Bestilte billetter i C med SAS. Returen kom ikke opp når jeg booket ut fra SVG, så jeg booket direkte fra CPH. Tenkte det måtte være en smal sak å legge til videre leg inn og ut til CPH på telefon(Tallin), men neida. Det viser seg at det var en restriksjon på billetten som ikke lar deg booke billett videre. Han(SAS) prøvde lenge å få meg til å ringe Tallin som jeg viste ikke kunne fikse dette. Jeg sa da at restriksjonen var hos SAS, og at SAS måtte se på saken. Etter fire frustrerende telefoner på lørdag og to i dag fikk jeg endelig svar om at det bare var slikt og at de ikke kunne gjøre noe med dette. Dette er noe av det rareste jeg har hørt om angående bonus billetter. Og hva er hensikten ved å legge inn en restriksjon. Er det for å gi bedre tilgang for Dansker, og i utgangspunktet ekskludere nordmenn fra å booke en billett.
Tja, jeg vet ikke. Bestilte selv billett i C med SAS for juli. OSL-PVG. Er visstnok fullstendig umulig å få tilknytting EVE-OSL.
Hos meg finnes ti gyldige routinger og tre av disse er direkte. Er jo litt merkelig at SAS ikke klarer/kan legge til sine egne flighter i en booking. Litt frustrerende og null forståelse fra min siden.
Måtte bite i det sure eple som ble litt mindre surt når prisen på billettene gikk fra 700kr til 550kr for damene på returen fra CPH-SVG. Da blir regnestykket som følger: 29 300kr + 75 000eb poeng 6 av 8 leg er i C og to i plus. De betalte billettene får inn ca like mange poeng som jeg trenger for å by opp de siste to med plusgrade til C(jeg får 25 000 og guttungen 20 000 om de går gjennom.) Da blir total prisen 7 325kr +17 500poeng(ved laveste bud) per pers. Da er det også brukt en CT som ikke kunne bruker på Star Alliance.
Om man endrer dato på en billett, så blir billetten endret (det er samme antall legs på begge), men om man skal legge til flere legs så må billetten kanselleres og ny utstedes. Grunnen til dette er endringer i avgifter, antall legs m.v. Det kan derfor være et problem ifht. å beholde allerede bookede seter når man skal utstede nye billetter. (Rent regnskapsteknisk er billetten et verdipapir som er skrevet ut med et billettnummer, omtrent som en faktura. Man kan ikke bare endre "antall varelinjer" på den, så det må lages "kreditnota og ny faktura")
Nå tror jeg du tuller litt De kunne fint legge til SVG-CPH som de også har gjort, men det var helt umulig å legge til CPH-SVG. Ingen av de fire SAS ansatte vise hvorfor billetter var slik.