SAS øker prisene på *A EB reiser igjen

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Lars J, 18. jan 2021.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,570
    Bonuspoeng:
    293
    Det gjelder vel begge disse kategoriene?
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,591
    Bonuspoeng:
    293
    Javel? Kategori Bonusbilletter er vel det du bestiller bonusreisene dine med, og de har vel gått på mye annet enn SAS metall vet jeg? ;)
     
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,570
    Bonuspoeng:
    293
    Joda. Men jeg snakket om denne tabellen, som startet diskusjonen.

    upload_2021-1-20_17-23-35.png
     
  4. Vaskehanske

    Vaskehanske Den evige jakten på poeng..

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    356
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for oppklaring - helt merkelig at jeg ikke har lagt merke til den tidligere i oversikten der.
    Har nok fokusert mest på Star Alliance listen da det er de destinasjonene hvor jeg planlegger turene mine.

    FlyPremium gjelder også for Vanlige billetter for poeng?
     
  5. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    707
    Bonuspoeng:
    93
    Tenkte mer på hva SAS verdsetter poengene til, altså hvor mange poeng som kreves for å kjøpe billett til X antall kroner. Er dette fast "X poeng per krone", eller kan det også variere?
     
  6. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Det stemmer. Derfor er utvalget av billetter til bruk med SASMc fordelen begrenset, og attraktive.
     
    Vaskehanske liker dette
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,570
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, det gjelder bare for rene bonusbilletter.
     
    Maggie and Vaskehanske like this.
  8. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Trur ikkje det ligg ein rein kroneverdi i det, men det er ein samanheng her no. Dette var det ikkje før. Iblant er det god verdi for dette, spesielt om du er diamant som meg og har greit med poeng.
    Og er du Sølv får du 5%, gull 10% og diamant får 30%.
    Eg ser på ein tur til Washington i november, og eg kjem på ca 82000 peong for tur retur i plus, og det er 9250 med cash. Biz er 216000 poeng og 27 000 for cash. Plus 947 kr i skatt på poeng.
    Standardbilletter ligg då 30 % over dette. Så då ser det ut som dei verdsett poenga på 8 øre pr poeng, og 8,4 øre for biz, om eg har rekna rett. Det ligg litt over verdien til trumf, men du bør ikkje kjøpe poeng til 20 øre pr poeng for å gjera dette:)
     
    tobeornot999 and jgroneng like this.
  9. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    707
    Bonuspoeng:
    93

    Takk, da er vel konklusjonen at dette aldri blir spesielt attraktiv poengbruk, med mindre man da sammenligner med å handle krimskrams i poengbutikken :)
     
  10. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Det må også tas med i betraktning at man opptjener EB grunnpoeng på en slik reise..
     
  11. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Eg synes det er ganske greit.
    Om eg må bruke 60 000 poeng på ein plus-reise med beste pris, jamfør 80000 poeng med beste tilgjengelegheit, så kjøper eg til 80 000 poeng. Då får eg 12-17000 grunnpoeng, og om eg byr på oppgradering, så får eg også tellende poeng på oppgradering.
    Så for ein med diamant, så er dette ganske god verdi. Men om du samanligner med å ta ein CT og first til USA eller Tokyo, så er det ikkje verdens beste verdi!
    (Eg klarer normalt sett å bikke gull på poeng, og tikker diamant på ei slik reise med Amex elite og SAS MC Prem, men 2020 så held det så vidt til gull)
     
    holmen liker dette

Del denne siden