"RTW" 2019 - OSL-CPH-PVG-SIN-EWR-ZRH-OSL (inkl. SQ22)

Tråd i 'Reisebrev' startet av indahla, 07. des 2018.

  1. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Så vidt jeg husker var det nesten fullt på Biz. Kikket ikke inn i PE men det var mye folk ved boarding så tipper det var rimelig fullt der også.
    Det interessante var at de fleste på Biz ikke var "business-folk". Mest turister etter hva jeg kunne bedømme.
     
    paron liker dette
  2. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    SK 842 ZRH-OSL (B737, 1D)

    Mange nordmenn som skulle hjem fra Sveits så jeg tror flyet var nesten helt fullt. 8 rader med "plus". Flyet ble ca. 30 min forsinket fra ZRH grunnet mye trafikk og pga motvind til OSL tok vi ikke igjen mye.

    Fikk servert en god kube og litt sjokolade. Smoothien til SAS syns jeg virkelig er god så denne ble det to stk. av.

    Alt i alt en rolig tur hjem.
     
    Last edited: 09. mars 2019
    Eddie47 liker dette
  3. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Oppsummering:

    Vel tilbake fra en fin tur har jeg gjort meg noen tanker:

    Å ha flydd verdens lengste flyrute er i seg selv gøy. Men egentlig var det ikke så spesielt. Jeg sov mye og fikk servert den samme gode maten som på andre SQ-flighter. Crew var på topp og leverte hele veien.

    Hadde håpet på en tur inn til Shanghai men pga. lang tid i immigrasjon og toll ble det dessverre ikke tid til dette. Jeg hadde jo lest at jeg måtte holde til venstre når jeg skulle gjennom immigrasjonen men forsto ikke helt dette og ble stående en stund i den "vanlige" køen for de som skal inn i Kina. Det kostet meg litt tid.
    Så rotet jeg litt for å finne en "transfer"-utgang for å slippe tollen men den fantes jo ikke. På den tiden hadde køen til toll'en vokst veldig så her gikk det også mye tid. Hadde jeg vært mer rutinert på hvor jeg skulle gå hadde jeg nok spart mye tid.

    SK leverer bra i C. Crew var hyggelig på hele turen fra CPH til PVG. God mat, god drikke og gode seter. Veldig godt fornøyd.

    SQ leverer alltid i C. Bedre mat (i mine øyne) enn SK og crew er også hakket mer personlig og hyggelig. Ble tiltalt med etternavn både på PVG-SIN og SIN-EWR.

    LX var så som så. Maten fikk jeg ikke smakt mye på og crew var som nevnt noe glemsom og ikke så hyggelig. Setene var harde og litt for "åpent" i forhold til både SQ og SK.

    Så valget for meg er SQ > SK > LX.

    United Polaris Lounge på EWR var by far den beste loungen på turen. Ingen andre i nærheten. Egen "dining room"-avdeling med ala carte (liten meny men god mat). Dusj, "Quiet Suites", etc. Meget imponerende.

    Dagen i New York ble fin, selv om det snødde en del. Hadde håpet å se showet men det var en god avgjørelse å droppe det. Rakk mye sight seeing på 16 timer =)

    Ingen store forsinkelser eller problemer med flyene. Eneste forsinkelsen var LX fra ZRH til OSL. Det morsomme er da at den lengste forsinkelsen jeg hadde på hele turen faktisk var NSB på vei hjem. Ca. 40 minutter forsinket til Larvik...

    Takk for følget alle sammen!
     
    Last edited: 23. febr 2019
    wilhelm, haifinn, Bolle and 34 others like this.
  4. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,063
    Likes mottatt:
    3,260
    Bonuspoeng:
    113
    Meget bra dette her. Vi ser fram til neste trip report av deg og naturligvis av alle andre også på forumet:), stjerne kast 6 denne gangen av meg, veldig veldig bra! ;)
     
    indahla liker dette
  5. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for turen og beskrivelsen :)
     
    indahla liker dette
  6. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,309
    Likes mottatt:
    35,205
    Bonuspoeng:
    293
    Vel overstått! Og igjen takk for at du delte :) Dette såg slett ikkje ueffent ut!
     
    indahla liker dette
  7. ArrogantBastard

    ArrogantBastard Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    433
    Bonuspoeng:
    63
    Hadde 2 sett billetter, et Economy Plus og et Business Class venteliste. Det var betalt og oppdraget kom opp rett før avreise (torsdag med avreise Søndag) så ved bestilling var Business fullt begge veier.
     
  8. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,824
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Business waitlisted er jo noe annet enn å ha bekreftet Business. Så teknisk sett ble du ikke nedgradert, men heller ikke oppgradert?
     
  9. ArrogantBastard

    ArrogantBastard Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    433
    Bonuspoeng:
    63
    Helt korrekt - jeg ble ikke nedgradert, reiste i og betalte for Premium Economy - men har budsjett for Business som ikke var tilgjengelig.
     

Del denne siden