Sas Go Light med EBS

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av engiz, 18. jan 2017.

  1. engiz

    engiz Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    God morgen :)

    Jeg er EBS og har pleid å reise rundt 10 T/R reiser i året som oftest med Sas Plus.
    Nå med de nye reglene for SAS har jo ikke Plus de samme fordelene som før, og da kommer jeg til spørsmålet mitt:
    Dersom jeg skal droppe Sas Plus, og istedet bestille den billigste billetten Sas Go Light, vil jeg da forsatt kunne sende en bagasje + golfbag? Eller må jeg bestille Sas Go?
     
  2. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
  3. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Ligth no bag er uten bagasje. Ditt sølvkort gir 1 ekstra bagasje. DU kan dermed bare ta med en bagasje på sas go ligth. 99% sikker :oops:
     
  4. engiz

    engiz Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Mao ingen golfbag...?
     
  5. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Dessverre. Golf bag regnes som vanlig bagasje antar jeg. Så da må du nok skaffe deg gullkort(kjøpe?) eller pent kjøpe pluss billett :)
     
  6. engiz

    engiz Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har jo golfbag på vanlig Sas Go, men tenkte om jeg faktisk kunne ta Sas Go Light, men da får det bli Go/Plus
     
  7. Blades33

    Blades33 Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    423
    Bonuspoeng:
    63
    Nå er det vel mulig å kjøpe seg ekstra bagasje også? Nå har jeg aldri flydd med en golfbag før, men gitt at den går som vanlig bagasje, finner du en grei oversikt her: https://www.sas.no/alt-om-reisen/bagasje/ekstra-bagasje/

    Så du må nesten vurdere hva som blir billigst, og om prisforskjellen gjør at du får det totalt sett bedre der fremme, enn der bak.
     
  8. engiz

    engiz Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Light blir ikke aktuelt med golfbag, så lenge ikke prisen er veldig mye billigere enn vanlig GO. Plus er jo mye bedre enn GO fortsatt, men en betaler gjerne ikke dobbel pris slik som en kunne gjort før.
     
  9. Sindre

    Sindre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Som sølvmedlem kan du jo sende spesialbagasje, så du kan benytte den "kvoten" til golfbag. Den du kjøper til vanlig bagasje.
     
  10. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Du kan også legge inn en startpistol i bagen og deklarere det som ett våpen. I tillegg så garanterer du da at de ikke roter vekk bagasjen din. Når du kommer frem så gir du kontrollørene lappen og viser startpistolen. Du får noen sure miner fra de, men det har ikke noe å si. Du fikk bagasjen med deg ;-)
     
    Scandipendler liker dette

Del denne siden