SAS gjør endringer i Plusgrade

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Lars J, 27. juni 2019.

Tags:
  1. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Codeshare Widerøe med Finnair er vel eneste realistiske her
     
  2. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Når eg ser på mitt eige Excel-ark for EB-inntjening finn eg følgjande inntjening:
    – 2007–2012: Intraskandinavia i billig eco: 150 poeng.
    – 2007–2012: Intraskandinavia i dyr eco: 600 poeng.
    – 2012–2014: Intraskandinavia i Go: 500 poeng.
    – 2014–d.d.: Intraskandinavia i billig Go: 250 poeng.
    – 2014–d.d.: Intraskandinavia i billig Go: 500 poeng.

    Diverre går ikkje oversikten tilbake til vikingtida...
     
    Xflipper liker dette
  3. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    @Eddie47 er sikkert eneste viking her inne, han har sikkert noe liggende. Min hukommelse nullstilles nok ved nyttår. Var sikkert en mellomlanding i BGO i regnestykket
     
    Last edited: 29. juni 2019
  4. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,216
    Likes mottatt:
    17,274
    Bonuspoeng:
    293
    Sikkert da man trengte 100 000 EB for gull
     
  5. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Den kabalen stemmer nok bra!
     
  6. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    La inn eit bud på tur til MXP, og minste bud er 350 SEK, er ikkje dette lågare en det har vore? Meinte det var på 500?
    Uansett lagt inn bud med sek no
     
  7. pef

    pef Medlem

    Innlegg:
    213
    Likes mottatt:
    504
    Bonuspoeng:
    93
    Er dette en reise i juli?

    Det kan virke som SAS har en uannonsert kampanje på oppgraderinger på Europa-flighter i juli. Jeg får i alle fall opp 320NOK på mine flighter da. Vanlig minstepris på flighter på flighter i august og utover.
     
    ValdresBjarne liker dette
  8. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Det er sant, er reise i juli, men poeng var minimum 5000
     
  9. Apo

    Apo Medlem

    Innlegg:
    234
    Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har SVG-LHR i juli men minstebud på oppgradering ligger på 555 NOK for meg. :( Har også en annen flygning i juli med SAS, DUS-CPH-SVG. Her ligger minstepris på 460 på første segment, 370 på andre, så totalt 830. Merker ikke noe til kampanje. Det er jo like dyrt eller dyrere enn om jeg hadde valgt SAS Plus ved booking. Er ikke poenget at man skal ha mulighet til å by "det man mener oppgraderingen er verdt" og ha en teoretisk mulighet for å gjøre en god deal? Synd minstebudet er så høyt. Har bare hatt glede av Plusgrade på IC. (poeng)
     
  10. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jo tanken, men samtidig. Er det bra salg av høyere bookingklasser, justeres prisen for bud også deretter..

    C
     
  11. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,216
    Likes mottatt:
    17,274
    Bonuspoeng:
    293
    Priser og etterspørsel kan endre seg etter at du bestilte billetter opprinnelig.

    Ja, du kan by på hva du mener er det verdt, men med et startbud. SAS setter nok startbudet på et nivå som er realistisk. Det å sette startbud på 1,-kr vil jo bare resultere i masse e-post de må sende til alle de som ikke fikk oppgraderingen.

    Jeg tror også det er stor forskjell på destinasjon. Jeg har selv en tur HKG-CPH i plus, som startbudet var på 2600,- NOK for plus -> biz.
     
  12. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,619
    Likes mottatt:
    34,780
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, poenget med plusgrade er at SAS skal fylle flere seter i flyet sitt og tjene mere penger per sete. At du eventuelt får sitte i en bedre kabinklasse en du har kjøpt billett til er bare en bieffekt. Eventuelt er meningen at du velger å kjøpe en SAS billett i utgangspunktet fordi du vet det er en mulighet for oppgradering via lojalitetssystemet deres EB, som også eksisterer for å få deg til å fly mer med SAS.


    :)
     
    Eddie47 and lMartin like this.
  13. Apo

    Apo Medlem

    Innlegg:
    234
    Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Absolutt. På langdistanse er det genialt. På korte distanser er det for meg først og fremst de ekstra poengene som lokker ved oppgradering samt mulighet for lounge. Hvis SAS ikke har lounge på flyplassen så bør kanskje også minstepris justeres deretter.
     
  14. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,684
    Likes mottatt:
    10,232
    Bonuspoeng:
    293
    Tja, kanskje vi kan sende en e-post til BA og spørre om de kunne tenke seg å starte opp en innenlandsrute i Norge? De kan f.eks. jo fly OSL - TRD - AES - BGO - SVG - OSL i en evig runddans, med to fly, begge veier? Så er det lett å få de fire leggene som trengs for å opptjene BA Gold også?

    Høres ut som ett forslag som BA neppe kan si nei til vel?
     
  15. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,556
    Likes mottatt:
    4,259
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan er det med avgifter her ? Sist jeg sjekket osl-lhr for å bruke noen avios kunne jeg kjøpe en billett billigere med cash enn jeg måtte ut med for award booking
     
  16. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,673
    Likes mottatt:
    4,993
    Bonuspoeng:
    113
    BA har noe som heter RFS (Reward Flights Saver) Har du flydd BA minst en gang siste året så kan du bruke denne. Da er det fastpris på avgiftene. Det vil si 35£ i Y og 50£ i C. Dette er en del lavere enn du må betale cash for billetten, spesielt på populære avganger.

    Det jeg også ofte gjør er å oppgradere til C med Avios. Dette koster da 7500 Avios og 140 kr en vei:)

    Husk at BA også har Gold Priority Award som gjør at jeg kan tvinge frem ledige bonusseter så lenge det fortsatt er ledige reward seter. Dette må gjøres minst en måned før avreise og da må jeg også betale dobbel Avios pris. Men det fine med disse er at de kan avbestilles gratis. Så hvis det seinere dukker opp vanlige bonusseter kan jeg da bestille disse istedenfor til vanlig Avios pris:)
     
    Schlandy liker dette
  17. Weissen

    Weissen Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    237
    Bonuspoeng:
    43
    Mange gode argumenter for BA her:) bare synd de ikke flyr LHR-SVG lenger
     
    TravelManBiz liker dette
  18. Lnbre

    Lnbre Senior Medlem

    Innlegg:
    508
    Likes mottatt:
    4,644
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som vet hvor lenge dette er utsatt?
    Jeg la inn bud på oppgradering i går fra plus til business - ORD-CPH i august - og i mailen jeg fikk står:
    Please note that passengers who purchased with Eurobonus points will not earn Eurobonus points if the upgrade is granted.

    Innføres dette fra august da eller feil i systemet...? Hvis tilfelle trekker jeg trolig budet.
     
  19. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    2,080
    Bonuspoeng:
    93
    Det har da vel alltid vært slik? En bonusreise har jo aldri gitt poeng så hvis man skulle plutselig få poeng dersom man fikk en plusgrade ville det vært et smutthull etter min mening.
     
  20. Lnbre

    Lnbre Senior Medlem

    Innlegg:
    508
    Likes mottatt:
    4,644
    Bonuspoeng:
    93
    Mener bestemt at jeg fikk full bonusopptjening fra Eco til plus med poeng tidligere i år. Forskjellen har vel vært oppgradering i gate som ikke har gitt poeng.
     

Del denne siden