Jeg ser på SAS Bonusreiser på sas.no. Der får jeg kun mulighet for voksne og maks 4 personer. Hvordan gjør jeg det med 7 personer, inkludert spedbarn?
Nei, mer at jeg evt må booke i flere omganger for å finne ledige plasser? Sitter dog på mobil, kanskje det er annerledes på bærbar?
Ikke noe problem å bestille bonusbilletter for opp til 9 personer online om det er ledige billetter. Testet for moro skyld OSL-TRD en vilkårlig dato. Både voksne, bare og spedbarn
Dersom man har bestilt bonusreise over dammen med nye a350 og blir booket om til en annen avgang pga. endring i avreisetider, og dermed havner på A340, har man da krav på kompensasjon? Er vanlig go, men læll.. hadde jo en plan om å oppleve det stillegående a350 sammen med familien.
Med mindre flyselskapet hemningsløst markedsfører «A350-opplevelsen» uten noen form for liten skrift som tar forbehold om endringer, kan du glemme det.
Nei, hadde du derimot blitt nedgradert fra Business til Go pga kapasitet osv så ville det vært noe annet. Flybytte i seg selv gir ingen grunn til kompensasjon om ikke det er helt vesentlig forskjell i tilbudet noe det ikke er.
Skjønner. Kom bare til å huske at Norwegian kompenserte dem som skulle reise med Dreamliner da den skulle komme men ble forsinket. Ble satt inn en leie-maskin mener jeg.
Tvilsomt, rettspraksis er at en ikke får kompensasjon for endring av flytype, ref dom fra Borgarting Lagmannsrett 1. feb 2016, sammendrag: "Saken gjaldt spørsmålet om en flypassasjer hadde krav på prisavslag fra flyselskapet fordi flyreisen ble gjennomført med en annen flytype og/eller fordi erstatningsflyet ikke hadde underholdningssystem om bord. Lagmannsretten kom i likhet med tingretten til at flypassasjeren ikke hadde krav på prisavslag. Passasjeren fikk medhold i at det måtte anses for avtalt at flyvningen skulle finne sted med et Dreamliner-fly. Endringen av flytype var imidlertid hjemlet i flyselskapets generelle vilkår for befordring og var rettferdiggjort av årsaker utenfor flyselskapets kontroll/sikkerhetsmessige årsaker. Flypassasjeren fikk tilbud om full refusjon av billettprisen, ombooking til en senere Dreamliner-flyvning, eller å gjennomføre flyvningen med en annen flytype. Når flypassasjeren valgte å akseptere den nye flyreisen var det etter lagmannsrettens syn etablert en endringsavtale som innebar at han ikke senere kunne gjøre mangelsbeføyelser gjeldende som følge av endringen av flytype. Flypassasjeren fikk heller ikke medhold i at han hadde krav på prisavslag fordi erstatningsflyet manglet underholdningssystem om bord. Mangelen var av mindre betydning, og tilstedeværelsen av et underholdningssystem ble heller ikke ansett å ha innvirket på avtalen"
Hva er egentlig sjansen for dette og hvor ofte hender det? Hadde blir rimelig skuffet om det skjedde som EBG+ i iallefall
Sjansen er vel lik 0 hos SAS men er jo flere her som har opplevd at Thai feks har byttet ut ett fly med First Class til ett med bare Business og da blitt nedgradert. Kan jo hende at med de A321LR som kommer at man kan oppleve å bli byttet fra en A330 til A321LR hvis noe skjer på kort varsel... er vel mindre business plasser på A321LR