Hei, Jeg har noen bonusbilletter til New York i vinterferien. Har nå konkludert med at New York er en dårlig plan med 2 barn i februar.. Jeg har nå to valg: - Kansellere billettene - Tilby billettene til noen andre (Er det noen her som er interessert, så er det 4 billetter SAS Plus OSL-EWR 18. - 23. feb) Så til poenget; Hvordan kan man gjennomføre en overføring/navnebytte på billettene på en sikker måte? Hvordan har dere gjort det? Man må jo legge litt tillit i dette, en kjøper betaler vel ikke før de har fått bookingen, og jeg vil ikke gi fra meg billettene før jeg får betalt. Hva er mest praktisk her?
Man må stole på hverandre. Er vel ikke så mange andre løsninger. Man kan selvsagt skrive en juridisk bindene kontrakt, men erfaringsmessig mangler de personene som er villige til å svindle på denne måten betalingsvilje og/eller betalingsevne, og pengene vil kunne være vanskelig å inndrive rettslig. Det kan hjelpe å selge til noen med historikk på forumet her for eksempel, men noen garanti for redelighet er det jo ikke.
Det er jo kjøper som sitter med risikoen her, dersom det er du som administrerer kontoen som billettene belastes. Du kan jo bare kansellere billettene dersom penger ikke kommer. Du kan jo kansellere selv om pengene kommer. Det gjør du selvfølgelig ikke, men bare for å illustrere hvilken part som har risiko.
New York kan være fint i februar det, så om du egentlig har lyst til å reise ville jeg gjort det. Var der selv med en femåring i februar i fjor.