SAS EB Diners Club forsøker å kvitte seg med kundene

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av view, 13. okt 2016.

  1. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    http://www.dinersclub.no/privat/var...s-club/sporsmal-og-svar/faq/sporsmal-og-svar/

    Har dere fått brevet? Kutter opptjening til 10 poeng pr 100 kr fra 1. januar 2017, samt innfører full årsavgift for Eurobonus Gull (695). Fortsatt gratis for EBD. Øker også valutapåslaget. Når man ser dette i sammenheng med at det ikke er mulig å søke på kortet lenger, så må man bare anta at de ikke ønsker kunder?

    Har hatt Diners siden tidenes morgen nesten, men nå går det i dunken. Ikke at det har blitt brukt veldig mye siden AMEX og Trumf kom på banen, men 10 poeng pr 100kr og ingen brukersteder utover hotell, fly og restauranter? Snakkast.
     
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,735
    Likes mottatt:
    21,927
    Bonuspoeng:
    293
    Det hørtes heller ikke ut som tidenes deal å vente til fakturaen med årsavgiften kommer. Eller betaler man på etterskudd her?
    IMG_2271.JPG
     
  3. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Diners Club tror jeg sliter big-time.
    De var en lang periode flinke med "Lounge Access", men så døde det litt bort.
    På corporate-delen, var det kun det offentlige Kongeriket Norge som bet på.

    Diners har akkurat foretatt en opprydning mot innløser biten, og provisjonen er senket fra average 3,00% til 1,50%, da sier det seg selv at "Goodie" bagen på reduseres.

    I dette tilfellet treffer deg meg og deg midt i trynet. Jeg har mere tro på enten DNB SAGA Plat eller SAS AMEX Plat.
     
  4. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    "Vi hadde blitt veldig glad om du betalte årsavgiften før du sier opp" hehehe.
    Har aldri betalt avgift men antar den kommer på faktura med forfall frem i tid, og man kan da velge å si opp uten å betale årsavgift.

    Vel, dette er en ting jeg ikke gidder å test ut, Diners går i dass pronto.
     
  5. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    918
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Én liten fordel som kanskje har gått mange hus forbi; Vertikal Helseforsikring sine betingelser er faktisk ganske gunstige gjennom DC...
     
    Herlov liker dette
  6. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Vertikal Helseforsikring er gull (har det gjennom jobb).
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,658
    Likes mottatt:
    32,506
    Bonuspoeng:
    293
    Enig. Jeg også.
     
  8. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,929
    Likes mottatt:
    6,743
    Bonuspoeng:
    183
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,877
    Likes mottatt:
    57,457
    Bonuspoeng:
    293
    Har ikke fått brev, men nå går DC i søpla for min del. Har ikke brukt det etter at jeg fikk Amex Plat, det har bare ligget i reiselommeboka som reserveløsning. Greit når andre tar valget for deg ;)
     
  10. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,735
    Likes mottatt:
    21,927
    Bonuspoeng:
    293
  11. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,216
    Likes mottatt:
    17,277
    Bonuspoeng:
    293
    Kan jo ikke bare klippe i to da .... Retro!

    0EE95E0C-0B4E-4F1E-BC3A-49E94925F7FC.jpeg
     
  12. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Synd, men ikke overrasket.

    De hadde co- branded kort med Statoil back in the day. Diners club har i skandinavia egentlig slitt under at de har lite vært svært lite markedsført og desto mindre synlig. Skulle ikke overraske meg om mange trodde dette var utdødd med jappetiden.

    Ser SEB pusher tilbud på de andre kort- produktene sine, kanskje mulig å gjøre en deal hvis man har Diners i dag.

    Edit: Det har vel ikke styrket kortet at betalingsnettverket og merkevaren har blitt behandlet til dels tvilsomt over dammen oppover.
     
  13. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    544
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Gode gamle diners som sendte ut kort støtt og stadig.
    Har ti kort liggende i alle valører fra Basic til diamond. Kaster da ikke kort. Sparer til kortstokk ;)
     
    jgroneng liker dette
  14. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Synd, men jeg avsluttet mitt kort i 2015 så har naturligvis ingenting jeg skulle sagt. Har alltid hatt sans for merkevaren.

     

Del denne siden