SAS Eurobonus på Flytoget

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av TerjeBj, 31. jan 2016.

  1. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    NSB og Flytoget har omtrent samme punktlighet og regularitet mellom Drammen og Gardermoen. Hvorfor? fordi de bruke samme skinner. Nå som NSB bruker FLIRT er det mindre problemer med togsettene også (iallefall når det er varmere enn -15).
    Flytoget har 6 avganger i timen, NSB har 3. Flytoget har oftere sitteplass fra Oslo S for de som syns det er viktig å sitte i 20 minutter.
    Flytoget gir 100 poeng med appen (noe mer om du bruke sas mastercard), mens NSB gir 18 poeng om du bruker AMEX plat.

    Jeg har personalbillett med NSB og står gjerne ;)
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,673
    Likes mottatt:
    32,528
    Bonuspoeng:
    293
    Kan man bruke Amex i NSB appen?
     
  3. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Du kan betale med paypal på nsb sine sider og overføre billetten til appen. om du virkelig gidder det :)
    Kan godt hende at det går an å legge inn amex som betalingskort via kundesenteret.. har ikke hørt om noen som har prøvd - men amex skal være støttet av automater og skranker iallefall. Nå kjøper ikke jeg annet enn plassbilletter når jeg reiser privat, så jeg har ikke satt meg helt inn i det.
     
    RoadKing liker dette
  4. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Om du tar et av Regiontogene (R10 eller R11) så har de egen stillevogn. Som regel i enden "nærmest" OSL.
     
  5. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg benytter flytoget spesielt i rush tiden da jeg ikke har lyst til å stå som sild i tønne fra Oslo S til OSL med NSB. Så får min del blir det kun et pluss at jeg kan få EB poeng for di reisene :)
     
  6. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,933
    Likes mottatt:
    6,785
    Bonuspoeng:
    183
    Kjører flytog, uansett. Som @Ida sier, mer Classy. Stille, raskt og behagelig. Litt som Business Class. NSB blir som economy.
     
  7. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Det viktigste er at dere reiser kollektivt :) Jeg tar det iallefall ikke personlig at andre velger Flytoget.
    Men av og til lurer jeg på hvor viktig det er når jeg kommer til Lillestrøm i spor 4 med et så og si tomt tog (utenom rush) og ser de som står på spor 3 og venter på flytoget som går 3 min etter meg.. på samme spor mellom Lillestrøm og Gardermoen.
    En togtur som tar 10 min, uansett selskap.
     
    jayeff and RoadKing like this.
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det heter brand building :)

    Og kanskje en del ikke vet at de kan ta NSB..
     
  9. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ser to fordeler med Flytoget: Jevnere frekvens, og at man "slipper" stoppet på Lillestrøm, så der er det litt raskere enn NSB. Utover det er det transport, og begge leverer i mine øyne det samme produktet.

    Apropos det som @Norfindir nevner, så har jeg ofte sett det samme. Tar ofte NSB sin XX:35-avgang fra Lillestrøm, og klarer ikke å skjønne hvorfor noen velger å betale det dobbelte for å slippe å vente 5 minutter.

    En gang jeg kom opp til spor 4, stod det en ganske andpusten mann der oppe, som nettopp hadde mistet XX:30-avgangen til Flytoget. Han lurte på om jeg visste raskeste veg til Gardermoen, og jeg nevnte at det kom et NSB-tog om 5 minutter som gikk rett til Gardermoen. "Ja, men det er vel lokaltog?". Jeg måtte gjenta at det gikk direkte, og at reisetiden var det samme som med Flytoget.
    Det var flaks at han ikke stod helt utpå platformkanten, for ellers kunne haka hans blitt påkjørt av NSB-toget.

    Også var det her om dagen, han som trykket febrilsk på døråpnerknappen på Flytoget - etter at det hadde begynt å gå. Han ble mest sannsynlig stående og vente på neste Flytog mens hele to NSB-avganger var innom den samme perrongen i mellomtiden.
     
    bor_i_en_koffert liker dette
  10. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Testet dette i går og poengene er allerede på konto, veldig greit.

    Sannsynligvis også en liten smule raskere enn å dra kortet ettersom jeg kunne kjøpe billett mens jeg gikk mot stasjonen.
     
  11. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Merkelig, jeg har enda ikke fått poeng, 10 dager siden jeg testet for første gang.
     
  12. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Når man er student så er det no-brainer for min del å ta flytoget,
    90 kr til Oslo S og 93 med NSB som gir deg både mer stress og trengsel.
    Samt noen eb poeng er gull i min bok :)
     
    MadsVaHa liker dette
  13. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Selv er jeg bosatt i Akershus og betaler allerede for et månedskort som dekker hele Oslo og Akerhus og reiser derfor til Oslo Lufthavn uten å skulle betale noe ekstra. Flytoget gir deg riktig nok EB-poeng, men det er ikke verdt det når jeg reiser "gratis" med NSB.
     
  14. cothom

    cothom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    519
    Bonuspoeng:
    93
    Det har gått under en time fra scanning av billett på OSL til poengene har vært på konto for min del.
     
    thecoldfish liker dette
  15. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som vet om/hvordan man kan bestille for to personer i appen? Gjorde en liten test i går og fikk bare opp valget for en...
     
    avis liker dette
  16. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Testet ut Flytog-appen på onsdag, billetten ordna rett etter landings mens vi takset til gate. Plukket opp sekken og satte krusen mot bommene, vise strekkode og rett gjennom. Helt fløte!

    Returen samme dag funket uten problemer.

    Nå sjekket jeg SAS appen og fant 2 x 50 bonuspoeng liggende inne på konto. (Kjører rabattert billett, så Flytoget er bedre priset enn NSB for meg.)
     
    mariusbb liker dette
  17. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Hadde samme opplevelse, aldri opplevd å få poeng så kjapt før. Widerøe, ta dere et kurs.
     
  18. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Haha, dette viser om ikke annet at det fint går å ha poengene registrert før flyet lander om det var et mål i seg selv.
    Jeg fikk ogaå mine flytogpoeng i løpet av svært kort tid, og her ble til og med billetten kjøpt før EB ble registrert.
     
  19. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,302
    Likes mottatt:
    3,263
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ser at det er flere som nevner at flytoget ikke tar AmEx. Vet ikke med app'en siden jeg ikke bruker den (kanskje det var dette som var ment? )...men tenkte uansett at jeg skulle nevne at flytoget tar AmEx om man registrerer dette på min side på flytogets nettsider.

    Screenshot_2016-04-17-18-41-01.png
     
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Riktig. Appen godtar ikke amex.
     

Del denne siden