Når eg ser på mitt eige Excel-ark for EB-inntjening finn eg følgjande inntjening: – 2007–2012: Intraskandinavia i billig eco: 150 poeng. – 2007–2012: Intraskandinavia i dyr eco: 600 poeng. – 2012–2014: Intraskandinavia i Go: 500 poeng. – 2014–d.d.: Intraskandinavia i billig Go: 250 poeng. – 2014–d.d.: Intraskandinavia i billig Go: 500 poeng. Diverre går ikkje oversikten tilbake til vikingtida...
@Eddie47 er sikkert eneste viking her inne, han har sikkert noe liggende. Min hukommelse nullstilles nok ved nyttår. Var sikkert en mellomlanding i BGO i regnestykket
La inn eit bud på tur til MXP, og minste bud er 350 SEK, er ikkje dette lågare en det har vore? Meinte det var på 500? Uansett lagt inn bud med sek no
Er dette en reise i juli? Det kan virke som SAS har en uannonsert kampanje på oppgraderinger på Europa-flighter i juli. Jeg får i alle fall opp 320NOK på mine flighter da. Vanlig minstepris på flighter på flighter i august og utover.
Jeg har SVG-LHR i juli men minstebud på oppgradering ligger på 555 NOK for meg. Har også en annen flygning i juli med SAS, DUS-CPH-SVG. Her ligger minstepris på 460 på første segment, 370 på andre, så totalt 830. Merker ikke noe til kampanje. Det er jo like dyrt eller dyrere enn om jeg hadde valgt SAS Plus ved booking. Er ikke poenget at man skal ha mulighet til å by "det man mener oppgraderingen er verdt" og ha en teoretisk mulighet for å gjøre en god deal? Synd minstebudet er så høyt. Har bare hatt glede av Plusgrade på IC. (poeng)
Det er jo tanken, men samtidig. Er det bra salg av høyere bookingklasser, justeres prisen for bud også deretter.. C
Priser og etterspørsel kan endre seg etter at du bestilte billetter opprinnelig. Ja, du kan by på hva du mener er det verdt, men med et startbud. SAS setter nok startbudet på et nivå som er realistisk. Det å sette startbud på 1,-kr vil jo bare resultere i masse e-post de må sende til alle de som ikke fikk oppgraderingen. Jeg tror også det er stor forskjell på destinasjon. Jeg har selv en tur HKG-CPH i plus, som startbudet var på 2600,- NOK for plus -> biz.
Nei, poenget med plusgrade er at SAS skal fylle flere seter i flyet sitt og tjene mere penger per sete. At du eventuelt får sitte i en bedre kabinklasse en du har kjøpt billett til er bare en bieffekt. Eventuelt er meningen at du velger å kjøpe en SAS billett i utgangspunktet fordi du vet det er en mulighet for oppgradering via lojalitetssystemet deres EB, som også eksisterer for å få deg til å fly mer med SAS.
Absolutt. På langdistanse er det genialt. På korte distanser er det for meg først og fremst de ekstra poengene som lokker ved oppgradering samt mulighet for lounge. Hvis SAS ikke har lounge på flyplassen så bør kanskje også minstepris justeres deretter.
Tja, kanskje vi kan sende en e-post til BA og spørre om de kunne tenke seg å starte opp en innenlandsrute i Norge? De kan f.eks. jo fly OSL - TRD - AES - BGO - SVG - OSL i en evig runddans, med to fly, begge veier? Så er det lett å få de fire leggene som trengs for å opptjene BA Gold også? Høres ut som ett forslag som BA neppe kan si nei til vel?
Hvordan er det med avgifter her ? Sist jeg sjekket osl-lhr for å bruke noen avios kunne jeg kjøpe en billett billigere med cash enn jeg måtte ut med for award booking
BA har noe som heter RFS (Reward Flights Saver) Har du flydd BA minst en gang siste året så kan du bruke denne. Da er det fastpris på avgiftene. Det vil si 35£ i Y og 50£ i C. Dette er en del lavere enn du må betale cash for billetten, spesielt på populære avganger. Det jeg også ofte gjør er å oppgradere til C med Avios. Dette koster da 7500 Avios og 140 kr en vei Husk at BA også har Gold Priority Award som gjør at jeg kan tvinge frem ledige bonusseter så lenge det fortsatt er ledige reward seter. Dette må gjøres minst en måned før avreise og da må jeg også betale dobbel Avios pris. Men det fine med disse er at de kan avbestilles gratis. Så hvis det seinere dukker opp vanlige bonusseter kan jeg da bestille disse istedenfor til vanlig Avios pris
Noen som vet hvor lenge dette er utsatt? Jeg la inn bud på oppgradering i går fra plus til business - ORD-CPH i august - og i mailen jeg fikk står: Please note that passengers who purchased with Eurobonus points will not earn Eurobonus points if the upgrade is granted. Innføres dette fra august da eller feil i systemet...? Hvis tilfelle trekker jeg trolig budet.
Det har da vel alltid vært slik? En bonusreise har jo aldri gitt poeng så hvis man skulle plutselig få poeng dersom man fikk en plusgrade ville det vært et smutthull etter min mening.
Mener bestemt at jeg fikk full bonusopptjening fra Eco til plus med poeng tidligere i år. Forskjellen har vel vært oppgradering i gate som ikke har gitt poeng.