SAS gjør endringer i Plusgrade

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Lars J, 27. juni 2019.

Tags:
  1. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Oppgraderte AA med cash og fikk heller ingen ekstra poeng. Da tviler jeg på at de gir for poeng.
     
  2. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    BA gir poeng for oppgradert klasse ved oppgradering med penger, men ikke hvis den underliggende bestillingen er gjort med Avios selvsagt.
     
  3. magnusha

    magnusha YouTuber @awardviking

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    393
    Bonuspoeng:
    63
    :p Håper de glemmer det selv også!:D

    Håper ikke de endrer dette på best tilgjengelighet billetter også:confused:
     
  4. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,327
    Likes mottatt:
    10,162
    Bonuspoeng:
    183
    For å være helt ærlig så trodde jeg at det allerede var slik at "SAS Upgrade" for poeng kun gav poeng for opprinnelig klasse, og at oppgradering for cash gav for ny klasse.

    Oppgradering for poeng ved gate har jo hele tiden kun gitt opptjening for opprinnelig klasse.

    Min erfaring med andre selskaper er også at du kun for poeng for opprinnelig klasse.
     
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Bare for å ha det helt klart så skrev jeg pengebillett oppgradert med penger. Var aldri poeng inne i bildet og fikk ikke mer enn opprinnelig. Ren faktaopplysning, ikke for å starte noen debatt :)
     
    TravelManBiz liker dette
  6. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    BA har også beste tilgjengelighet der man delbetaler med Avios og penger. Da opptjener man også poeng på vanlig måte.

    Men i tillegg har BA gullmedlemmer mulighet til å tvinge opp reward seter ved å betale dobbel Avios pris. Dette må gjøres minst 1 måned før avreise og så lenge det er ledig plass i kabinen så får man et reward sete. Hvis det da dukker opp vanlige reward seter til vanlig pris kan man da avbestille den første og deretter bestille til vanlig pris:)

    Dette gjelder også i W og C kabinen og fin mulighet i høytider der det er lite reward tilgjengelighet.
     
  7. Woodswing

    Woodswing Aktivt Medlem

    Innlegg:
    285
    Likes mottatt:
    1,381
    Bonuspoeng:
    93
    Dette er en solid devaluering av Eurobonus. Jeg merker jeg får problemer med å forstå hva oppside med SAS vil være fremover. Stort sett alltid er andre selskaper billigere, men på lange turer sørget poengene for en bedre reise med upgrade og vedlikehold av status.

    Skal vi dra i protesttog til SAS HQ i Stockholm?
     
    EndreD liker dette
  8. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, vi bytter bare til ett annet *A selskap også får SAS sitte der å lure på hvorfor de blør så mange til Aegean eller Singapore Airlines. Thai Air Status er også ganske så bra, så for Thailandsfarere kan dette bli aktuelt :rolleyes:
     
    Last edited: 28. juni 2019
    Woodswing liker dette
  9. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,670
    Likes mottatt:
    6,657
    Bonuspoeng:
    183
    Screenshot_20190628-134601.png
    Lykke til!
     
  10. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Hvorfor fortsette med *A? Bytt heller til OneWorld:)
     
  11. sutenai

    sutenai Not throw away...

    Innlegg:
    622
    Likes mottatt:
    3,073
    Bonuspoeng:
    93
    Men OW har jo ikke bollebu på TRD :eek:

    Litt skuffet over denne endringen, men det betyr nå bare at jeg aldri kommer til å oppgradere for poeng. Grunnpoengene er hele poenget for min del :p
     
    magnusant, aodinsen and TravelManBiz like this.
  12. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Og når ett OW selskap begynner å fly AES - OSL og AES - SVG så skal jeg være en av de første som bytter også.
     
  13. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, da skjønner jeg at du flyr med *A. Men er dette den eneste ruten du flyr? Aldri til USA eller Asia? Jeg har dette som hobby og flyr aldri med jobben og bor ca 2t fra Gardermoen. Så for min del har jeg studert de ulike alliansene og for min del kommer OneWorld klart best ut blant de 3 store. Og siden det er hobby og private penger velger jeg selv når og hvor jeg skal fly.:)

    Jeg skjønner dere som bor langt unna Gardermoen. Alternativet er jo å kjøpe eller bruke bonuspoeng på en billett til OSL med SAS eller Norwegian og begynne OneWorld reisen derifra. Som nevnt kan du få 8 flights til USA (Miami) for rundt 10K NOK når BA har kampanje. En tur gir dere da sølvkort på BA.

    I tillegg får dere sykt mye mere bonuspoeng på BA som gullmedlem enn dere får på SAS. Jeg er i Singapore nå og flyr i økonomi. Ungene og kona får 5700 Avios som vanlige medlemmer mens jeg får 22.000 Avios som gullmedlem... Totalt får vi ca 45.000 Avios og jeg betalte 28.000 for 2 voksne og 3 barn. En t/r til London er 13.000 Avios....
     
    paron, Woodswing and EndreD like this.
  14. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,327
    Likes mottatt:
    10,162
    Bonuspoeng:
    183
    Ja takk til begge deler sier nå jeg da... ;)
     
  15. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jo det jeg gjør:) Samler 400k Eurobonus i året på *A med kredittkort, Trumf, leiebil ++ og tar ut en CT i F i året samt 1 tur med SAS i C med kona til USA med poeng.

    All status og betalte flygninger samler jeg selvsagt på BA og OneWorld da jeg får så mye mere ut av statusen der.:)
     
  16. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Helt klart kjedelig. Men er en bransjestandard og SAS har vært alt for greie.
     
    Qee and lMartin like this.
  17. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Blir vel det samme som når SAS kuttet ned med poeng. Først klager man, men så fortsetter alle uansett.

    Husker man kunne tjene 5000 eb poeng på en tur retur AES OSL i GO.
     
  18. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,183
    Likes mottatt:
    869,718
    Bonuspoeng:
    293
    Fortell ... når?
     
  19. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,183
    Likes mottatt:
    869,718
    Bonuspoeng:
    293
    Hvem skal vi prøve å få til å fly?
    Finnair?
    Cathay?

    For 20 år siden kunne jeg bidradd, prøvde å få Danish Air Transport og noen andre til å fly der ... kunne jo spurt Finnair også....
     
  20. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    I vikingtiden
     

Del denne siden