Salg hos BA - 2014

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Fnate, 19. des 2013.

  1. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Gode priser i C-klasse til USA i juni/juli også, funker ofte på LCY-ruta (F-opptjening) samt AY og AA
     
    Fnate liker dette
  2. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke bare om sommeren. Det var vel noe i Mars/April også
     
  3. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg sjekket noen IC-destinasjoner i september, og da var det i alle fall ingen tilbud. Jeg må vel vente noen måneder til på det.
     
  4. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    September kan også være en vrien måned for billig C. Det er high season så det holder. Jeg røyk på 20-25K i snitt på mine Septemberturer i år.

    EDIT: Men med de økonomiske utsiktene som ligger for 2015, så er det ikke bombesikkert det blir likt i år. Oljeprisene skyldes nok enkelte underliggende faktorer også
     
  5. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Støtter den - har de to siste årene sett at perioden september-november har hatt lite utvalg av gunstige C-priser ifht. andre tider av året. I tillegg skal vi huske på kronekursen nå så fort gjort at flyprisene kan bli litt høyere utover.
     
  6. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Men Boston til drøyt 10k er jo helt konge. Jeg vurderer faktisk å stinke til kontoret der og jobbe en ukes tid i Mars, jeg.

    Kontor er kontor?
     
    Robert H and Herlov like this.
  7. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Usikkert om dine kolleager setter pris på at du stinker til kontoret deres, men prisen er det ingenting å si på! Fin som snus.
     
    Robert H liker dette
  8. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Sitter her og merker at jeg har så utrolig lyst på en ny langtur :) Sjekket biz til Port of Spain (Tobago høres skikkelig rasta-flette-kult ut, men aner ikke om det virkelig er det) i juli og august. Ifølge oversiktskalenderen hos BA skal det være mulig å booke t/r for 13677,-, men ved å forsøke å booke en konkret tur er laveste utreisebillett 10616,- og hjemreisebillett 10606,-, altså tilsammen 21222,-. Noen som har en forklaring? Skulle vært en finnerlønn for bugs... ;)
     
  9. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Boston er uten tvil en av mine favorittdestinasjoner i USA.
     
  10. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Vi var på Tobago for noen år siden og det var bare helt sjef. Trinidad (der Port of Spain ligger ) besøkte vi derimot bare ett par dager og da holdt vi oss stort sett på det glimrende Hyatt hotellet som ligger der. Men å leie en villa på Tobago (som vi gjorde i en ukes tid) kan anbefales på det stekeste! Bare å si fra om du vil ha tips til leie av villa eller andre ting.
     
    Robert H liker dette
  11. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Kanon - hvis jeg får billetter til den prisen BA annonserer med (men ikke tilbyr), tror jeg nok at det blir en tur - med eller uten følge :). Kommer gjerne tilbake til deg med spørsmål om gode tips til leie av villa og andre ting.
     
  12. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg ønsker å sikre sølvet enda et år, men lurer på om det er mulig med detta salget å sikre 600 tierpoints på en run. OSL-HEL-LHR/LCY-JFK-LAX og nesten samme retur går vel an. Har tittet litt på multicity bookinga og det går jo an, men frykter jo at detta blir litt slitsomt. Burde kanskje heller ta Qatar t/r OSL-BKK også sørge for billig economy på BA for fire flyturer. Problemet er vel at dette nok blir dyrere enn det smaker med tanke på at man må drive og overnatte i London for å fly videre (been there done that faktisk).
     
  13. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan jo fint få til 4 legs med BA intra-europa på en dag? OSL-LHR-AMS-LHR-OSL, for eksempel. Du er til og med tilbake på OSL 2045 ... ;)
     
  14. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Joda, men tenker på OSL-HEL-LHR/LCY-JFK-LAX og tilbake for å klare 600 tierpoints på en tur. Men Qatar har jo til tider gode businesstilbud som sørger for hele 560 tierpoints, da gjenstår bare fire legs før sølvet er sikra enda et år.
     
  15. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Høres slitsomt ut når alternativet er å drikke champagne i kanskje verdens beste businessklasse. Men om USA frister mest er jo ikke QR noe bra alternativ.
     
  16. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Det er sant, liker businessklassa på Qatar ja.
     
  17. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    OSL-LHR-AMS Return er en tur jeg selv har hatt for å samle legs (de hadde en kampanje der du fikk 75.000 Avios for 6 legs i CE). Det funker helt fint på en dag det, og jeg rakk rett tilbake til fest - ferdig vorsa.

    Happy flighting.
     
  18. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Reiser du via HEL må du ha overnatting i London, hvertfall om du skal videre fra LCY. Har selv gjort det. Tok det som en tur og storkoste meg. Transcont JFK-LAX/SFO med AA i C er også superbra så man slapper godt av hvertfall (om man ikke er for hard på flaska). Er jo en artig routing for oss som liker litt odde ting. Da får du med deg Finnair C-klasse, BAs A318, AAs A321 som ikke er helt daglig kost for oss i Norge
     
    Herlov liker dette
  19. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg reiste selv OSL-LHR/LCY-JFK-BOS-LHR-OSL i fjor så jeg gjorde jo noe ala det samme. Men er ingen tvil om at her kan det hentes 910 tierpoints om beregninga mi er riktig på en tur om du også tar 002 eller 004 fra JFK til LCY tilbake, OSL-HEL-LHR/LCY-JFK-LAX og retur samme vei er forutsetninga. Sølv på en tur kan man vel ikke klage på. Har dog gjort sinnsyke ting som feks å sende meg selv OSL-FRA-BKK-HKG-TPE før jeg var fremme... En kan tro jeg var utslitt selv om jeg reiste i business/first... Men da var jeg jo også rimelig hard på flaska underveis. :p
     
  20. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    En ting som jeg imidlertid savner stort på ba.com er visning av priser over bredere tidsintervall enn 7 dager, for eksempel over en måned. For oss som kan være litt fleksible for å få de beste prisene, så er det tungvint å søke over lengre perioder. I tillegg synes jeg søkemotoren er litt treig, spesielt hvis man bytter en dag fram eller tilbake. Er det noe utvidet funksjonalitet jeg har oversett?
     

Del denne siden