Salg hos BA - 2014

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Fnate, 19. des 2013.

  1. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    #1: Ja, status fra BAEC funker brillefint på AA, både ifht. seter, kofferter og annen service.

    #2: Ja, det løser seg som Fnate sier. Buss til T3 (som vanlig vis har mindre transfer-kø enn T5) så same-same. Skulle det knipe så får de dere til MIA allikevel siden det er sammenhengene billett.
     
  2. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    BA har over natten dumpet prisene mellom Norge og Houston i store deler av august ned til ca. 10 000,- i CW. RØVERKJØP. Hadde jeg hatt noe mer tid igjen, skulle jeg ha booket lett som en plett. Ingen andre vesentlige endringer i "standardpriser" til andre destinasjoner, som jeg kan se ved første øyekast, så det er vel et svar på SAS sine kampanjer til samme by.
     
    Last edited: 25. juli 2015
  3. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Veldig bra pris, men Houston i august er veldig varmt og klamt. Så som en ren mileage run i longhaul C? Kjempebra deal, ellers er jeg skeptisk.

    For øvrig er BA/AA/AY veldig lavt priset til NYC i vinter (november-mars). Fra BGO starter prisene på ca 2 570,-.
     
  4. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    anbefaler også bruke momondo for å sjekke, kan være billigere enn å bestille direkte.
    Selv sjekket jeg 25-29 mars og på aa.com , ba og finnair sine hjemmesider kostet reisen rundt
    4 400 kr, men hos momondo fant jeg reisen til 2 900 kr :)
    En billig påsketur med andre ord :)
     
  5. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg bruker kayak.no, der kan man bl.a. velge +/- 3 dager begge veier, ofte sparer man mye på å reise en dag eller to tidligere/senere. Stort sett kommer supersaver.no eller lignende opp som billigste alternativ, men vanligvis er det bare noen tiere eller 100-200 kr dyrere å booke hos sider som ikke tar høye gebyrer for kortbetaling o.l. (f.eks. selskapenes egne sider, eller Expedia). Eksempel:

    upload_2015-7-25_11-41-19.png
     
  6. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Til meg ble sluttsummen 2917 hos ebookers (betalte med amex ingen gebyr) mot 4565 hos Finnair:eek: og dem tar også et amex gebyr på +50kr
    totalt besparelse på 1 668 kr :D
     
    Herlov liker dette
  7. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Søkte opp første helga i november igår. Fredag til måndag kosta 2489 pluss 50kr i kredittkortgebyr hjå gotogate. Fann prisen via skyscanner.
    Kunne velje mellom finnair begge vegar eller finnair ut og ba tilbake.
     
  8. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Omtrent samme pris på ba.com. BA reklamerer med frapris på 2599 så gode tider for de som vil til NYC.
     
  9. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Som mange sikkert har fått med seg, har det etterlengtede salget endelig kommet hos BA og varer fram til 7. september. Ikke akkurat historiske priser, men som det har blitt påpekt tidligere, så gjør jo blant annet valutakursene NOK/GBP til vi ikke ser prisene vi har sett tidligere.

    08-08-2015 05-09-10.jpg

    Jeg benyttet anledningen og booket romjulstur til Boston med routing OSL-LHR-JFK-BOS-LHR-OSL (business), hvor jeg får testet AA 772 (ny kabin med 4 i bredden) og den legendariske BA 744 (sete 62K allerede reservert). Nå som BAEC Gold-kortet ramler ned i postkassa om en drøy måned, var det på tide at jeg fikk bestilt min første langtur med de ... ;)
     
    Kjakan and Fnate like this.
  10. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Har du spurt elefanten om lov til å låne det?
     
    Kjakan and Herlov like this.
  11. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Naturligvis ... Vi kom til enighet om at en Japp var et passende vederlag.
     
    Fnate liker dette
  12. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Søker herved om dispensasjon til bruk av sete 62k på BA112 14. mars. Flighten skal benyttes til fornyelse av sølvkort.
     
  13. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Greit, men ikke søl masse rødbeter i skuffen hans. Børst gjerne setet før du drar også.
     
    Kjakan liker dette
  14. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Housten til 10 000,- i august er tilbake igjen. Housten er også nede i ca. 13 300,- litt lenger fram i tid, blant annet like etter påske.
     
  15. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Ser på BAs nettsider at det i øyeblikket er såkalt "luxury sale" når jeg velger United Kingdom som hjemland. Ligger ikke noe info om dette når man går inn med Norge som hjemland, men virker da som om prisene fra Norge også er litt lavere nå enn de har vært på en stund i Club World ...
    Billetter må bestilles før 17.11 og salget innkluderer både jul og nyttår.
    http://www.britishairways.com/en-gb...hts?source=H01X&hpsource=H01AXLuxuryWorldSale
     
    Bjoern In America liker dette
  16. boatc

    boatc Medlem

    Innlegg:
    84
    Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Har du noen tips til destinasjoner med spesielt gode priser? Søkte på både øst- og vestkysten uten å finne noen gode alternativer. Sitter og leker litt med tanken om å gå for Gold, ettersom salget hos QR vil gi en solid TP-boost.
     
  17. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Selvom den ikke er 100% til å stole på (får blant annet opp billigere pris når jeg trykker meg inn på et reisemål enn det som er oppgitt på denne siden) så gir BAs oversikt over de billigst Club World turene en oversikt som kan gi ideer muligens...http://www.britishairways.com/en-no...hts?source=R01X&hpsource=T03AXBusinessclassfl

    Hvis man ser på USA så er ofte Boston billigste fra Oslo, i oversikten så ligger Boston nå til kr 12 001, så ikke superbillig akkurat, men antar kronekursen og det sterke pundet kan være litt av årsaken her. Er ikke mer enn 1 uke siden billettene var nesten 1000 kr billigere
     

Del denne siden