SAS Eurobonus-reise

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av jonasbull, 25. april 2020.

  1. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Kanskje litt feil sted å spørre. Men jeg skal bestille en reise nå med mine Eurobonus poeng for min mor. Kan jeg da bruke min FlyPremium for henne også? Dette er en innenlands billett i Norge kun med SAS.

    Hun har et svensk etternavn med svensk Æ (A med 2 tøddler) Hvordan skal jeg skrive dette i SAS bestillingen? Æ, AE, E eller noe annet? Jeg kan ikke bruke den svenske bokstaven?

    Takk for raskt svar.
     
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, du kan bruke FlyPremium på henne.

    Det kan se ut som Ä blir AE: http://help.rcg.se/sv-SE/support/so...0059125-hur-skriver-jag-namnen-när-jag-bokar-
     
  3. Suri

    Suri Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Skulle ha reist en innenlandstur sist helg, men den ble kansellert. Ser på nettsidene at man allikevel skal få grunnpoengene man skulle fått på turen, noe jeg også fikk bekreftet per telefon. Noen som vet om det kan ta lang tid å få disse? Det er akkurat de poengene jeg mangler for å få gullkort (har sølv nå).
    Har også en bonusreise der jeg benytter CT i august. CT gikk ut i januar. Noen som vet om det er mulig å endre reisen uten å miste CT nå? Kjipt å miste den, men tviler på at det blir reise (Færøyene).
     
  4. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Send mail til [email protected] og be om å få registrert poeng som vipper deg til gull. Mailen er kun for gull medlemmer men det er du jo i teorien nå.
    De har vel utvidet utgått CT fram til august mener jeg. Men om din reise ikke er kansellert enda tror jeg du må avvente med endring.
     
    Suri liker dette
  5. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    695
    Bonuspoeng:
    93
    Du får ikke grunnpoeng for kansellerte flighter, men statuspoeng. Jeg ringte i går og spurte om poeng for 2 kansellerte turer til LA. 5 minutter etter så jeg 33 000 statuspoeng på min konto. Og perioden min går ikke ut før 31. mars.
     
  6. Erot

    Erot Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Prøvde å søke opp BGO-HND nå, og får beskjed "Ikke mulig å betale med poeng på denne strekningen".

    Er dette nytt ?
     
    Eddie47 liker dette
  7. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,149
    Likes mottatt:
    869,602
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan søke på strekning Oslo eller København til HND ...
     
  8. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    611
    Likes mottatt:
    1,300
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som vet når det avklares hvorvidt det fortsatt blir avgiftsfrie innenlandsreiser etter juni?
     
  9. nicholas

    nicholas Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg bestilte i går min første EB reise i Biz (2pax) og har dermed et par spørsmål. Destinasjonen ble Beijing i april 2021 og jeg reiser med min kone. Vi reiser med flytypen Airbus A330-300.

    Hvilke seter er å anbefale når man er et par på tur? Vi bestilte to seter i midtgangen på tredje rad, men er åpne for andre anbefalinger/ideer fra de mer erfarne på forumet her.

    Da det ikke var mulig å oppdrive noen spennende EB-reiser direkte fra OSL går bonusreisen fra CPH-PEK t/r. Er det mulig å ringe inn til EB-kundeservice og få dem til å legge til flyvningen fra OSL-CPH t/r, uten ekstra kostnad? Om dette ikke lar seg gjøre er det fullt mulig at vi ordner med alternativ transport eller kjører ned og blir en dag eller to i forkant av utreise. Takker for alle svar på forhånd :)
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Dette går normalt fint. Bare å ringe.
     
    nicholas liker dette
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Midtsetene er fine for par.
    Så langt frem som mulig er å anbefale.
     
    nicholas liker dette
  12. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Det fine med å booke singelsetene, aka "tronsetene", er at de føles litt større og noen ganger mer privat. Kommer dog helt an på flytypen, hvordan interiøret er satt opp og vinklene på setene. Er de på rekke og rad langs vinduene og peker fremover, ville jeg personlig valgt disse setene. Selv om dere ikke sitter "sammen". Etter å ha introdusert det for min bedre halvdel, så ønsker hun mer enn gjerne et slikt sete. (Alternative er selvsagt at hun vil ha fred fra meg. Hmm..? :p)

    Anyways, tronsetet er min favoritt - også når man reiser som par. :)

    Du kan også sjekke sider som SeatGuru, Seat Expert, ExpertFlyer for å nevne et par. Der kan man søke opp flyet og få litt mer dybde i hvordan interiøret er bygd opp og hva som anbefales.
     
    Last edited: 21. mai 2020
    Mysterio liker dette
  13. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har erfaring med booking av Eurobonus billett innenriks og fleksibilitet til endring.

    Det står svart på hvitt på sas.no at man kan endre en gang kostnadsfritt uansett billett men sure svensker på kundeservice sier at det kun gjelder betalbare billetter og ikke bonus billetter som ikke kan endres etter avreise.

    Utrolig uoversiktlig politikk av SAS. Hva gjelder reglene egentlig?
     
  14. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,149
    Likes mottatt:
    869,602
    Bonuspoeng:
    293
    Er reisen startet?
     
  15. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Ja
     
  16. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,991
    Likes mottatt:
    10,918
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan kun endre før avgang, ikke etter reisen har startet.
     
  17. sopranoss2

    sopranoss2 Medlem

    Innlegg:
    150
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    18
    Det er vel bare å akseptere at billettprisene hos både SAS og ellers vil være høyere enn tidligere en god stund fremover. Er det grunn til å frykte at det også vil bli dyrere å bruke bonuspoeng? Vil SAS kanskje også redusere utvalget av bonusreiser for å få flere til å kjøpe billetter på vanlig måte?
     
  18. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen som har en teori om hvorfor det ikke er mer enn to ledige seter i C på en eneste flight uavhengig av destinasjon og dato?

    Regner jo med korona er svaret her også, men ser liksom ikke helt hvorfor.
     
  19. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg booket for en stund siden en mixed billett til HKG for å sikre meg fornyelse av EBG status i samme slengen med en ferie til Thailand, og jeg skulle få 13.125 Grunnpoeng for denne turen, noe som ville sikret meg ett nytt år med EBG noe som ville sementert statusen for livstid. Som dere vet så har de nå lagt ned ruta og med det tilbudt meg ombooking til HKG med ett annet *A selskap etter det jeg har skjønt, og problemstillingen min ligger i den gata om hva som skjer med de grunnpoengene jeg skulle ha fått i denne bookingen?

    På grunn av uvissheten i forhold til dette så har jeg ikke tatt sjansen i å ringe kundeservice før nå på Tirsdag i tilfelle SAS godskriver poengene på dagen jeg snakker med dem om det. I tilfelle det scenariet slår til så vil jeg være på den sikre siden med å få poengene godskrevet i riktig periode uten at det blir noe krøll i inntjening-systemet for min del. Har det vært riktig strategi, eller burde jeg ha fikset det med ei gang?
    Eurobonus.jpg
     
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Når skulle reisen vært? Du vil få poeng i den perioden reisen skulle vært. Uavhengig av når du ringer inn.

    Vanligvis, hvis man blir booket om til andre flyvninger/selskaper, får man poeng for opprinnelig bestilte flyvninger. Tipper du derfor vil kunne få poeng for den opprinnelige bestillingen.
     

Del denne siden