SQ 833 PVG-SIN (A380, 17A) Etter noen timer i Air China Loungen på PVG var det på tide å gå ombord i A380’en og øverste etasje. Pent fly! Fikk servert satayspyd (som alltid på SQ), laks til hovedrett og litt ost til dessert. Savnet en ordentlig dessert men det blir nok mat så skal ikke klage. Meget hyggelig crew (bedre enn de to andre SQ-flightene jeg har hatt) som var meget oppmerksomme. At det ikke var mer enn ca. 20 pers i Business spiller sikkert inn Han som viste meg til plassen og kom bort for å snakke med meg før avgang skjønte ingenting av reisen min. «Ikke noe hotell..?», «Bare fly...?» Litt turbulens men jeg fikk slappet godt av og sett to filmer. Holdt igjen på søvnen da jeg forsøker å være på «norsk» tid. Alltid god plass i disse setene! Landet på tiden og tok en liten tur innom førsteklasse før jeg gikk av.
Er nå i KrisFlyer Business Loungen på SIN. Nesten helt fullt. Er nok mange fly som kommer og går nå. Men god mat og bra utvalg av drikke syns jeg de alltid har (har vært her en gang før..) Litt under en time til boarding på det store målet med turen: SQ22 SIN-EWR
Du oppgir 165K for reiseruten. Har du da selv ordnet flypremium med SAS på første del av ruten, eller er alt å anse som en vanlig Star-alliance reward-booking ?
Han har bare 12:45timer igjen til EWR følges nøye på flightradar24 , ser du flyr litt øst for Taiwan nå ...
Er du blant de som mener å reise med bare håndbagasje er tull, eller er det så mye mer styr med transit i pvg sammenlignet med PEK?
Landet på EWR etter å ha vært ombord på verdens (idag) lengste flyvning. Oppsummering av flyvingen kommer snart. Har funnet veien til United Polars Loungen på Terminal C. Absolutt verdt et besøk. Egen Dining avdeling med kelner, buffet, bar, dusj, avslapningsrom, etc. Og meget pent! Venter på at frokosten skal komme. Eggs Benedict
På A380 mener jeg den var veldig lik den på 77W. Har nå fløyet SQ C med 777, 787, A380 og A350ULR. Så vidt jeg kan huske er det kun 787 som skiller seg ut med smalere seter. Ellers er det ganske likt. Er noen detaljforskjeller på de tre andre men ikke noe som betyr noe (i mitt hode).
Jeg reiser helst kun med håndbagasje og mener det er best. I dette tilfellet tror jeg ikke det hadde hatt noen betydning om jeg hadde innsjekket eller ikke. Det var køen til Transit og toll som var problemet. Har ikke vært på PEK så har ingen mening om det.
SQ 22 SIN-EWR (A350ULR, 12A) Verdens (idag) lengste flyvning. Brukte ganske nøyaktig 17 timer (iflg IFE). Begynte bra med god mat og noen timer med Silicon Valley på IFE. Godt fornøyd med innholdet der. Jeg prøver å holde meg på «norsk» tid så rundt kl. 20 (CET) fikk jeg gjort om setet til seng og la meg for å sove. Hadde avtalt at maten skulle serveres om ca. 8,5 time. Jeg våknet noen få ganger men sov generelt veldig godt. I nesten 10(!) timer Nesten litt kjedelig å ikke få nyte turen mer... Fikk servert mat da jeg våknet og slappet av i setet med litt mer SV og West World. Nesten ingen turbulens på turen og alt foregikk mer eller mindre uten noen dramatikk eller store ulikheter til en hvilke som helst annen SQ C flight. Veldig godt fornøyd!
Hei du, ser det er litt mer liv deg nå , fulgte ruta de i går med SQen så ganske kult da, ossen er formen nå? Sliten?
Ikke sliten i det hele tatt. Egentlig veldig opplagt. Kanskje ikke så rart etter 10 timer søvn (mer eller mindre sammenhengende). Har holdt meg unna alkohol bortsett fra et glass champagne så det hjelper jo
Svar 10timer søvn er jo ikke galt, følte du de 17timene var laaange eller litt mer enn vanlig for en lang tur? Tenker 17timer vs 10-12timer.