Håper ikke jeg trakker på noen tær her nå, for jeg vurderer å bestille en billigbillett med Ryanair hos tripmonster/reisebyrå. Ryanair fordi det er billig og Tripmonster/reisebyrå fordi man tjener 80trumf poeng per bestilling. Undertegnende er uansett statusløs, så jeg må ikke velge SK. Hvis jeg bestiller fire enkeltbilletter (via STN) gir det 4800ep, inkluderer man omsetning på MC generer det cirka 5000ep. God slump med poeng for en billigtur, altså. Men Ryanair har (igjen) endret sin håndbagasje policy og det koster 6pund å ta med bagasjen ombord på flyet. Dette kan man ikke kjøpe hos reisebyrå! Det er kun mulig å velge innsjekket bagasje til 500NOK og det er uaktuelt. Jeg vil heller ha den billige håndbagasje-ombord-varianten. Får jeg en Ryanair PNR av tripmonster/reisebyrået slik at jeg kan legge til håndbagasje selv via deres side? Mener å huske at reisebyrået eier billetten, og at eventuelle tilleggstjenester kun kan kjøpes via dem? Takk for svar
Det går fint, men du må passe på at de sender eposten din til Ryanair også. Gitt at de gjør det så kan du gå inn på myryanair og legge til reisen og da kan du legge til håndbagasje. Hvis de IKKE sender eposten din til ryanair ved booking og bare sender deg PNR så er det verre. Jeg hadde bare booket rett hos Ryanair og latt poeng være poeng.