SAS AMEX Elite - Grunnpoeng, kontooversikt og generell forvirring

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av vthise, 05. mars 2019.

  1. vthise

    vthise EBD

    Innlegg:
    91
    Likes mottatt:
    68
    Bonuspoeng:
    18
    Hei

    Både jeg og min kone var litt sent ute med å hente ut nye SAS Amex Elite. Dette ble gjort rett før/etter nyttår hos begge. Jeg har begynt å bruke kortet aktivt, kona har vel fortsatt til gode å aktivisere dette. Vi har også samlet kontoene slik at de kan benyttes på tvers (point sharing).

    Nå får cirka to uker siden opplevde vi begge en boost av statuspoeng på våre kontoer, uten at dette vises i aktivitet på konto. Har flere opplevd dette?

    Med denne boosten er kona godt over grensa for å rekvalifisere til EBG, og kan da avbestille en segment-run til ARN. Men, dersom boosten plutselig forsvinner igjen, så mangler hun tre flighter på rekvalifisering. Følgelig greit å vite om de grunnpoengene som står i appen og på hjemmesiden kan taes for god fisk.

    For undertegnede gjør boosten at jeg mangler noen tusen poeng på EBD, og jeg vurderer da en MR for å tippe over grensen. Orker ikke å ta turen dersom det viser seg at det ikke blir EBD uansett.

    Hører fra dere!

    (dersom dette er diskutert en annen plass står moderator selvsagt fritt til å flytte/slette/piske osv. )
     
  2. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Det er riktig, du får 20 000 statuspoeng hvert år med Elite.
     
  3. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Amex Elite gir deg 20.000 statuspoeng hvert år. Hvis det er disse du snakker om, så blir ikke de plutselig borte og de vises heller ingen andre steder enn i selve statusebaren.
     
  4. vthise

    vthise EBD

    Innlegg:
    91
    Likes mottatt:
    68
    Bonuspoeng:
    18
    Takk, så de vises ikke på sammendraget?
    Statuspoengene fra MC vises jo i sammendraget.
     
  5. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,798
    Likes mottatt:
    2,029
    Bonuspoeng:
    113
    Nei de vises ikke i kontoutskriften.
     
  6. bache83

    bache83 Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Bestilte selv Amex Elite på mandag, og allerede i dag har jeg fått 20000 nye statuspoeng - genialt!

    Noen som vet om man kan si opp kortet igjen etter kort tid, og fortsatt beholde statuspoengene? Kortet har jo en relativt høy årspris...
     
  7. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Teknisk sett har det vel blitt sagt at dette kan gjøres.

    Personlig synes jeg ikke noe om slik utnyttelse av fordeler, som er tiltenkt de som bestiller kortene for å ha de.
     
  8. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Du får 10 superlike av meg. Hadde vært hyggelig hvis AmEx hadde innført bindende påmelding i minst 6 mnd, og avtale brudd gebyr for "luringene";)
     
  9. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,222
    Likes mottatt:
    782
    Bonuspoeng:
    113
    Blir kortet misbrukt på den måten, skal man ikke se bort ifra at binding og ikke minst forsinket utbetaling av grunnpoeng skjer etter gratis perioden blir introdusert.

    Jeg beklager hvis jeg tråkker på noen tær nå, men sånn helt seriøst. Hva forventer man skal overleve av et produkt/selskap når det sånn type utnyttelse av godene?

    There’s nothing called free lunch...
     
    kristiaan, Stavangeren, Travv and 4 others like this.
  10. Stianoh

    Stianoh Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    43
    Men da kan jo folk bare fortsette frem til det eventuelt skjer da. for de som skal ha det så spiller det jo ingen rolle om det plutselig kommer med binding.. det er jo på samme linje som alle her bruker kredittkort gratis når de betaler regningene til forfall. dere tjener på at andre ikke gjør det..gratis lunsj til noen, mens andre betaler selvfølgelig for det.
     
    sam11net liker dette
  11. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,212
    Likes mottatt:
    21,342
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har fått månedsavgift enda? Er det slik at avgiften betales på forhånd,eller etterskuddvis?
     
  12. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Bra holdning...

    Har du vurdert at slikt kan bidra til å redusere fordelene til de som "uansett" skal ha kortet ved en senere anledning, eller har du ikke tenkt så langt?
     
    kristiaan, Stavangeren, drsyk and 5 others like this.
  13. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    531
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, jeg har fått det på min andre faktura nå, faktureres i starten av måned og er inneværende måned så vidt jeg forstår.
     
  14. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Må innføres en superlike-(lært av 5,5 åringen min når du virkelig "digger noe") og en dislike knapp.
     
    kristiaan and Stavangeren like this.
  15. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    566
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor sjekker man hva kredittgrensen på Amex kortet er? o_O
     
  16. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    93
    Det er ingen kredittgrense, sånn i utgangspunktet. Det er en skjult grense de i realiteten opererer med, men den vil de ikke si til oss dødelige. Om du gjør et stort kjøp og blir avvist har du nok nådd den usynlige grensen, og må ringe inn for å få justert opp eller klarert kjøpet :)
     
    animals liker dette
  17. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Her:
    24 05 52 64
     
    animals liker dette
  18. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,212
    Likes mottatt:
    21,342
    Bonuspoeng:
    183
    Har forfall den 27.
    Fikk medlemsavgift den 13mars som kom som siste post på fakturaen som kom i går.. Så gikk jeg inn å sjekket nå,ny medlemsavgift som første post den 14mars :-(

    Om det er 3mnd gratis,jeg brukte kortet for første gang i romjulen..
     
  19. mengis

    mengis Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Er det noen av de andre Amex-kortene som gir grunnpooeng-boost på samme vis som Amex Elite? Finner lite informasjon om akkurat det punktet under fordeler.
     
  20. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,343
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg får 20.000 Statuspoeng i året for Amex Kortet også 12.000 for MC Premium så EBG er aldri noe stress meg jeg vil beholde EBD enda ett år litt på grunn av egoet mitt :cool:o_O
     

Del denne siden