SAS EuroBonus har nå begynt å ta betalt YQ(fuelsurcharge) for United flighter. For billett OSL-EWR-OSL utgjør dette 2300 NOK. Jeg snakket med en dame som driver å regner skatter i dag, og hun kunne bekrefte at dette lenge ikke har blitt gjort tidligere pga systemrestriksjoner, men at nå har de fått instrukser om å igjen ta YQ også for flighter booket med EB poeng på UA metall. Ganske synd Alt var mao bedre før. I påsken så reiste meg og fruen til ORD i C på UA med CT, og betalte ingen YQ.
For noen løgnhalser i EB som svarte at de så på mulighetene for å fjerne YQ på award på non SK-metal. Udugelige slasker var det som stilte der. Just my 2 cents.
milehigh, tell us how you really feel Merkelig. Disse pengene må jo gå rett i kassa til SAS? United tar ikke betalt for fuelsurcharges for sine egne medlemmer.
Hehe, selvsensurerer kraftig! Tror imidlertid det er flere andre selskaper som har tilsvarende scam (kommer ikke på eksempler i farten, men vet jeg har lest det). Helt usaklig.
I følge dama som jeg snakket med hos SAS, så var det tidligere en begrensning i systemet, som gjorde at de ikke fikk til å charge YQ på UA, men etter overgang til nye systemer, så var denne muligheten tilbake, og de hadde derfor fått instrukser om å gjøre dette. Kjedelige greier.
Toppen av smålighet. Snakk om å latterliggjøre egne medlemmer. Gir jo inntrykk av at dette er en avgift de er pålagt å kreve inn av UA, mens det i stedet havner rett i lommen på SAS.