Søndag og helg i verdens vakreste by .. Dette blir nok en dag med stille flott vær og over 20 grader .., Det blir en flott dag med fullt liv i heimen alle barn og svigerbarn og barnebarn på besøk .. mangler bare en. Snart jul .. bare 61 dager til lutefisk på Engebrets ..
God morgon frå Sunnfjord. Her er det berre eit born i heimen, men det er jammen nok når han vaknar klokka seks. Godt vi har kaffi
God formiddag fra landet. Her kommer det besøk både til lunsj og til middag. Jeg bygger litt kjøkken (mangler selvfølgelig riktig bor til noe av jobben, men det skal lunsjbesøket besørge). Har fått et biiiittelite hull i et dekk på bilen, så vi må kjøre til bensinstasjonen hver dag og pumpe opp. Skal heldigvis bytte til vinterdekk på tirsdag, så da får de fikse sommerdekket før neste sommer. Til frokost har jeg sett på første episode av NRK-serien Helvete. Finfin dokumentar om norsk black metal. Viktig del av norsk historie, så dette burde alle få med seg! Nyt søndagen!
God morgen fra TRD, fra innsiden av et ganske fullt fly på vei til Bodø/Tronsø. Om det er 10 ledige seter er det mye. Strategisk bestilling med sete A+C funket ikke og det var noen på B, som jeg spurte om han ville ta A, som var greit. Gleder meg til del 2 av turen, med WF. ha en fin søndag!
God formiddag fra hovedstaden. Ser jeg har 27 feriedager igjen i år, og vi har fått beskjed om at vi kan max overføre 10, så her er det urealistiske drømmer om at i hvert fall ett varmt land må åpne i november/desember. Ferie i Norge i november er ikke det som står øverst på ønskelista akkurat...
God formiddag fra filialen på Kolbotn. Ikke noe vær som inviterer til utendørs aktiviteter så da er det perfekt å sitte på sofen og hvile slitne ben mens man ser på London marathon på TV. Planer om å straks mekke vaffelrøre for vafler til lunsj (det eneste som er bedre enn en vaffel er to vafler, det eneste som er bedre enn to vafler er tre vafler, det eneste som er bedre enn tre vafler er ... bacon) Ha en strålende en!
Her i Olja har det også blitt søndag, men ellers er det lite å melde fra denne kanten. Ser det er nydelig høstvær hjemme (Sunnmøre) og da er det jo typisk at man sitter her ute. Jaja, siste helgen offshore for denne gangen er snart over og på onsdag venter fire uker "fri". Jeg skriver "fri" siden flere store prosjekter venter hjemme, både inne og ute, men da kan man jo styre dagene selv om ikke anna. Deler ett stilig bilde som er tatt fra flammebommen på Martin Linge. Fra venstre ser du Maersk Intrepid (hvor jeg er), i midten plattformen Martin Linge og helt til høyre flotellet Floatel Endurance. God søndag!
God ettermiddag fra Sola. Bakkepersonalet her leverer som vanlig, hadde hjemreise 20.20 i dag men siste dag av teambuildingen ble avlyst pga elendige værforhold sånn at jeg var på Sola allerede 12.30 så jeg risikerte laaaangt opphold her. Men da bakkepersonalet kom i gaten til 13.25 avgangen sto jeg som nummer 6 i kø for å se om det var mulig å få byttet, og det ble til tross for bare 3 ledige plasser fikser da resten av køen alle sammen var EBG. Så EBD trumfet EBG igjen, og dette er vel en av om ikke DEN viktigste (uoffisielle) fordelen med Diamant, kommer altså hjem 7 timer før planlagt.
Yo fra Oslo. E så jysla møkkavær at her kan en like gjerne ligge litt frempå før arbeidsuken starter. I tillegg er mye ryddet vekk siden malere kommer i morgen. Hvis de vi kjøpte av en gang kjøper et oppussingsobjekt blir det en case for sinnasnekkeren, for de klarte ikke å gjøre noe skikkelig. Siste rest av ubrukelige egenprosjekter renskes vekk til uken. Utrolig hvor mye rart en kan finne på i en 10 år gammel leilighet faktisk Ha det kjekt! Neste uke skal jeg fly!
God søndag fra hytta Husleia Her har man syslet med snekring i helga.....må si jeg er fornøyd med framdriften Fri hele uka har man også, så det blir nok mere arbeid.... Ha en strålende søndag og HWTL
I Halden har de dessuten et gatekjøkken som selger kjøttpudding med brun saus og ertestuing... Faktisk veldig godt!
Blir litt meningsløst å posjonere/sortere boarding ved gate når man ender opp sild i tønne på brua...
Min erfaring er at alt som er gjort i gamle hus og leiligheter de siste 30 årene er crap. Det som er igjen fra det originale er gjerne i god stand, og holder i 100 år til. Men det folk gjør selv er kanskje pent på overflaten (ofte ikke det heller), men ramler fra hverandre lenge før det gamle..
De tullingene hadde satt inn ny innredning og skyvedørsgarderobe med innredning. Var bare å dra hele innredningen rett ut uten å bruke så mye kraft, og skyvedørene måtte festes på nytt. Samme folk hadde kjørt igang med IKEA-belysning på kjøkkenet. Da elektrikeren åpnet skapet over avtrekket sa han bare "oi". Alt for å spare noen tusen liksom
I vårt forrige hus begynte det å brenne i veggen, og årsaken var at noen hadde dyttet de siste 10 meter med kabel inni veggen ved lysbryteren, i stedet for å kappe den. De hadde brukt innendørs flis på terrassen, og alle fugene gikk i oppløsning når det regnet. Vi brukte nesten 200.000 på elektriker for å fikse det de hadde "fikset". Fikk igjen litt over halvparten på eierskifteforsikring faktisk. De hadde også "glemt" å søke om lov for å bygge om deler av huset, garasje, terrasse og ca 40 meter støttemur.