagen før vi andre kom mens jeg fikk en hitmankontrakt på hodet mitt under 24 timer etter ankomst.

Mao tidenes guttetur. :)

Avixlo liker dette
  10. artanis

artanis Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,147
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har erfaringer i å kjøpe lokalt sim kort i rio? Avreise til sør amerika om knappe 2 uker.

Del denne siden