I 1996 var kravet til gull 90000 poeng ... I dag er dette en walk in the park å få gullkortet... I 2014 måtte du dra inn 100 000 poeng for diamond. Alt var bedre før
Enten 500 poeng i Go og 1000 poeng i Plus. Til Barcelona fikk man 2000 poeng i Go. Hva man fikk i Plus veit jeg ikke.
SAS/Amex vil nok hevde dette er en forbedring ved bruk av CT, for en reise til Australia i First er nå voucheren verdt 95 000 mer
Jeg ligger inne med 4x biz til SIN nå i påsken men det er jo ingen sannsynlighet at de blir gjennomført (både flygninger og covid). Longhaul leggene er med Swiss og det er brukt 2 CTer med totalt 330k (165k*2) poeng. CTene utgår nå 31.03 så vidt jeg har forstått det. Vil jo gjerne prøve å få til dette på senere tidspunkt. Vil beste taktikk være å vente ut denne på en mulig kansellering av selskapet? Vil en da klare å få samme tur til samme poeng?
Med tanke på at det ikke er så mange First-produkter igjen, og at flere legger ned First, så er kanskje Biz «den nye First», og poengprisen deretter? Premium den nye biz?
Det var vel berre eit spørsmål om tid før dette kom. Og sumarferien til Søraust-Asia som vert flytta til 2022 vert då 90k dyrare, gitt at eg har CT tilgjengelig.
Ikke helt sammenlignbart, men da SAS la ned ruten til HKG var det fritt frem for ombooking til andre flyselskaper uten tillegg i poengprisen. Selv er jeg i samme situasjon med booking til DPS på utgående CT og krysser fingrene for innstilte flyvninger dersom det ikke blir mulig å reise.
Det tyder på at Singapore Airlines har skrudd opp prisene sine for poeng dette. Og at verdien av poengtur down under er ganske mykje mindre no. Men det blir spanande å sjå korleis dei klarer å fylle opp biz-kabinen framover, no når opner opp att. Uansett er det brukbar verdi på dei fleste plasser om ein ikkje skal down under eller til Singapore. No blir det vel heller ikkje mogleg å fly til Tokyo via SIN lenger.
Snart vil poengene ikke ha så mye verdi likevel. Det er synd at SAS endrer dette slikt uten at forbrukere ikke skal ha noe å si. På en annen side er dette svindel mot trofaste kunder.
Jeg vil tippe at det nå blir mulig å booke SQ igjen any day. Nå har nok SQ fått presset opp prisene så slik at de på tilbydersiden igjen.
Jeg husker i gamle dager når jeg betalte 240.000 poeng for First til Australia. Ops det var visst i Januar 2019 gitt...
Sur var jeg fra før fordi ingen av nissene på CT-telefonen klarer å finne noen av billettene jeg finner på AF, og jeg ble ikke mindre sur nå.... for en nedtur.
Nå er i praksis det umulig uansett. SQ åpner generelt ikke seter for SAS i First til Australia, og det er ingen ting som tyder på at Thai kommer til å fortsette med First etter Corona.