Ruteendring - en god anledning til å avbestille?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av kaijoar, 13. okt 2016.

  1. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    511
    Likes mottatt:
    620
    Bonuspoeng:
    93
    Hei

    Jeg mottok en mail fra SAS om at en reise i litt frem i tid som jeg kjøpte på et supertilbud i juni, har hatt en ruteendring. Denne reisen hadde jeg i utgangspunktet tenkt å selge eller avbestille (for å få tilbake skatter og avgifter), siden jeg ikke har mulighet til dra på reisen allikevel.

    Det er kke en endring av stor betydning, bare noen minutters flytting av en flyvning, men ut fra det jeg leser i rules and conditions har jeg jo anledning til å avbestille til tross for at endringen er minimal?

    If, after you make your reservation, we make a change to the scheduled flight time, which is not acceptable to you, and we are unable to book you on an alternate flight on us, which is acceptable to you, you will be entitled to a refund in accordance with Article 10.2.
    Er det innafor å ringe kundeservice for å avbestille? SAS er sikkert bedre tjent med å selge setet mitt til andre uansett, for de må definitivt tape penger på den prisen jeg betalte :p
     
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Tja, det koster jo ingenting å prøve? Og gi oss gjerne tilbakemelding på hvordan det gikk.
     
  3. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Teksten er jo ganske åpen for fortolking .. kjør agentrulletten.

    #loddnummeråtte
     
    Insomnia4u liker dette
  4. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Teksten er på din side, men jeg tviler på at du finner en SAS-ansatt som er enig...
     
  5. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,449
    Likes mottatt:
    29,531
    Bonuspoeng:
    183
    Tar gjerne tilbakemelding på om CNL går gjennom.. sitter inne med 2 billetter til LAX i Plus som jeg ikke får brukt...
     
  6. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Kompis fikk nettopp refundert hos lufthansa pga 15 min endring i flight schedule..
    Ringte først, og fikk nei, så oppdaget han at det var endring i schedule, og de kansellerte og gav full refund med en gang.. så moralen i historien min, kjør på!

    C
     
    Jan Fredrik and kaijoar like this.
  7. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    I mailen som jeg også fikk om en endret reise står det at en må akseptere endringen, i motsatt tilfelle ta kontakt. Dvs, at de ikke kan nekte deg å kansellere. 5 min eller 5t spiller ikke noen rolle, det er en endring.

    Hvis ikke kundeservice på tlf tillater, kan du ta det på gullmailen f.eks.
     
  8. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Smart måte å få mange lodd på!
     
  9. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    NB: Husk fristen på 10 dager om du ikke aksepterer!
     
  10. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,449
    Likes mottatt:
    29,531
    Bonuspoeng:
    183
    Sendte fra DY wifi, ser jammen ut som om det har hengt seg opp litt...
     
  11. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg slettet de jeg :)
     
  12. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,449
    Likes mottatt:
    29,531
    Bonuspoeng:
    183
    Takker
     
    Travellingalf liker dette

Del denne siden