De siste årene har det ikke vært noe billig i CW i perioden midt i september til ca. 23 november (bisnissenes høysesong). Premium Economy har samme priser i den perioden som CW har i ferieperioden. Samme tendens på vårparten fra midt i januar frem til påsken. Men et par år på rad har prisene til vestkysten droppet til rundt 11.000 i CW med utreise fra palmelørdag. Man skal også huske på at krona har svekket seg så jeg er egentlig litt overrasket over at prisene ikke har steget merkbart mer. Mitt tips for lave CW-priser er å satse på ferieperiodene.
Ser man kan fly Oslo - London - San Francisco tur/retur med BA nå for ca 3300,- Det må da være billig? http://www.secretflying.com/2015/05...-for-only-287-return-exit-at-london-possible/
For noen uker siden hadde de samme priser for de første ukene i juni, iallefall fra BGO. Derimot er det håpløs connection når man kommer inn med BA757 fra BGO dessverre.
For de som fortsatt er i beite for en USA-tur i sommer, har de rimeligste CW-prisene til BA i juli og august over natten blitt redusert med ca. 1500,- . JFK går nå for ca. 12 000,- og BOS går nå for ca. 11 000,-.
Da reklamerer BA med et stort, internasjonalt salg, inkludert "luxury sale", men kan ikke se at CW-prisene har endret seg nevneverdig fra Oslo denne uka? Noen med andre erfaringer?
Salget fra norden er jo stort sett østover, Afrika, Midtøsten og noe Asia. Vestover er det som før, men allikevel bra priser på en del destinasjoner sammenlignet med om man starter i LHR. http://www.britishairways.com/en-no/offers/sale?source=H01X&hpsource=H01AXGreatfarestoexc
Yes, jeg har også sett den linken, men der er det jo kun WT-priser. Det ser ikke ut som om mye har skjedd med CW-prisene, verken øst- eller vestover. Uten at jeg har fulgt med spesielt på prisene fra LHR, har jeg inntrykk av at de sjeldent kommer ned på de nivåene vi fra OSL (og sikkert en del andre europeiske storbyer) nyter godt av. Jeg hadde håpet å se minst 13-tallet på SFO i romjula snart, men får vel bare smøre meg med tålmodighet til etter sommeren ...
Husk også at NOK/GBP-kursen er vesentlig dårligere enn i glansdagene når krona var knallsterk og finanskrisene herjet.
Godt poeng @AndersB , Men det tillegges vel også andre faktorerer som konkurranse og betalingsstyrke i markedet?
Jeg tenkte ikke på forskjellen mellom start i Oslo eller London, men mer på forskjellen fra et rå tilbake. Konkurransen vestover er nok hard, siden vi ikke har sett vesentlig prisstgning som følge av svak krone (med tanke på at BA, UA m.fl. priser i GBP og USD)
Men det kan virke som om BA har priset seg litt opp i det siste. Det er flatt 22k+ i Club World om dagen. Nesten rund baut, og har vært det lenge. Finner en del 15k-ish i Juli, og så er det ofte rimelig til BOS og NYC. Men ellers er det bra tight. Har måttet booke både AA og Aeroflot den siste tiden, jeg.
Å teste det nye businessetet til AA er vel uansett på sin plass? Jeg tipper nok elefanten også setter pris på iskremen ...
Er prisene hos BA og AA helt flate? dvs helt like?? Eller er det kupp å gjøre hos AA fra Europa til USA??
Næææh, AA er nesten alltid noen hundringser billigere på expedia og ebookers og sånt ser det ut som. Men da får jeg nok ikke OnBusiness poeng, og de vil jeg jo gjerne ha.
Hadde tenkt litt på påske/vinterferie til neste år da skolen til ungene slår på stortrommen og gir de to uker sammenhengede fri. Vurderte syd-Europa med SAS eller midtøsten/Asia med noen andre. Men så falt det meg inn å teste BA, og fant billetter i WT fra BGO til MIA for ca 3 475,- per person i denne perioden. Dro frem amex og slo til før min bedre halvdel fikk lagt inn protest... Ironisk nok får jeg mer EB poeng på denne handelen enn om jeg hadde reist med SAS til Spania i Go ;-) Longhaul går med AA på 77W og ble rutet inn på deres sider når jeg ville velge sete. Ser da til min forbauselse at jeg også kan velge "Main Cabin Extra" uten pristillegg, regner med at dette er fordi hele familien har EC Silver? Eneste jeg synes er litt sketchy er at vi har bare litt over 90 minutt mellom T5 og T3 på LHR på vei bortover, men det løser seg nok