Jeg har drømt om en F tur til Australia neste år... Hadde planer i år med infant, men den turen ble jo utsatt! Nå trenger jeg da 380kx2 :O damit
Du får vel ikkje lov til å fly innom ein dyrere sone uten å betale for denne sona trur eg. Men du kan ha flaks
Man glemmer raskt at man bare er halvveis til Oceania når man lander i BKK. Så vi har kanskje «sluppet unna» billig tidligere, med å ikke betale dobbel pris av hva turen til Asia koster, når man skal på andre siden av jorda
Og da blir problemet at det er to ulike bookinger og rekker man ikke flyet videre ut fra Kina, så går alt i vasken.. (skal man ha lang mellomlanding på mer enn 24 timer i Kina, for å være sikker på å rekke neste fly, må man da ha visum) tanken er god om man ønsker å satse på at alt klaffer
Slik tabellen ser ut nå er ikke "Maritime southeast" en dyrere sone om man skal mellom Nordøst-Asia og Stillehavet
Kan vel også snu på det og se på det som en mulighet å ha et opphold på mer enn 24t, for de som liker det...
Lite sannsylig at SAS velger å restarte BKK, SIN. Rett og slett fordi det er a) hjemmehub til partnere og b) disse har nok et vesentlig lavere kostnadsnivå på sine ruter enn hva SAS har. Blir det flere ruter til Asia er det nok mest sannsynlig med destinasjoner som ingen *A partner har som hjemmehub. Og det må helst være et biz marked. Det var kanskje basert på slikt resonnement de startet opp HKG, men som vi vet gikk åpenbart ikke ruten så bra at man valgt å fortsette den. Hva er da alternativene? Finnair har jo suksess med flere ruter til Asia, spesielt Kina, så noe må de gjøre som SAS ikke gjør. Jeg kjøper ikke argumentet med at det er "raskere" via HEL.
Ja det er fullt mulig så lenge man gidder å stikke innom den kinesiske ambassaden for fingeravtrykk og ordne med visum (med kostnader å fly til Oslo for de som bor langt unna). Kina er ikke akkurat det landet jeg ville lagt inn mer tid enn nødvendig når destinasjonen er Oceania
Corona var nok en viktig grunn til å økse HKG... Et par destinasjoner i Asia som ble nevnt av SAS før pandemien var Seoul (ICN) og Manila (MNL). Ellers har SAS også slot på NRT etter at de flyttet ruten til HND. Men, det er nok veldig lenge til vi er der at det er snakk om å starte nye ruter...
Hong Kong ruta ble annonsert nedlagt 3 mars i fjor. Når det skjedde så tidlig, dvs før pandemien tok av tror jeg den lå på beddingen før viruset kom på banen.
Tenker meir på å fly innom Singapore på veg til Tokyo/Seoul/BKK eller deromkring Det er vel fleire som har lagt inn ein liten tur innom SIN for å få med seg litt Suites til andre destinasjoner på veg til HND og slikt Eg rakk kun å fly OSL-LHR-BKK-TPE-BKK på CT(Det var kun ledige billetter mellom LHR og TPE via BKK, så då vart det "one night in Taipei"
Det har vært litt variabelt hvor strengt den reglen har blitt håndhevet. MLE via SIN, ja til og med MLE via HND og SIN har gått gjennom før. Man har da kun betalt for India-sonen.
Er det mulig? Jeg sendte mail til gullmailen på søndag med forespørsel om å endre bookingen som jeg har på en reise til Bali i sommer. Jeg ønsket å flytte den til oktober. Nå må jeg vel betale ny pris for evt. nye billetter :/ Har fått svar av Vibeke som jobber med saken og hun sa ingenting om at jeg da måtte betale ny poengpris...
Surt når man gikk glipp av SQ F når coronaen kom, og når det forhåpentligvis en gang i fremtiden går an å booke igjen så kommer den nye prisen å svi litt... Som alltid null forhåndsvarsel fra SAS, akkurat det er kanskje det mest irriterende.