Det er mange på dette forumet som skriver så varmt om LH F og mye annet, men jeg ser få som sier de har brukt sine poeng og CT på SAS Business...? Jeg dro selv med nylig oppgradert kabin til Shanghai tidligere i år og summen av billig i antall poeng, så og si gratis i kroner og fantastisk kabin, mat og service, så sitter jeg og tenker at jeg kommer til å gjøre det samme med ny CT i 2017. Ingen bil som kjører deg til flyet, og ikke 80 typer Whiskey i loungen, men selve flyturen var fantastisk. Kan noen fortelle meg at Asiana, Thai og LF er veldig mye bedre? På bilder og video ser kabinene ut som SAS sine i layout, men i grelle farger... Å bli satt i et lite bur med høye vegger rundt, virker for meg som bare kjipt, spesielt om man reiser sammen med noen... På tampen; finnes det noe regel for når SAS frigir Business billetter for poeng? Stemmer de at de bare slipper dem i kampanjer eller er det en bestemt tid i forveien de slippes? Takker for alle innspill her
Ikke et vondt ord om SAS biz. Det er et flott produkt det. Uten tvil. Men, LH F er bedre. Har ikke bare med whisky/sjampis å gjøre. Det er helheten. Du må bare prøve Dessuten flyr LH og de andre til steder man ikke kommer med SK.
No er ikkje eg mannen til å diskutere whiskey, eller cognac, sidan eg ikkje likar brunt brennevin. Men trur det er snakk om 200 sortar whiskey? Har aldri prøvd SAS business. Men etter rapportar og innlegg så gledar eg meg til jomfruturen. For min del var 3614 kr i avgifter omtrent som gratis å rekne for LHF til Tokyo. Om eg aldri meir får prøve noko liknande, så kan eg legge meg i penalet i visshet om at eg har prøvd crème de la crème. Mitt neste mål er å få klaff med tur i SAS business. Etter å ha prøvd LHF er det ikkje noko som hastar lenger. Skuldrane er senka, og no ventar eg berre på nyttår og ny CT. Veit ikkje om eg oppfatta spørsmålet, men eit svar er: SAS business er heilt sikkert knall, men LH first er LH first. Lykke til med bonusjakta!
Det største problemet for min del ved å reise i SAS Business for poeng har vært å faktisk finne billetter. På et tidspunkt hvor det har vært aktuelt å reise har dette selv med relativt fleksible reisedatoer skjedd ca. null ganger så langt.
@CrotchRocket oppsummerer det veldig bra, @IMartin har et vesentlig poeng: Det er omtrent like vanskelig å lande SAS Biz som LH F, og da...
Det er da mye enklere å finne LH F da det er mange flere ruter Jeg kommer forøvrig ikke til å leite etter SAS biz med mindre jeg skal betale med poeng for ungene også. Mitt totalinntrykk er dessverre ikke spesielt godt og reiser man med CT er det mange gode alternativer..
Det spørs hvordan man sammenligner. SAS Business er også mye billigere enn LH F. Skal du til Asia så er det nesten halvparten av prisen (100k vs. 180k) for USA er det 100k vs. 150k. Har man nok poeng og is i magen er selvsagt LH F et mye bedre produkt, men SAS sitt produkt gir veldig god value sammenlignet med andre Business-produkter.
Når det gjelder LH F så er det bare å oppfordre folk til å benytte det mens man kan. Det kommer til å bli vanskeligere fremover, da LH nå har begynt å fjerne First fra MUC. A330-maskiner stasjonert på MUC blir omkonfigurert uten F-kabin, og A340-600 kommer til å bli faset ut og erstattet med A350-900 også uten F-kabin.
Jeg har booket SAS Business på poeng til Washington neste sommer ....jeg hadde flere datoer i juli å velge mellom, men det var ikke mulig å booke returen i biz så der ble det Plus .. Dette blir min kone (hun som ikke forstår meg) sin første reise i ny cabin ... og jeg er sikker på at det ikke blir hennes siste .... Uten at hun kommer til å fortelle meg det .. så vil hun nyte både flyet og maten og drikken og lounger og .... Det skulle heller ikke forundre meg om min egotrip til HKG ble den siste ....
Det kan gå fortere enn man tror. I fjor ble det himlet med øynene da jeg valgte å ta en dagstur til Hamburg for å sikre status hos SAS, i år ble jeg oppmuntret til å gjøre det om det skulle bli nødvendig. Nå har hun faktisk ymtet frampå at hun synes MegaDo høres spennende ut og mener vi bør reise neste gang om vi kan