Endelig er mitt første reisebrev klart her på InsideFlyer Link kommer her til alle som har lyst til å ta en kikk: https://insideflyer.no/sas-business-new-york/. Kom gjerne med tips og innspill til fremtidige reisebrev!
En flott rapport! Ser frem til en tur i SAS' nye business class til Hong Kong nå til helgen. Blir artig å sammenligne med andre *A selskaper.
Takker så mye for hyggelig tilbakemelding, @Bizflyer Tusen takk for positiv tilbakemelding, @MadsVaHa Takker så meget for hyggelig tilbakemelding, @Eddie47! Bare å glede seg til nye Business, den er bra Hjertelig takk for tilbakemelding, @Scandipendler Tusen takk for positiv tilbakemelding, @Outback_Oggy Blir det rapport? Hvilke seter har du valgt for turen?
Hva er forresten ståa nå med LN-RKP? Brukes den bare ved akutt behov (dersom type et av SAS' egne widebody er nede for telling), eller går den noenlunde fast på én av langrutene? Og hvordan blir det når rutene til MIA starter opp? Skal det da brukes maskiner med oppgradert kabin, eller settes det inn annet maskineri (type LN-RKP)?
Bra rapport, men stusset over kommentaren ang 1H (i ny kabin). Er det bedre benplass der enn andre steder? Jeg har prøvd SAS sin nye business 2 ganger og begge gangene synes jeg det var bitte litt for kort (er 1,96m høy).
@Scandipendler ; LN-RKP brukes bare dersom det er akutt behov for maskiner (for eksempel nå når OY-KBA ble stående fast i Sibir). Da tok LN-RKP noen rotasjoner på SK 995/SK 996 til og fra Beijing. På MIA skal det brukes maskiner med oppgradert kabin, og da 330 Enhanced-maskinene. SK har 4 av disse i flåten med registreringene LN-RKR (Tore Viking), LN-RKS (FrithiofViking), LN-RKT (Bele Viking) og LN-RKU (Helge Viking) @WannaBeFrequentFlyer ; Jeg mener det finnes et detaljert setekart som viser at enkelte seter har bedre beinplass, mener det er 2,02 meter. Sjekk gjerne ut artikler om den nye kabinen her på InsideFlyer - relativt sikker på at det finnes der Skal se om jeg klarer å grave det frem.
https://insideflyer.no/hvilke-business-class-saeder-er-de-bedste-sas-nye-kabine/ Her har du den, litt rask på avtrekkeren i går kveld
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, @peterfox ;-) Takker så mye for hyggelig tilbakemelding, @Martin Foss Det er bare å glede seg, nye SAS Business er solide saker. Stort sett blide crew også der fremme.
Jeg har valgt sete 4A og 4H, bl.a. med bakgrunn i tidligere anbefalinger her på forumet. Vi får se om det blir rapport. Tenkte kanskje at SAS' nye business class har blitt rapportert så mye at det ikke var behov for det.
Det høres meget bra ut. Da sitter man såpass langt fremme at du garantert får valgt både forrett og hovedrett som du ønsker ;-) Riktig god tur og det er alltid kjekt med reisebrev! Bare å skrive dersom skrivelysten ligger der.
Jeg leser gjerne et reisebrev til fra SAS biz. Ting kan ha endret seg fra tidligere rapporter og med den inkonsise servicen vi opplever kan nye innlegg være riktig så forskjellige. Rad 4 er helt topp, spesielt med tanke på privatlivet. God tur!