SAS flytter HKG til CPH fra 28.10

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av OttoL, 14. juni 2018.

1. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Lnbre liker dette
  2. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,977
    Bonuspoeng:
    293
    SAS har slitt med lønnsomheten og har fått nye slots for å nattflight begge veier.
    • Flight SK965 avgår från CPH 20:55 och ankommer Hong Kong 14:45 dagen efter i lokal tid. Avgång alla dagar utom måndag och tisdag.
    • Flight SK966 avgår från HKG 01:20 lokal tid och ankommer CPH 06:20 samma dag. Avgång alla dagar utom onsdag och torsdag.

MrPutter, OttoL and Insomnia4u like this.
  3. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Kjipe tider for en helgetur :rolleyes: Ellers var det vel som du nevner, at det har vært rykter om dårlig inntjening lenge. En flyskatt hos svenskene hjalp sikkert på avgjørelsen, og nå er det vesentlig bedre connections til/fra CPH.

4. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,977
    Bonuspoeng:
    293
    Flyet går fredag kveld og lander igjen på mandag morgen, med to kvelder og en hel dag i HK :)

5. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,555
    Bonuspoeng:
    113
    Har savnet nattflight fra HKG i tillegg til bedre connections videre i Asia. Kommer til å fly denne igjen.

6. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,007
    Bonuspoeng:
    93
    Synes også returtiden gir mer mening...

7. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,618
    Bonuspoeng:
    183
    Satser på noen knalltilbud når det åpnes for booking i morgen :D

MrPutter, Shyneno and Lnbre like this.
  8. mrhaakon

mrhaakon Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,518
    Bonuspoeng:
    93
    Har en flyvning dit i starten av november. Så dette lover egentlig enda bedre med de nye tidene :D. I like it!

braathens safe liker dette
  9. tfo

tfo Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,216
    Bonuspoeng:
    93
    Har en tur dit med avreise 26.10 og retur den 29.10. Blir spennende å se hvordan det løser seg. Blir det retur 01.20 den 29.10 eller den 30.10

10. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,386
    Bonuspoeng:
    113
    uuugh, jeg liker ikke nattflights, mest fordi jeg ikke klarer å sove på fly. Så dette var ikke gode nyheter for min del

11. Travelmate

Travelmate Medlem

Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    28
    Kjedelig bytte, foretrekker dagfly hjem fra Asia for å unngå jetlag

Shyneno liker dette
  12. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    Knall, det betyr at jeg slipper å overnatte i HKG hvær gang jeg reiser fra Chiang Mai :D

13. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    411
    Bonuspoeng:
    83
    Den der likte jeg ikke. Retur 01.20 er en skikelig dårlig ide. Har T/R business med familien i julen og med nattflyging begge veier hadde vi egentlig klart oss med Premium, så her snakker vi 30 tusen kr tilsammen ut av vinduet. I tillegg endret de jo sas credits så der forsvant 6000 kr i "cash-back".

Får håpe vi iallfall får booke om til litt bedre datoer da. Noen erfaringer med å få til dette når flytider endres?

Last edited: 14. juni 2018
  14. MadsVaHa

MadsVaHa Veteran

Likes mottatt:
    5,758
    Bonuspoeng:
    183
    Det er på en nattflyvning du trenger business.

15. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    411
    Bonuspoeng:
    83
    Nei, for oss som ikke later som vi er prinsessen på erten, funker egentlig premium eco med leggstøtte. ;)

Dette byttet gjør at vi ikke rekker flyet den dagen vi skal hjem pga den Nye returtiden. Dette kunne sikkert sas endret greit dersom det gikk flight dagen etter. Problemet er at SAS ikke flyr til noe destinasjon de neste tre dagene pga nyttår. Noen som vet om hva som er sas sine preferte selskaper å booke om til (dette med å booke om til Star alliance har jeg inntrykk av at ikke alltid følges). Beste alternativet for oss hadde egentlig vært å fly hjem via bkk eller SIN (codeshare sk sin-xx-osl er tilgjengelig). Qatar hadde jo også vært gøy å prøve.

Noen forslag eller erfaringer? Å ja, jeg har postet på et annet forum også, så får vi se hva som er "Norges beste flyreiseforum".

16. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,887
    Bonuspoeng:
    293
    Misliker at alt skal til Kastrup, elendig flyplass. Det eneste bra med den er bakeriet.
    Hvis slottidene er så mye bedre så kunne de vel fått mee ut av ruta fra ARN og.

GinTonic, grisefod, holmen and 2 others like this.
  17. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,659
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er nok enda en «stille» protest fra flyselskapene mot den skatten svenskene introduserte.

Har OSL-STO-HKG 06jul med retur 08jul, booket i C, skulle gjerne tatt turen med de nye slot’ene isf

18. LaDuden

LaDuden Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,653
    Bonuspoeng:
    93
    Hva bruker å skje med bookinger fra Arlanda? Vår booking i plus i februar, Er den fortsatt gyldig?

19. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    De vil bli booka om via CPH.

20. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,555
    Bonuspoeng:
    113
    Forstår at du har betalt C? Uansett, ved rutetidendring kan man kansellere billettene gratis og få full refund også ved Business saver.
    Lenge til jul/nyttår og mange alternativ. Cathay Pacific fra CPH f.eks. De har ok Premium økonomi.

Del denne siden