Søndag/lørdag og MLS

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Origo, 28. april 2024.

  1. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,254
    Likes mottatt:
    2,755
    Bonuspoeng:
    113
    Svensken, nordmannen…men ingen danske…
    IMG_4083.jpeg
     
    EndreD, Calling, Wiolenze and 12 others like this.
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,940
    Likes mottatt:
    57,935
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen (formiddag) fra Kyoto!
    Slapp start på dagen etter en relativt fuktig avslutning på gårsdagen.
    Vi skulle bare ta en night cap for å bruke litt tid, for å ikke legge oss før kl 21. Fant nærmeste bar, som ligger rett over veien fra hotellet. Det viste seg å være et veldig bra valg. Bittelite sted, med meget godt utvalg av drikkevarer, samt fantastisk personale og hyggelige gjester. Alle pratet med alle, og bartenderne disket opp med nydelige drinker. Vi gikk oss nye venner fra både Japan, USA og Singapore. Mannen fra Singapore var leder for opplæring av alt bakkemannskapet til Singapore Airlines i hele verden.

    Vi endte med å dra hjem da de stengte kl 02..
    IMG_20240428_120525PXL_20240427_122912830.PORTRAIT.jpg

    Feel good bar i Kyoto kan anbefales på det varmeste. (Til venstre i bildet)
    IMG_20240428_094942PXL_20240428_004904951.MP.jpg

    Nå får vi vel komme oss ut og se på noe gamle templer eller noe sånt.

    Det er ca 28 grader.. :cool:

    Ha en fin en!
     
    Last edited: 28. april 2024
    magnusant, EndreD, kjeeli and 21 others like this.
  3. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,939
    Likes mottatt:
    6,882
    Bonuspoeng:
    183
    God søndag fra Bangkok. Her har det vert en lat morgen, vi var oppe ved 8 tiden, drokke kaffe, spist frokost på Central World og kjøpt ice Mocha på Café Amazon. Som kjent er april den varmeste måneden, ligger på normale 35-36°C nå, men metrolygen truer med +40, det har han gjort i en uke nå…. vell vi får nå se på det da.
    Tenker det blir buss eller båt på turen hjem.
    Ha en flott søndag :)
     
    magnusant, EndreD, Calling and 13 others like this.
  4. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,270
    Likes mottatt:
    22,197
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Tigerstaden.

    Litt regn i dag, før morgenkulden endelig sier farvel. Med temperaturer opp til 22 grader om få dager, dette kan vi like.

    T 53 Min første opplevelse i 2etg:rolleyes: Dagene telles ned.

    Ha en fin søndag alle IF-ere:)
     
    EndreD, Calling, Berlioz and 9 others like this.
  5. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,448
    Likes mottatt:
    12,807
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Porsgrunn

    Tidlig i seng i går, tidlig opp i dag.

    Ser hotels.com har 10.9% trumfbonus i dag. Hmm.. mulig jeg må prøve å fikle litt her for å få bedre bonus. Har tur til Boston, Seychellene og Roma som jeg må se litt nærmere på.
     
    EndreD, Calling, Wiolenze and 14 others like this.
  6. ordnetseg

    ordnetseg EBG saved my life!

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    1,256
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra gullstua osl. Venter på første leg mot Vilnius. Rolige takter, men tror noen har skrudd varmepumpa på 35 grader her inne…

    Uansett deilig å være på en liten egotrip igjen! Krysser fingrene for tomme seter ved siden av hele veien, ser lovende ut enn så lenge :)

    ha en fin fin søndag :)
     
    EndreD, Calling, Berlioz and 10 others like this.
  7. Squanchy

    Squanchy Medlem

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    207
    Bonuspoeng:
    33
    God søndagsmorgen fra Norges skjulte "perle" Haugesund! :eek:

    Regn og surt her som det vanligvis er. Ser fram til siste innspurt med jobb før sykkelferie til Mallorca neste uke, etterfulgt av reise til Italia for å se Formel 1 på Imola. Kjenner det skal bli godt å komme seg vekk fra regn og vestlandsvind :cool:

    Ha en fortsatt fin helg og en god uke framover! :)
     
    EndreD, Calling, Berlioz and 9 others like this.
  8. OyvindN

    OyvindN Skydiver

    Innlegg:
    452
    Likes mottatt:
    3,156
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra SK932. Frokosten har blitt servert, ikke noe å utsette på den. Litt søvn har det også blitt, men jeg kjenner at det har gått litt tid fra jeg stod opp i Fort Worth 0430 for å rekke første leg på veien hjemover.
    IMG_1023.png
     
    EndreD, Calling, Wiolenze and 11 others like this.
  9. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,276
    Likes mottatt:
    22,698
    Bonuspoeng:
    183
    God føremiddag frå solsiknet i Sunnfjord. Fint i dag, men kald vind. Madammen har tatt med ungane på bading, so då blir det heimearbeid på meg. No er det lunchtid med ungdomsminner (les: Grandiosa) til lunch. Reknar med den er smaklaus og tam som den alltid har vore, men det vert hjortegryte til middag, so då står eg i det.

    Alt for lenge til neste flytur…
     
    EndreD, Flymunda, ordnetseg and 9 others like this.
  10. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,662
    Likes mottatt:
    25,412
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Oslo, slapp morgen men nå må jeg snart ut å tusle en tur med bikkja, ellers ingen store planer for dagen aner enn muligens litt research før neste helgs tur til San Francisco.
     
    EndreD, Flymunda, ordnetseg and 7 others like this.
  11. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,276
    Likes mottatt:
    22,698
    Bonuspoeng:
    183
    Reisebrev!
     
    Sonictravel and holmen like this.
  12. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,225
    Likes mottatt:
    869,977
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke bøll med Grandiosa, den inneholder brød, grønnsaker, kjøtt og meieriprodukter(ost), altså variert kost!
    Dessuten er en kjempestor industriell suksess!

    Min sønn hadde sultet dødd av sult i studietiden uten Grandiosa ..
     
    EndreD, Calling and Sunnfjordingen like this.
  13. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,476
    Likes mottatt:
    29,747
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag, akkurat passert Tynset på turen mellom de 2 store flyplassene i Norge.

    I morgen blir det mer lettvint, ser ut for å bli Praha. Men klarer ikke velge reiserute helt enda, vil ikke ut i 6-7 tiden men vil heller ikke fly LH by Air Baltic så da er det mulig det siste via MUC og framme 22draget
     
    holmen, EndreD, Flymunda and 5 others like this.
  14. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,276
    Likes mottatt:
    22,698
    Bonuspoeng:
    183
    Det er nok mang ein son rundt om i kongeriket som hadde svolte ihjel utan Grandiosaen. Hadde den inneholdt koffein og alkohol hadde det den hatt alle typar næring ein treng.
     
    Flymunda and Wiolenze like this.
  15. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,782
    Likes mottatt:
    7,752
    Bonuspoeng:
    183
    Sitter i gullstue/Senator hos Lufthansa på LHR ved siden av 2 nordmenn fra vestlandet som heldigvis ikke vet at jeg er norsk.

    De mener mye om at loungen er dritt bare fordi den er ganske full og de ansatte visst er for treige. Skulle visst helst hatt loungen for seg selv.

    Jeg er ikke overhodet tilhenger av jantelov og pleier ikke å snakke folk ned, men du er ikke verdens største VIP bare fordi du har Star gold liksom.. Det er mange av oss.

    Håper det ikke er noen av dere :p

    Selv tar jeg bare en rolig weissbier fra bayern...

    Update etter en halvtime: de bare gasser på, og har snart spist 1/3 av buffeten alene. Samtidig som de klager over at maten er dårlig. Skikkelig voksent :D Og hvis man kan kalle menn for "Karen", så har vi et par sånne her.

    20240428_180906.jpg
     
    Last edited: 28. april 2024
    btm, EndreD, Sunnfjordingen and 5 others like this.
  16. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,782
    Likes mottatt:
    7,752
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk heldigvis fornyet tillit til menneskeheten ombord på SK812.

    Upgrade offer (bare for å kaste ut noen poeng) gikk ikke gjennom, og setekartet ville plassert meg i B eller D sete på plus uansett siden alt annet var tatt.

    Da var det langt bedre å forbli i exit row på 11C, og takk til hardt whiskey-drikkende diamant medlem i 11A - som var diamant og nok grunnen til at vi hadde ledig 11B... Som mitt skarve gull neppe hadde fikset, siden setet egentlig var tatt (eller evt veldig tidlig soft blocket nettopp for diamanten).

    Han var en trivelig og stille nabo, som drev med sitt - akkurat som meg :D
     
    obay, Wiolenze and EndreD like this.
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,726
    Likes mottatt:
    32,716
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk også ledig midtsete på retur fra AGP, men det skulle da også bare mankere på en relativt tom flight.
    Det som imidlertid var en interessant observasjon var det her med 3 enheter. På tur ned (som startet klokken 06:00) så noterte man iherdig hvem som fikk hva, og ville antagelig fått en runde kverulering om man hadde prøvd seg på en nr 4 (prøvde ikke).
    Nå på tur tilbake observerte jeg ingen notater noen steder.

    En annen observasjon var å stå i Plus køen på innsjekk. Kom i prat med personen foran i køen, han sa etterhvert uoppfordret at han reiste ikke Plus og var statusløs, men dette hadde han gjort før og det gikk alltid greit…

    Sist men ikke minst, det har vært spørsmål om adgang til lounge fungerer etter å ha droppet Amex Plat. Jeg kan nå bekrefte at selv om Priority kortet i appen sier det er gyldig, så har de systemer for å fange det opp.
    Så en time på AGP ble tilbrakt med forsmak på de statusløse horder når dagen kommer at SAS ikke er i *A lenger og jeg fortsatt ikke gidder Amex Plat.
     
    Eddie47 liker dette
  18. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,225
    Likes mottatt:
    869,977
    Bonuspoeng:
    293
    Sala VIP T3 på AGP er åpen og tilgjengelig for alle med SkyTeam Elite Plus når man flyr med KLM og Air France .. men SAS er vel like gniten når vi blir med i SkyTeam
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden