Sas har endret fly til LA

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av lundt, 16. jan 2018.

  1. lundt

    lundt Aktivt Medlem

    Innlegg:
    103
    Likes mottatt:
    105
    Bonuspoeng:
    43
    Hei Sas har i løpet av natten endret flytype fra Arlanda til LAX de har satt opp et A340 med kun 4 rader i plus. Kan dette stemme? Og er det i såfall den nye Sas cabinen i dette flyet?
     

    Attached Files:

  2. n0gga

    n0gga Medlem

    Innlegg:
    79
    Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    18
    https://www.seatguru.com/airlines/SAS_Airlines/SAS_Airlines_Airbus_A340.php

    I følge denne - Ja.

    EDIT: Glem det, tror de har mikset litt bilder her. Flesteparten av bildene viser nok gammel C. Første bildet i serien viser tydelig den nye kabinen, men etterhvert som man beveger ser bak i bildene ser man bilder fra rad 7, som ikke er av ny type.

    Sakset fra en kommentar på seatguru:
    "I flew SK943 CPH-ORD and was disappointed when I found out that I was not flying in the new SAS Business class. There is a configuration of aircraft that is not represented here nor on the SAS website. It is their backup aircraft used often (LN-RKP). The aircraft has old LAN Chile business class seats, that are angle lie-flat, the entertainment is different, and the aircraft does not have Wi-Fi. The business class cabin is 2-2-2-2 and is not quite as nice of an experience as the new SAS cabins. The cabin is very old and worn."
     
    Last edited: 16. jan 2018
  3. Scandipendler

    Scandipendler Senior Medlem

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    1,783
    Bonuspoeng:
    113
    Oi - LN-RKP har vel stort sett trafikkert CPH, som det dermed har vært all grunn til å unngå hvis man skal til USA, så at den nå også kan dukke opp på ARN er litt urovekkende (kanskje danskene gikk litt lei?). SAS har vel kjøpt denne maskinen også. Hvorfor oppgraderer de da ikke kabinen? Er det fordi A340 synes å være på vei ut?
     
  4. lundt

    lundt Aktivt Medlem

    Innlegg:
    103
    Likes mottatt:
    105
    Bonuspoeng:
    43
    Prøvde å booke en biz billett på hjemmesiden nå da virker det som om det er 2-2-2 seating..
    Og det er jo så klart forsent å trekke budet.. må si at dette ikke er noe jeg ønsker å bruke poeng på..
     
  5. OttoL

    OttoL Senior Medlem

    Innlegg:
    861
    Likes mottatt:
    1,105
    Bonuspoeng:
    93
    LN-RKP. Gamle og ubrukelige seter. Utrolig at de holder på sånn fortsatt.
     
  6. lundt

    lundt Aktivt Medlem

    Innlegg:
    103
    Likes mottatt:
    105
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg mener også at Sas har skrytt av at de har oppgradert alle sine langdistanse fly? Eller husker jeg feil?
     
  7. lundt

    lundt Aktivt Medlem

    Innlegg:
    103
    Likes mottatt:
    105
    Bonuspoeng:
    43
    Ja også på en av dems absolutt lengste flyvninger..
     
  8. Schlandy

    Schlandy Senior Medlem

    Innlegg:
    872
    Likes mottatt:
    1,438
    Bonuspoeng:
    93
    Sas pleier å være ganske greie med å refundere poeng ved oppgradering når det er LN-RKP som benyttes.
     
  9. lundt

    lundt Aktivt Medlem

    Innlegg:
    103
    Likes mottatt:
    105
    Bonuspoeng:
    43
    Det høres jo fornuftig ut, jeg måtte fly private air flyet noen ganger, men det virker veldig mye bedre enn dette flyet?
     
  10. OttoL

    OttoL Senior Medlem

    Innlegg:
    861
    Likes mottatt:
    1,105
    Bonuspoeng:
    93
    Det kan jeg skriver under på. Har aldri sovet så godt på et fly noen gang som HB-JJA.

    SAS er også generøse med kompensasjoner om man har bestilt rett inn i business og får LN-RKP. Da det dukket opp til PEK her forleden måtte de pent hoste opp 30k poeng i kompensasjon til en i business iallfall
     
    Xflipper liker dette
  11. lundt

    lundt Aktivt Medlem

    Innlegg:
    103
    Likes mottatt:
    105
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har oppgradert på poeng men jeg kan sende Mail til gull mailen og få tilbake poengene og beholde biz plassen?
     
  12. Upsaker

    Upsaker Senior Medlem InsideFlyer Skribent

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    5,420
    Bonuspoeng:
    113
    Det venter du med til flyet har landet, før du vet ordet av det kan de ha byttet fly igjen.
     
  13. lundt

    lundt Aktivt Medlem

    Innlegg:
    103
    Likes mottatt:
    105
    Bonuspoeng:
    43
    Men hva er årsaken til at de bruker et sånt fly? Har de feil på et fly eller har de bare mangel på et langdistansefly, så de må ha det her i rotasjon på enkelte destinasjoner?
     
  14. Anders88

    Anders88 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    116
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg klaget etter gjennomført tur, og fikk alle poengene som var brukt til oppgradering tilbake igjen.
     
  15. Upsaker

    Upsaker Senior Medlem InsideFlyer Skribent

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    5,420
    Bonuspoeng:
    113
    De bruker det som et backupfly når andre fly står på bakken med tekniske problemer eller har planlagt vedlikehold. Jeg hørte nylig at det stod et fly i Hong Kong for eksempel. Noen ganger er det i bruk hver eneste dag, men Flightradar24 kan fortelle at det ikke har fløyet de siste 7 dagene.
     
  16. haakonks

    haakonks Senior Medlem InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    776
    Likes mottatt:
    1,394
    Bonuspoeng:
    93
    Mye vedlikehold utføres nå i lavsesongen, det er også mer dårlig vær både i USA og Skandinavia som ofte gjør at det lettere blir forsinkelser.
    Da er det ofte greit å ha en backup-maskin å sette inn.
     
  17. Robamu

    Robamu EBD, CCG, GHA BLACK, HILTON DIA, Choice PLA

    Innlegg:
    829
    Likes mottatt:
    739
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg sendte klage i ettertid, oppgradert 2 pax fra GO og til BIZ til IAD med poeng på auksjon. Fikk tilbakebetalt 50% av poengene som ble brukt. Samme service og mat som de nye oppgraderte kabinene. Men setet, skjerm og kabinen generelt er noen hakk ned.
     
  18. snik

    snik Medlem

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    18
    Dette skjedde meg fra cph - sfo den 19 desember. Oppgradert til biz for hardt opptjente poeng, for så å finne ut at det var LN-RKP. Jeg tok kontakt med sas på alle mulige kanaler og fikk som tilbakemelding at det beste jeg kunne gjøre var å ta kontakt med customer support etter flyvningen for å høre om delvis refundering av brukte eb-points. Fra en annen tråd her på forumet, og fra et svensk forum skrev folk forskjellige erfaringer, alt fra 5k points refundert opp til 30k. Har også hørt folk få refundert 50% av innvilget bud.
     
    Last edited: 14. mars 2018
  19. snik

    snik Medlem

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    18
    Hvordan gikk du frem? Tror du de har en standard på hvilke summer som refunderes? Jeg blir overrasket over at det er så forskjellige erfaringer.
     
  20. lundt

    lundt Aktivt Medlem

    Innlegg:
    103
    Likes mottatt:
    105
    Bonuspoeng:
    43
    Hmm høres ut som en ganske bra reperasjon, kanskje greit med et annet fly uansett haha. Neida så lenge jeg får poeng tilbake! For så noen bilder nå og det er rett og slett et annet produkt en det jeg har lagt inn bud på.
     

Del denne siden