Var aldri mitt førstevalg, men det ble Emirates til ganske saftig pris for turistklasse for å komme ut av Norge og i retning Asia.. Andre selskaper tar (heldigvis, skulle det vise seg) over etterhvert.
Nå: sittet i flyet, halvannen time så langt, på OSL gate - mens offisiell Avinor app sier vi har tatt av bare fordi maskinen ble skjøvet max 10 meter tilbake fra gate like etter offisiell tid.
Føles som juks. Liksom "bare 20 min forsinket" i de offisielle tallene, men i realiteten er vi minimum 120 min for sent allerede før avgang.
EDIT: fasit ble 130 minutter forsinket ut av gate. Drøye 2 timer forsinket. Hele flyturen skal bare ta 6 timer, og da betyr 2 timer ekstra ombord mye. I tillegg til plutselig kort tid for connection i Dubai (som med knappe 3 timer skulle vært romslig egentlig)
Ingen teknisk feil. Ingen annen forklaring enn litt sen lasting av cargo.
Barn griner, folk løper på dass, kabin personalet har disarmed the doors. Og alt er et generelt shit show. Ingen ting tyder på avgang.
Nå kommer personalet med et mini-glass med varmt flaskevann. De vet antagelig mer enn de fleste passasjerene om hvor dårlig dette ser ut.
Emirates. Det var verdt et forsøk. Men jeg blir aldri kunde av dere igjen.
Dårlig start på et reisebrev, men der er vi.
OSL som flyplass leverte rimelig bra i hektisk tid. Og jeg her fløyet mye både inn og ut av Norge derfra også før sommerferien tok av, så jeg har endel å sammenligne med. Dette klarte selve flyplassen bra.
Last edited: 21. juni 2022