SAS Amex reiseforsikring (DNB Forsikring)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Stuttfeiten, 27. jan 2017.

  1. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,394
    Bonuspoeng:
    183
    Er det nokon som har erfaring med behandlingstid for krav på denne forsikringa?
     
  2. cntnry

    cntnry Nytt Medlem

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    8
    Fikk behandlet en forsikringssak for forsinket bagasje på 2 dager, så det synes jeg var kjapt.
     
    Stuttfeiten liker dette
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,336
    Likes mottatt:
    19,545
    Bonuspoeng:
    293
    For min del tok det noe lenger tid, men det ble så løst på 30 minutter etter en telefon til dnb for å purre.
     
    Stuttfeiten liker dette
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde en sak i mars ifb med forsinkelse i USA, det gikk fort og greit.
     
    Stuttfeiten liker dette
  5. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,394
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk svar for to veker sidan at henvendelsen var mottatt og at dei skal sjå på saka så raskt som mogeleg.

    Sånn er det å vere ei utålmodig sjel. Får gje dei ei veke eller to før eg prøvar ein forespørsel om status.
     
  6. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Gikk mindre enn en uke fra krav var meldt til jeg hadde pengene på konto ved leiebilskade i fjor sommer.
     
    Stuttfeiten liker dette
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg husker ikke hvor lenge det tok, men maks 2 uker. Jeg ville purra var jeg deg.
     
  8. Radio

    Radio Medlem

    Innlegg:
    167
    Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Sommeren 2016 var jeg og fruen på ferie i Litauen. Bagasjen var kraftig forsinket, og kom ikke før dagen etter. Da jeg har SAS AMEX platinum meldte jeg inn skaden til DNB. Totalt dekket de kjøp av klær etc, for 6000 kroner pr person. Når jeg går inn og sjekker vilkårene nå, er disse endret betydelig ( dårligere) enn I fjor.
    Nå står det I vilkårene " Hvis innsjekket bagasje ankommer minst 4 timer forsinket til reisemålet refunderes dokumenterte merutgifter til nødvendige innkjøp av toalettsaker og eventuelle klær i den tiden bagasjen er savnet. Erstatningen kan maksimalt utgjøre kr 2 500 per person" !

    Viljen til og betale 1700 kroner for kortet i året, er borte for min del!
     
  9. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,394
    Bonuspoeng:
    183
    Eg meinar ein eller annan her inne (huskar ikkje kva for ein tråd) hadde vore i kontakt med dei om dette og fått til svar at det er vilkåra i forsikringsbeviset som gjeld (Forsikringsbevis reiseforsikring nivå 5.pdf - 6000 kr) sjølv om det i vilkåra (Reisevilkår Basis.pdf) står 2500 kr.

    upload_2017-1-27_14-16-2.png
     
    Are and Upsaker like this.
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,336
    Likes mottatt:
    19,545
    Bonuspoeng:
    293
    Ja dette er bare et godt bevis på hvor slurvete og dårlig sammensatt dette amex-kortet er.
    Om jeg får innvilget SAGA MC uten månedsavgift kommer mitt amex til å innhente kr 100 002,- i året :D
     
    Fredrik81 liker dette
  11. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    DNB har ikke utarbeidet egne forsikringsvilkår for alle kredittkortene de har som har reiseforsikring, alle har samme grunnlag/forsikringsvilkår og forskjellen ligger i forsikringsbeviset i alle kortene.
     
  12. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,195
    Likes mottatt:
    4,209
    Bonuspoeng:
    113
    Og en god ting som ikke kan gjentas for ofte: slike forsikringer er akkumulative.
    Hvis Amex gir inntil 6000 og reiseforsikringen gir inntil 6000, så shopper man for 12000 og sender hele claimet til Amex.
    Enkelt og effektivt.

    Ulempen er at man får fort dyre vaner ved å henge rundt på forumet her. First class terminal og Hugo Boss truser :confused:
     
    RoadKing, KRS, Are and 1 other person like this.
  13. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan går du frem ? Prøvde iherdig hos kontakt personen min i dnb. Var ikke snakk om :(
     
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,336
    Likes mottatt:
    19,545
    Bonuspoeng:
    293
    Og det nesten gratis.. Du vet hva man sier. De gærne har det godt:)

    Det er faktisk det mest irriterende med dnb, min kontakt kan ikke svare på en dritt, utover å betale meg ringe et eller annet 5 sikret nummer å taste meg igjennom en lang meny. Planen var å bruke boliglån som brekkstang, men trenger et meget godt tilbud fra en konkurrent først.. :)
     
  15. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Gi beskjed om du får det til :)
    Det som gjør dnb så greit er at de drifter alle kort jeg er interessert i :(
     
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,336
    Likes mottatt:
    19,545
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo meldt om at noen har klart det tidligere, men det trengs nok litt lån av betydning og økonomisk kraft i bakkant. Jeg har hatt en svært hyggelig omsetning siste 24 mnd så mulig det hjelper på..
     
  17. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    hmmm. har en del i lån og hatt god omsetning selv. Så er kanskje verdt og prøve igjen? Men man må jo være klar for og droppe kortet om de ikke bøyer. Blir litt kjedelig med tomme trusler :p Liker kortet godt i og med at det er 20p100 og godtas overalt :)
    Tror ikke kontaktpersonen min er veien og gå. Hvor ville du prøvd?
     
  18. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,336
    Likes mottatt:
    19,545
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville ringt inn og hørt. Har forsøkt med min kontakt, men det var ikke mulig og min inntekt er langt under kravet for SAGA..
     
  19. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Får prøve:) ser jeg har brukt 650K på kortet på 1 år o_O Ikke vet jeg hvordan og på hva :p Tjener heller ikke så bra, men håper de ser vekk fra det
     
    Fredrik81 liker dette
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,336
    Likes mottatt:
    19,545
    Bonuspoeng:
    293
    Kravet er vel 1mnok, om du tjener 450k er det nok en drøy øvelse, men tenker om familien har total inntekt over 1mnok er det kanskje et forhandlingsgrunnlag tilstede.
     

Del denne siden