SAS gjeninnfører fuelsurcharge på UA-metall

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Thomas, 04. okt 2013.

  1. Thomas

    Thomas Medlem

    Innlegg:
    186
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    SAS EuroBonus har nå begynt å ta betalt YQ(fuelsurcharge) for United flighter. For billett OSL-EWR-OSL utgjør dette 2300 NOK. Jeg snakket med en dame som driver å regner skatter i dag, og hun kunne bekrefte at dette lenge ikke har blitt gjort tidligere pga systemrestriksjoner, men at nå har de fått instrukser om å igjen ta YQ også for flighter booket med EB poeng på UA metall. Ganske synd [​IMG]

    Alt var mao bedre før. I påsken så reiste meg og fruen til ORD i C på UA med CT, og betalte ingen YQ.
     
  2. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,068
    Likes mottatt:
    9,083
    Bonuspoeng:
    183
    For noen løgnhalser i EB som svarte at de så på mulighetene for å fjerne YQ på award på non SK-metal. Udugelige slasker var det som stilte der. Just my 2 cents.
     
  3. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    milehigh, tell us how you really feel :p

    Merkelig. Disse pengene må jo gå rett i kassa til SAS? United tar ikke betalt for fuelsurcharges for sine egne medlemmer.
     
  4. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,068
    Likes mottatt:
    9,083
    Bonuspoeng:
    183
    Hehe, selvsensurerer kraftig! Tror imidlertid det er flere andre selskaper som har tilsvarende scam (kommer ikke på eksempler i farten, men vet jeg har lest det). Helt usaklig.
     
  5. Thomas

    Thomas Medlem

    Innlegg:
    186
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    I følge dama som jeg snakket med hos SAS, så var det tidligere en begrensning i systemet, som gjorde at de ikke fikk til å charge YQ på UA, men etter overgang til nye systemer, så var denne muligheten tilbake, og de hadde derfor fått instrukser om å gjøre dette. Kjedelige greier.
     
  6. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Toppen av smålighet. Snakk om å latterliggjøre egne medlemmer. Gir jo inntrykk av at dette er en avgift de er pålagt å kreve inn av UA, mens det i stedet havner rett i lommen på SAS.
     
    milehigh liker dette

Del denne siden