San Francisco og omegn

Tråd i 'Reisemål' startet av Henrik, 21. sept 2013.

1. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,968
    Bonuspoeng:
    293
    Takk! Glimrende liste :)

2. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    8,737
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg skal til GDL i Mexico i februar (Har ikke kjøpt billett enda, men har en sterk plan) så booker med SAS og på vei tilbake får jeg 7t 32min er det lenge nok til å besøke byen en kort tur ifra SFO? Aeromexico lander 09:58 og SAS går 17:30 og om jeg får besøke byen hva bør jeg prioritere?

3. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,261
    Bonuspoeng:
    183
    Bør gå det, gitt grei immigrasjon. Stadig mye trafikk på motorveiene, så på retur ville jeg nok heller tatt BART som har noe mer forutsigbarhet og tar deg cirka 30 min. På vei inn kan du kanskje med fordel ta bil og komme deg til nordenden av byen, så kan du jobbe deg sørover og komme ned på tvers til Market St. og ta BART tilbake til flyplassen.

(Edit: Fikset noen skrivefeil)

Last edited: 05. des 2024
    Avixlo liker dette
  4. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    812
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ville være tilbøyelig til å si BART inn til byen også, deretter veterantrikk til Fisherman's Wharf.

Avixlo liker dette
  5. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,261
    Bonuspoeng:
    183
    Absolutt - men det kan spise opp en del tid. Hvis målet er turbosightseeing av det "viktigste", så ville jeg tatt bil fra flyplassen til Marina/Fort Mason-området (30 min vs. en time med effektiv kollektivtransport), så kan man se Golden Gate Bridge derfra, rusle langs vannet og spise lunsj. Derfra kan man til fots komme seg til Fisherman's Wharf, og videre enten langs Embarcadero (fots eller med gammel trikk), eller gå opp til Coit Tower. (Ville droppet Cable Car siden det antagelig er godt med kø). Videre via Chinatown til et eller annet passende sted langs Market St. og hoppe på en BART, og da bør de kanskje 5 disponible timene ha blitt brukt ganske effektivt.

(Edit: korrigerte faktafeil om tid... Glemte å ta høyde for tidspunkt, så fikk nattruter)

Last edited: 05. des 2024
    Spielhaug, holmen and Wanderlust like this.
  6. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    8,737
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg vil kunne klare å si at jeg har vært der. Vet at amerikanske regler gjør at man teknisk sett har vært der når man er transfer, men jeg vil se byen på en måte. Vet jeg ikke rekker alt, men likevel. Det er litt av min tanke

Del denne siden