Søndagen blir fin

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 11. aug 2024.

1. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    878,066
    Bonuspoeng:
    293
    På solkysten er det flekker av blå himmel ..
    Dette må da bli en fin dag
    Godt det er helg IMG_6055.jpeg

2. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    27,323
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra en solfylt hovedstad.
    I dag blir det tur til stranden, eller Frognerbadet. Ungene får velge:)
    Ha en fin søndag alle IF-ere:)

3. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,897
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra kontoret i KSA!

Ny uke har startet og det er meldt 47-48 grader på onsdag-lørdag. Blir en varm uke, men de er så glad i aircondition her at jeg må sitte med genser på kontoret for ikke å fryse.

Ha en finfin søndag!

4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    66,470
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra hovedstaden!
    Solen skinner fra skyfri himmel, iallfall det jeg kan se ut av vinduet fra sengen.
    IMG_20240811_094926PXL_20240811_074909919.MP.jpg

Veldig hyggelig konfirmasjon i går, med mye god mat og overraskende mye godt i glasset. Og når det begynner kl 14, så kan man legge seg relativt tidlig også. :cool:

I dag skal jeg kjøre buss til bilen, og så dra hjem og se på tv. Store planer, altså!
    (Og tv betyr serier, ikke OL)

Ha en fin en!

5. Supersergei

Supersergei Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    721
    Bonuspoeng:
    93
    Det blir garantert en fin Søndag, OSL-FRA-EZE med ca 6 timer på FCT står på planen!

6. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    24,449
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra godstolen.

Tenker jeg muligens skal rydde litt i garasjen i dag. Og se litt på awardfares for å finne ut om jeg kan optimalisere hjemreisen fra Chili enda litt mer enn Avianca-alternativet jeg fant.

Ha en fin søndag!

7. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,014
    Bonuspoeng:
    183
    Midt på dagen espresso i Paris.
    Det var heilt rått og sjå Jakob vinne gull i går, sto i svingen der han rykka på rad 4 gåsehud og heilt skjelven. Vanvittig stemning på Stade De France. Moro og høyre nasjonalsangen og sjå ein rørt Jacob synge med.
    Løpetur for og sjå damenes maraton, no er det espresso på ein gatekafe. Får vel finne litt mat snart.
    IMG_4944.jpeg

8. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    36,007
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra MBT. Ferdig med tur i skogen, nå blit det noen timer i sola før OSL-FRA-DUB.

9. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,025
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra FRA senator lounge.
    Straks klar for siste strekket før man er hjemme etter 2 uker i Thailand. Positiv overraskelse at man som Senator kunne ta med både madammen og 17 åringen som gjester inn i loungen. Greit å få slått i hjel 4-5 timer der. Fått oppdatert seg på høydepunktene fra OL, som man har sett utterst lite av i Thailand.

Ønsker alle en strålende søndag

10. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    17,016
    Bonuspoeng:
    183
    God kveld fra Koh Samui flyplass. Vi flyr først til Bangkok og deretter hjem igjen til Oslo. Til tross for hele fire uker sammenhengende ferie nå (kan ikke huske sist jeg hadde det, var trolig tenåring da) så skulle vi gjerne vært noen dager til.

IMG_5134.jpeg IMG_5135.jpeg IMG_5139.jpeg

11. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,729
    Bonuspoeng:
    293
    God dag frå Oslofjorden!

Litt øyhopping og avslapping i sola:
    Screenshot_20240811_153633_Gallery.jpg

Ha ein knallfin dag! :)

12. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    17,016
    Bonuspoeng:
    183
    Da har vi kommet oss til BKK. Planen vår om i det minste få et ledig midtsete siden vi reise økonomi med Thai airways hjem slo feil. Stappfullt fly, så det har tydeligvis vært en stor suksess for Thai å gjenåpne direkteruta til Oslo.

Vi sitter nå i Silverkrisloungen, trolig for siste gang. Merker at jeg kommer til å savne denne og alle de andre *A-loungene på Bkk. Og for ikke å snakke om alle de gode flyselskapene. Jaja, må vel gi Sky team en sjanse.

IMG_5142.jpeg

13. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    17,016
    Bonuspoeng:
    183
    Vi måtte stikke innom thai-loungen også. Fant litt is her :)

IMG_5143.jpeg

14. Mysterio

Mysterio Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,443
    Bonuspoeng:
    93
    Helt i henhold dette, så ikke føl at du fikk special treatment ;):

As a Senator, you can already take one companion with you into Lufthansa Senator Lounges free of charge, as well as your own children under the age of 18.

Arvid1410 and Eddie47 like this.
  15. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    36,007
    Bonuspoeng:
    293
    Skal *A loungene stenge?

Eddie47, tobeornot999 and jgroneng like this.
  16. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,554
    Bonuspoeng:
    183
    Haha, leste teksten på samme måte som deg :p

Men det er vel bare SAS som slummer ned til den dårligste alliansen.... Om man flyr *A (som jeg vet du vet - det er bare for andre som leser denne tråden) så er det akkurat like mange bra lounges som før der ute.

Eneste unntak må være SAS sine egne lounges, som går fra *A til ST. Men de er jo ikke akkurat blant de beste loungene fra før av heller :D

Wiolenze liker dette
  17. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    3,150
    Bonuspoeng:
    113
    God ettermiddag fra United Polaris Lounge - IAD. Veldig rolig i lounge og flyplassen generelt, null kø gjennom passkontroll/TSA selv uten fasttrack. Regner med å bli 1 time til her og så ta en titt innom TK og LH lounge før boarding. Ser ut som det bare blir 3 reisende i F på LH419 i dag.
    20240811_145626.jpg

18. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    36,007
    Bonuspoeng:
    293
    Nettopp, kun en «tease» til alle som virker for å tro at *A livet er over nå. Det handler om å tilpasse seg til en ny virkelighet om en vi være med på *A videre

Henrik, Spielhaug, trygveat and 2 others like this.
  19. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    36,007
    Bonuspoeng:
    293
    Grei servering på FCT i dag også;

IMG_0849.jpeg IMG_0850.jpeg

20. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,554
    Bonuspoeng:
    183
    Gatwick i solnedgang. Forsinket Norwegian til Oslo som alltid på en søndag. De har 2 OSL-flights med 1 time mellomrom - og er aldri i rute. Ofte best å gamble på det siste flyet, fordi det ikke er like populært som det forrige - og faktisk tar av først av de 2 nå og da.

Er masse i London, LGW er ikke min favoritt-flyplass, og havner heldigvis som regel på LHR, men flytiden hjem herfra passet i dag.

Det passet selvsagt også Norwegian å legge opp til å ta av mot Oslo 55 minutter etter avgangstid. Selv om maskinen landet kun 15 minutter forsinket fra Oslo inn på Gatters. Neppe de helt store problemene med slot times kl 22 på kvelden, selv ut fra travle LGW, og i alle fall ikke inn mot landing på OSL.

Blir ikke bedre av at det er en besserwisser av en bergenser bak meg i loungen, som forteller ungdommene og konen sin om alle mulige feil ting som gjelder flytrafikk. De skal tilbake til BGO, og har sikkert sitt andre årlige besøk (etter utreisen) på innsiden av en 737 i kveld. Jeg tar en gratis lounge-GT for andre gang - og prøver å ikke le høyt hver gang han stadig mener noe om flyplasser og -trafikk.

"Og no må han ta en venterunde" sier han mens de alle ser ut i horisonten. Han bruker ikke akkurat Flightradar, men synes nok det høres bra ut å si noe som er komplett feil.

Ingen fra gjengen kan protestere uansett, pappaen har jo vært på fly hele 10 ganger tidligere i sitt voksne liv.

Det er noe litt søtt med dem som nesten aldri flyr. Mens hele familiens 8 øyne stirrer ut av vinduet mot tarmac som zombier.

Han kommenterer Easyjet maskiner som tar "rare svinger" på taxiway. For han vet jo best hvordan de burde kjøre før de skal ut på active runway. Bare tull å stå i kø hvis de har det litt travelt. Han selv ville kjørt forbi forteller han, akkurat sånn som på motorveien.

I tillegg er det tøffe vilkår i fly-bransjen, for "de kjem no til Bergen snart ogso" (Easyjet) sa eksperten og da går visst Norwegian garantert konk over natten.

Gate kommer opp i appen. Forlater loungen og gikk et stykke ut på den altfor lange, kjipe piren på LGW i tett følge med dem til BGO. Skilte lykkelig lag med gjengen fra Bergen rundt gate 13, og gikk selv videre til gate 17.

Der var østlandske norske passasjerer dritsure og mumlet noe om "hvem tror han at han er" fordi jeg gikk forbi dem i en privat kø. Hadde boarding gruppe A på flex-billetten min, mens alle de andre nok hadde valgt å kjøpe den aller aller billigste billetten hvor verken bagasje, alburom eller verdighet er inkludert i prisen. Men 30 minutters kø fikk de med på kjøpet.

"Blir litt som å kjøpe Skoda og håpe du får levert en Mercedes" holdt jeg på å mumle høyt nok til at de ville hørt det - men ønsket jo ikke å starte et opprør heller.

Jeg prøvde å se bare rett fremover gruppe A køen hvor jeg altså var helt alene. Mens atter andre sure nordmenn kunne fortelle litt sånn halv-høyt liksom mellom hverandre at "vi lander alle på samme tid, altså". Jeg gikk rett til gate-agent, forbi flokken av amatører. Ble ikke slått i bakken. Så tøffe er de ikke, sytepavene.

Snart er sommerferien endelig skikkelig over, og vi som vet hvordan man flyr tar over flyplassene igjen.

Håper alle skjønte at ironi-brillene må være på gjennom hele denne oppsummeringen.

God resten av søndag!

Epilog:
    Selv skal jeg nok miste det siste flytoget for dagen pga folk som sperrer korridorene på OSL mens de dasser rolig avgårde til tax free sjappa, etter at de først ikke gadd å reise seg opp når disembarkation var godt i gang. IIngen hast, tante Guri - bare ta det helt med ro mens vi andre gjerne vil hjem og sove litt før arbeidsdagen starter i morgen.

I tillegg må de jo ha kvota. Jeg gidder å bruke tid på det selv, prisene er jo som på polet, og personalet i pick-up point er drit sure. Og insisterer på at man må taste inn nummeret fra bookingen på en sykt dårlig programert ipad hvor alt av feedback i UIet blokkerer det du egentlig skal se (og "gå videre" knappen). Hjelper lite med en gratis kjærlighet på pinne oppi tax free posen da, for å si det sånn.

Ble skjelt ut etter noter da jeg for en gangs skyld skulle kjøpe noe til en fest for en kompis for 1 mnd siden. Og prøvde å spørre om jeg måtte gå via ipaden siden jeg hadde det litt travelt for å nå flytoget. De var 4 på jobb der, som ikke hadde noe å gjøre siden jeg var eneste kunde, men de ville absolutt ikke høre noe slikt. God påminnelse om at det er lurt å fortsatt gi helt blaffen i Heinemann.

Vel, vel, nå tar kanskje flyet av snart - ca 60m etter skjema ;p

Håper det ikke har WiFi :D

20240811_200156~2.jpg

Del denne siden