SAS 2-2-2 i BIZ?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Robamu, 07. des 2016.

Tags:
  1. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    skal reise med SK925 på fredag.
    Fikk upgrade til buisness, og skal gå inn for å velge sete.. ser da denne setekonfigen?

    Hva skjer???
    Hvilken flymaskin er dette?

    Ringte SAS gull og fikk beskjed at det var en 343 som var SAS sin.
    Hva kan jeg forvente?
     

    Attached Files:

  2. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    LN-RKP? ('SAS sin' er jo relativt). Sist observert på CPH i morges...
     
    view liker dette
  3. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
  4. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ser ingen SAS maskiner som har 2-2-2 så jeg er passe urolig nå kjenner jeg :eek::eek:
     
  5. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    507
    Likes mottatt:
    614
    Bonuspoeng:
    93
    Da er det vel LN-RKP kanskje? Reserveflyet til SAS. Innbilte meg at den var oppgradert, men mulig den ikke er det. Er i alle fall flate senger uansett :)
     
    view liker dette
  6. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Som @Scandipendler sier: Det er LN-RKP, SAS sin "reservemaskin", ex-LAN, som fortsatt flyr med LAN sin seteconfig i business og economy, samt de gamle SAS Plus-setene i Plus.
     
    view liker dette
  7. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Robamu liker dette
  8. Icarus

    Icarus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fløy SK907 med LN-RKP på Fredag, og ble også ganske forvirret av layout når Upgrade slo til og jeg skulle velge meg pluss-sete.

    Om det hjelper som et referansepunkt så ser Business-setene ut som business-setene på Privatair-flyet som flyr imellom CHP og BOS. Resten av kabinen ser gammel ut også. Pluss-setet var litt nedtur når jeg nå har blitt så godt vant til den nye kabinen.

    Forøvrig, på fredag fungerte hverken IFE eller WiFi.

    Edit: Ok, setene ser ut som på bildet over, noe som sannsynligvis er bedre enn CPH-BOS flyet. Hadde nok en ganske negativ innstilling ettersom jeg hadde hatt veldig, veldig, god bruk for WiFi på den turen...
     
    Last edited: 07. des 2016
  9. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Det ser jo i utgangspunktet ikke så værst ut :) kan gi en oppdatering på produktet etter reisen!
     
  10. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,385
    Likes mottatt:
    17,912
    Bonuspoeng:
    183
    Det er nok RKP ja, klubbflyet SAS set inn om der er fire eller fleire insideflyers på fighten. Ring kundeservice og be dei sete alle i lag slik at det blir betre HMS for crew som skal springe med champagne. Blir nok ein fantastisk tur!

    (Eit skeivt ord om RKP her inne, så stengjer eg tråden, berre til opplysning) :)
     
  11. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,305
    Likes mottatt:
    10,091
    Bonuspoeng:
    183
    LN-RKP har ikke IFE, SAS deler vel derfor ut iPader til pasasjerene i alle fall på Business med video og TV-serier. Det er samme opplegg på CPH-BOS-ruten.

    LN-RKP har heller ikke WiFi installert.
    Setet er bortimot flatt, bedre enn SAS sin gamle Business-kabin eller Privatair-maskinen som flyr CPH-BOS.

    Her har du en post med noen bilder fra Business-kabinen på LN-RKP
    https://insideflyer.no/forums/threads/star-alliance-megado-7-offisiell-tråd.5445/page-13#post-101032
     
  12. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde IFE i biz når jeg fløy med denne maskinen i April. Kvaliteten derimot var så som så.
    En helt grei maskin med lie flat sete, er crewet på topp kommer du til å få en bra tur. Bare vær klar over at mekanismen i setene har sett sine bedre dager, noen av setene må brytes på plass.
    God tur :)
     
  13. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    507
    Likes mottatt:
    614
    Bonuspoeng:
    93
    Flyet fikk forresten de gamle plus-setene til SAS satt inn i april/mai. Hadde en helt ok tur til EWR i Plus i mai, men fikk ipad i fanget i stedet for IFE.
     
  14. Icarus

    Icarus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    Per Fredag hadde ihvertfall business og Economy IFE (som ikke funket). Pluss skulle hatt iPad ja, men de ble for anledningen delt ut I business. Ikke at det gjør meg så mye, tar uansett med meg medbrakt entertainment.

    Angående wifi beklaget de ved gate at wifi "ikke fungerte", så jeg skulle tro at vanlig skuring er at det er wifi også.

    Kan ikke si noe om business, men hva Pluss angår foretrekker jeg glatt de "vanlige" flyene. For business så det ut som om setene manglet det relative privatlivet/innesluttetheten som man får i ny kabin. Men så reiser jeg også stort sett alene, og vil helst være i fred med boken eller filmen min. Og ikke drikker jeg alkohol heller, så jeg er vel ikke helt målgruppen ;)
     
  15. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,385
    Likes mottatt:
    17,912
    Bonuspoeng:
    183
    Det er vel derfor SAS nyttar denne maskina som klubbfly? Såpass at insideflyers kan prate saman utan vegg imellom :)
     
  16. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Evt for å unngå unødig slitasje og skvetting med champagne i de nye cabinene ;)
     
    Petter B-C, Ursa, afirm and 1 other person like this.
  17. Ingemar

    Ingemar EBG

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    3
    Skal også ut og flakse i biz med sk909 cph-ewr i morgen, og ble overrasket over 2+2+2 config på den også. Spent på om opplevelsen blir på høyde med den oppgraderte kabinen.......
    SAS lar det gå veeeldig tydelig fram i all markedsføring at det er den nye kabinen man betaler for - eller er det noe mikroskopisk skrift et sted?
     
  18. corvette8

    corvette8 Medlem

    Innlegg:
    74
    Likes mottatt:
    91
    Bonuspoeng:
    18
    Enig med siste taler, den maskinen kan ikke sammenlignes med nye SAS. Slitne seter med ødelagt mekanisme (Hadde rad 1 i midten til IAD, 2 seter).
    Småsurt crew som ikke la noe imellom når de snakket om hvor mye de hatet dette flyet.....
    IFE virket i 10 minutter, deretter ikke.
    MEN, skrev svært høflig klage på IFE og fikk 2 ggr 9500 poeng som erstatning, det var bra!
    Mvh John
     
    Ursa, Travellingalf and Robamu like this.
  19. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,385
    Likes mottatt:
    17,912
    Bonuspoeng:
    183
    Eg vil tru det er for å sleppe regresskrav når passasjerar ikkje får reise med RKP. Ville bli eit himla styr om alle forlangde å få reise med samme maskin. RKP er ein godt beskytta hemmelighet, og eg ber alle om ikkje å spreie denne.
     
    Ingemar and corvette8 like this.
  20. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Så at jeg evnt får et dårligere produkt enn hva jeg forventet, kan gi meg noen poeng som beklagelse fra SAS? Både på IFE og wifi.
     
    Ursa liker dette

Del denne siden