Salg hos BA - 2014

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Fnate, 19. des 2013.

  1. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Dessverre.... Vært på den en gang.
    (IFA en 8-10 ganger, ikke i 2015).
     
  2. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    De siste årene har det ikke vært noe billig i CW i perioden midt i september til ca. 23 november (bisnissenes høysesong). Premium Economy har samme priser i den perioden som CW har i ferieperioden. Samme tendens på vårparten fra midt i januar frem til påsken. Men et par år på rad har prisene til vestkysten droppet til rundt 11.000 i CW med utreise fra palmelørdag. Man skal også huske på at krona har svekket seg så jeg er egentlig litt overrasket over at prisene ikke har steget merkbart mer. Mitt tips for lave CW-priser er å satse på ferieperiodene.
     
  3. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
  4. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Fnate liker dette
  5. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
  6. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    For de som fortsatt er i beite for en USA-tur i sommer, har de rimeligste CW-prisene til BA i juli og august over natten blitt redusert med ca. 1500,- . JFK går nå for ca. 12 000,- og BOS går nå for ca. 11 000,-.
     
    AndersB, DrLibra, Fnate and 1 other person like this.
  7. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Da reklamerer BA med et stort, internasjonalt salg, inkludert "luxury sale", men kan ikke se at CW-prisene har endret seg nevneverdig fra Oslo denne uka? Noen med andre erfaringer?
     
  8. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Salget fra norden er jo stort sett østover, Afrika, Midtøsten og noe Asia. Vestover er det som før, men allikevel bra priser på en del destinasjoner sammenlignet med om man starter i LHR.
    http://www.britishairways.com/en-no/offers/sale?source=H01X&hpsource=H01AXGreatfarestoexc
     
  9. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Yes, jeg har også sett den linken, men der er det jo kun WT-priser. Det ser ikke ut som om mye har skjedd med CW-prisene, verken øst- eller vestover. Uten at jeg har fulgt med spesielt på prisene fra LHR, har jeg inntrykk av at de sjeldent kommer ned på de nivåene vi fra OSL (og sikkert en del andre europeiske storbyer) nyter godt av. Jeg hadde håpet å se minst 13-tallet på SFO i romjula snart, men får vel bare smøre meg med tålmodighet til etter sommeren ... ;)
     
  10. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Husk også at NOK/GBP-kursen er vesentlig dårligere enn i glansdagene når krona var knallsterk og finanskrisene herjet.
     
    peterfox liker dette
  11. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Godt poeng @AndersB ,
    Men det tillegges vel også andre faktorerer som konkurranse og betalingsstyrke i markedet?
     
  12. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tenkte ikke på forskjellen mellom start i Oslo eller London, men mer på forskjellen fra et rå tilbake. Konkurransen vestover er nok hard, siden vi ikke har sett vesentlig prisstgning som følge av svak krone (med tanke på at BA, UA m.fl. priser i GBP og USD)
     
  13. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Men det kan virke som om BA har priset seg litt opp i det siste. Det er flatt 22k+ i Club World om dagen. Nesten rund baut, og har vært det lenge. Finner en del 15k-ish i Juli, og så er det ofte rimelig til BOS og NYC. Men ellers er det bra tight.

    Har måttet booke både AA og Aeroflot den siste tiden, jeg.
     
    Bjoern In America liker dette
  14. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Å teste det nye businessetet til AA er vel uansett på sin plass? ;) Jeg tipper nok elefanten også setter pris på iskremen ...
     
    Fnate liker dette
  15. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg booker QR, hvis det er noen trøst...
     
  16. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Er vel ikke så relevant til USA vil jeg anta. :p Til østen dog så funker det jo.
     
  17. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Er prisene hos BA og AA helt flate? dvs helt like?? Eller er det kupp å gjøre hos AA fra Europa til USA??
     
    Fnate liker dette
  18. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Næææh, AA er nesten alltid noen hundringser billigere på expedia og ebookers og sånt ser det ut som. Men da får jeg nok ikke OnBusiness poeng, og de vil jeg jo gjerne ha.
     
  19. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde tenkt litt på påske/vinterferie til neste år da skolen til ungene slår på stortrommen og gir de to uker sammenhengede fri. Vurderte syd-Europa med SAS eller midtøsten/Asia med noen andre. Men så falt det meg inn å teste BA, og fant billetter i WT fra BGO til MIA for ca 3 475,- per person i denne perioden. Dro frem amex og slo til før min bedre halvdel fikk lagt inn protest... Ironisk nok får jeg mer EB poeng på denne handelen enn om jeg hadde reist med SAS til Spania i Go ;-)

    Longhaul går med AA på 77W og ble rutet inn på deres sider når jeg ville velge sete. Ser da til min forbauselse at jeg også kan velge "Main Cabin Extra" uten pristillegg, regner med at dette er fordi hele familien har EC Silver?
    Eneste jeg synes er litt sketchy er at vi har bare litt over 90 minutt mellom T5 og T3 på LHR på vei bortover, men det løser seg nok :)
     
  20. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Det går helt fint. Bare kjapp dere ned til bussene. God tur
     
    rkvalvaa liker dette

Del denne siden