Noen som har lest noe om servicenicå på Biz på Dubai-flyvningene? Er det samme som LPA og tilsvarende, eller kjører de en litt mer interkontinental stil? Så priser på noen tilfeldige datoer, og 20k t/r i biz er friskt for en boks med røkelaks og en pose nøtter... (Ikke det at jeg hadde betalt den prisen selv - har en poeng-booking hvor jeg egentlig håper å få endret til AF/VS/KLM biz om de slipper seter)
Vil anta det samme som LPA/TFS. Et varmt måltid og en varm snack flr landing. Litt lite mat helt til LPA synes jeg, så Dubai som er hakket lenger bør de steppe opp litt
Jeg hadde varsel til Dubai rundt juletider. Det ble sluppet inntil 5-6 biz til DWC like før juleferien, og midt I (rundt 27-28.12). Men det ble med det. Gidder ikke å betale Premium poeng for et produkt som ikke helt når opp...
Når jeg søker på Dubai billetter med SAS så kommer det opp inntjening 25391 ordinære poeng og 14.625 nivåpoeng en vei fra AES. Kan denne inntjeningen til Dubai stemme? Om det gjør det åpner det seg en ok mulighet å tjene seg noen "billige" nivåpoeng på nyåret. Enkelte dager finner jeg ordinære business Flex billetter betalt for poeng til 162.250 poeng tur/retur. Ergo forutsatt at vi får en ny julekalender kommende jul med doble poeng betaler du ca netto 60.000 vanlige poeng for 58.500 nivåpoeng. Må bare holde ut mange timer i en A320
Fikk opp samme. Jeg stikker gjerne en tur eller to til Dubai som milage-run om dette stemmer. Noen timer i euro-biz er ikke krise igrunn. Selv om jeg såklart bruker å fly "ekte biz" dit. Søkte på i januar, og fant fredag i 2-tiden fra Ålesund, så noen timer i Køben (7, så rekker en tur på byn), og så (dessverre) nattfly til Dubai. Kommer frem i 9-tiden lørdag morgen. Reise hjem søndag formiddag, og tilbake i Ålesund søndag kveld. Full pris rundt 15k, 28500 nivåpoeng og rundt 50k EB så det ut som. Har allerede planene klar for neste periode (diamant), men om dette blir slik videre, så er det ikke så dumt..
Nå som gulfen vil bli satt i brann, så har Air rance-KLM CEO uttalt seg om denne krisen, og hvordan den vil forme markedet, og det betyr at de ser på Asia som ett svært svart hull i markedet som må fylles. Nå som flyselskapene i midøsten er satt ut av spill, kanskje på permanent basis, så vil hele markedet i lufa endes fremover. Det er også klare tegn til at Lufthansa nå vil kaste seg over Asia og sette opp ruter dit.