Salg hos BA - 2014

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Fnate, 19. des 2013.

  1. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    ITA Matrix kan brukes til det. Bruk "O:BA+" som advanced routing code, så får du bare BA-opererte flighter. Evt "BA+" hvis du også vil ha med codeshare-flighter. "/ alliance oneworld" er også mulig.
     
    Ruby and AndersB like this.
  2. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Når man booker med BA, har man 24 timers angrefrist da også? Slik som hos SAS.
     
  3. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    You may cancel a reservation made on ba.com or through the British Airways call center within 24 hours of ticketing for a full refund by calling the British Airways call center at 800-AIRWAYS provided travel is more than one week from the date of purchase.
     
    Bjoern In America and AndersB like this.
  4. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Kan bekrefte at det funker. Tok midlertid et par måneder før jeg fikk igjen pengene, men det kan ha noe med at jeg hadde brukt to forskjellige kort på den bookingen.
     
    Bjoern In America liker dette
  5. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar! Bare så jeg har forstått dette rett; jeg kan selv kansellere bestillingen på ba.com?
     
  6. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, du må ringe.
     
    Bjoern In America liker dette
  7. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Spørsmål frå nybegynnar:

    Eg er litt interessert i CPH-HNL tilbudet i C i løpet av hausten, men kunne gjerne tenkt meg ei mellomlanding i New York for endå litt fleire Tier Points.

    Routinga eg er ute etter vil dermed bli CPH-LHR/LCY-JFK-LAX-HNL-LAX-JFK-LHR/LCY-CPH.
    Men, frå BA sine sider (og diverse andre reisebyråer) får eg ikkje til noko mellomlanding i JFK.
    Er dette mot betingelsane for tilbudet, eller er det berre eg som ikkje bruker dei rette verktøyene?

    Datoar forsøk: 5. August - 19. August
     
  8. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Bruker du multicity-søket til BA? LCY-JFK-LAX skal hvertfall være mulig, men kan være du ikke kan reise videre fra LAX samme dag så pass på datoer og sånn på søket ditt.
     
  9. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Du kan evt ringe BA for å booke det, de gjør det gladelig - det er ingen ulovligheter eller feil med prisene som er så man kan trygt gjøre det. Ellers liker jeg bookingverktøyet på AA.com bedre for den type bookinger.
     
  10. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Er det bare meg eller har det "historisk sett" vært lite tilbud i Biz til Japan (Tokyo)?
     
  11. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Tokyo er jo et pengesterkt marked og de priser seg ikke lavt når folk vil kjøpe billetter til en høy pris.
     
    KristianSk liker dette
  12. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,
    Må en tur til MIA eller FLL i slutten av januar, er det noen real sjans for at det kommer et BA salg før den tid?
    Misset jeg noe rundt nyttår, når jeg var i sisha-rus??
     
  13. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Tja.. Når jeg går inn på ba.com, så står der "SALE" med ganske store bokstaver. Gjelder for bookinger fram til 15/1.
    MIA kan bookes for priser fra 14777 NOK i Club World, 9713 i World Traveller Plus, og 3453 i World Traveller.
     
    peterfox and Fnate like this.
  14. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Men dette er jo enveis priser - og ikke spesielt billig?
     
  15. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, det er tur/retur-priser:

    [​IMG]
     
  16. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er svært fristet av BA sine lovnader om Port of Spain T/R i CW til 13 533,-. De gir i månedsoversikten informasjon om at denne prisen er tilgjengelig i blant annet oktober. Når jeg går inn i bookingdialogen, viser det seg at de billigste prisene ligger på 10 514,- hver vei, noe som for øvrig er mer på linje med de andre Karibien-destinasjonene.

    Er dette feil i laveste pris på kampanjesidene som gjør at den ikke blir tilgjengelig i bookingverktøyet eller feil i innlastede priser i bookingverktøyet? Noen forklaringer på dette?

    02-01-2015 10-41-32.jpg
    02-01-2015 10-42-11.jpg
    02-01-2015 10-43-32.jpg
     
  17. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har opplevd det samme på CPT, da var det forsinkelse i oppdatering av lavpriskalenderen som gjorde det (dvs. lavpriskalenderen var ajour med høyere pris etter en stund). I oktober/november er det normalt veldig lite lavpris på business.
     
  18. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Har merket meg akkurat samme problem (postet for et par uker siden her på Bonusfeber, sjekk post #49) - BA har tydeligvis ikke oppdaget denne selvmotsigelsen. Skikkelig nedtur å holde kredittkortet klart for bestilling, og så oppdage at de annonserte prisene ikke finnes.. hadde jeg vært mer kranglete skulle jeg kontaktet forbrukerrådet, forbrukerombudet, menneskerettighetsdomstolen osv. ;) Men nøyer meg med å vente på et bedre og mer sannferdig tilbud...
     
    Travellingalf liker dette
  19. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Ekstra salg hos BA i tre dager fremover:
    Les mer på BA's sider.
     
  20. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    NB! Gjelder kun hotell pluss fly-pakker.
     

Del denne siden