Sørlandet til Stavanger via London og Birmingham

Tråd i 'Reisebrev' startet av Henrik, 06. april 2015.

  1. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    7,718
    Bonuspoeng:
    183
    [​IMG]

    En liten dram før boarding. Som skjer nå.
    Red.: det gikk visst ikke med emojis her. Prøvde å skrive "snakes on a plane" fordi det er det vi moderne ungdommer sier, i stedet for bare "snakkes".
     
    Last edited: 08. april 2015
  2. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    7,718
    Bonuspoeng:
    183
    LHR-SVG
    Endelig en fornuftig routing. Direktefly og greier. Fikk gate A19, som jeg trodde var et stykke unna. Viste seg at den var rett under loungen, så feilberegnet tiden noe og kom i overkant tidlig. Lang kø, men absolutt ingen kø i snarveien for Plus, EBD/EBG og *G, så sneik galant foran hele køen og inn på flyet. Prima greier.

    Imidlertid veldig kurant å komme litt tidlig. Strømmer på med folk og med min litt før fulle carry-on som krevde skikkelig finmanøvrering for å få plass i hattehyllen var det kanskje like så greit å få den på plass med en gang.
    Ellers er det en 737-600 som tar denne turen. Sitter på 11A, tronesetet med en milliard meter benplass. God stemning.
    [​IMG]

    Rimelig stappfullt på flyet. Ser et par ledige seter, men det er ikke mange. Ikke ledig midtsete hos meg, men har i der minste grei benplass. På en flytur på halvannen time er det uansett ikke kritisk hvor jeg sitter.

    Kan rapportere om slitne vinduer også på dette flyet. De fleste har vel sett en rød motor og blå himmel før, så mitt halvdårlige bilde gjennom et skittent vindu sparer jeg dere for.
    CC gjorde det krystallklart at vann kostet 25 kr på denne turen, virket ikke som de var villige til å dele ut glass. Ser at akkurat dette diskuteres forholdsvis heftig på Flyprat. Jeg tar det ikke så hardt, men ihvertfall en observasjon. Er jeg tørst sniker jeg bare med en vannflaske fra loungen.

    Landet et par minutter før rutetid, men på innenriks-gate, så ble bussing avgårde til utenlandsgate. Snartur innom taxfree for å plukke med litt øl, og rett ut til flybuss som lukket dørene i det jeg kom på. Perfekt timing. Durer oppover mot Stavanger nå og slipper forhåpentligvis unna rushen, så da er jeg inn døren om en halvtime.

    Avslutning
    Nå har jeg akkurat tid til å vaske en skjorte igjen, kanskje løpe en tur, mekke en enkel middag og så stikke på kino med klassekamerater. Turen bærer til Oslo i morgen tidlig med retur på ettermiddagen igjen. Kan jo late som jeg tar lett på dette og det er helt dagligdags for en student, at dette er en normal uke, men det hadde vært en teit løgn. Studentlivet er ikke så glamorøst. Pleier sjeldent å reise så mye på en uke, og er absolutt ikke dagligdags at jeg blir flydd til utlandet på jobbintervju, for så å dra til Oslo for enda et intervju dagen etter.
    Helt ærlig gleder jeg meg til å returnere til hverdagen. Returnere til en litt for full morgenbuss til universitetet. Til å spise havregrøt til frokost. Knekkebrød til lunsj. Drikke kaffe til den store gullmedaljen. Låse meg inn på kontoret og knaste litt på tastaturet til jeg får noen flere sider på masteroppgaven min.
    Selv om det er fantastisk å reise; oppleve nye steder, møte nye mennesker, spise god mat restauranter og sove på hotell, er det også litt deilig med studenttilværelsen.
    Etter en lang dag på universitetet er det konge å slenge beina på bordet, åpne den hemmelige skuffen på kontoret, hente frem whiskyen og skrive noen timer til, for så å gå hjem og sove i sin egen seng. Eller droppe skrivingen og heller spille Mario Kart med gutta.
    Glamorøst? Nei, kanskje ikke. Rimelig fantastisk? Utvilsomt.
     
    Last edited: 08. april 2015
    wilhelm, Kjakan, Fnate and 7 others like this.
  3. larsellara

    larsellara Medlem

    Innlegg:
    73
    Likes mottatt:
    168
    Bonuspoeng:
    33
    Strålende rapport :)
     
    Henrik liker dette
  4. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Takker for en brillefin rapport.
     
    Henrik liker dette
  5. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Herlig rapport :):) Du skriver veldig bra :D:D:D
     
    Henrik liker dette
  6. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Super rapport! Lo masse og beskrivelsene din er supre. Kudos!
     
    Henrik liker dette
  7. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,930
    Likes mottatt:
    6,749
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for rapport og tvi tvi med jobbsøknadene :)
     
  8. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Helt super rapport!
     
  9. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Men fikk du jobben, Henrik?
     
  10. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    7,718
    Bonuspoeng:
    183
    I Hunger Games er det bare en vinner, og dessverre var det ikke meg denne gangen. Må dog se det positive i det -- jeg er godt fornøyd med erfaringen jeg fikk fra å delta på en casedag hos en så stor organisasjon med en veldig krevende og proff rekrutteringsprosess, og tilbakemeldingene jeg fikk i etterkant kommer veldig godt med -- så føler ikke at turen ble sløst ihvertfall.
     

Del denne siden