Personale i første linje kan ikke svare på hva som er galt. Dette gjelder i SAS såvel som i andre selskaper. Likevel, å skylde på brukerens redskap i en tid hvor prosessering skjer sentralt er rimelig flåsete. Men igjen, slike personer finner man overalt.
Fått bestilt meg en billig tur i Plus Smart til California med bonuspoeng, etter tips i denne tråden: https://insideflyer.no/forums/threa...få-selskap-på-turen.14701/page-17#post-543331 Det er tilsynelatende mulig å endre reisen etter bestilling, og jeg kommer så langt som at betalingen går igjennom, men deretter får jeg en feilmelding og beskjed om at pengene vil refunderes. Mulig at det ikke skal være faktisk mulig å endre (kr 5000 for å oppgradere til Business), men tar gjerne i mot noen tips om andre har fått det til på en vanlig billett bestilt med poeng.
Håpløse folk på telefonsupport. Jeg har hatt store problemer med å logge inn de siste par ukene, spesielt med Chrome i Windows. Men etter et par forsøk har det alltid gått bra. Fram til fredag. Da måtte jeg prøve flere ganger, og plutselig kom meldingen: "Kontoen har blitt sperret etter flere påfølgende påloggingsforsøk". Jeg ringte SAS siden jeg var i ferd med å bestille en reise. Beskjeden var: "Bare bytt passord, så kommer du inn". Jeg sa klart fra at jeg ikke tror det hjelper når kontoen er sperret, men beskjeden var: "Jeg garanterer at det løser problemet". Så jeg byttet passord, og det gikk fint. Jeg prøver igjen å logge på, nå med Edge siden Chrome har vært kranglete. Men, som ventet, samme melding igjen. Jeg ringer SAS igjen, og denne gang var svaret: "Bytte av passord hjelper ikke. Du må la det gå 24 timer uten å prøve å logge inn. Da vil kontoen automatisk låses opp". Lørdag, etter ca. 30 timer, prøver jeg igjen. Fortsatt samme melding. Jeg ringer igjen, og får snakke med ei sur svensk dame. "De du har snakket med vet ikke hva de snakker om. Du må nemlig vente 48 timer, ikke 24. Da blir kontoen automatisk låst opp.". Jeg sa at det hastet, jeg måtte inn for å sjekke en bestilling og ba om at noen låste opp kontoen manuelt. Svaret var: "Hørte du ikke hva jeg sa? Dette har jeg ikke tid til". Og, utrolig nok, la hun på! Nå har det gått omtrent 60 timer siden siste innloggingsforsøk på lørdag, og jeg prøvde akkurat igjen. Fortsatt beskjed om at kontoen er sperret. Ny telefon, og denne gang fikk jeg i alle fall snakke med ei hyggelig svensk dame. "Det er flere som har dette problemet. Og i ditt tilfelle vil IKKE kontoen bli låst opp automatisk. Siden det ikke har skjedd nå må vi låse opp manuelt. Jeg skal gi beskjed til IT-avdelingen med en gang." Det var i alle fall et fornuftig svar. Så får vi se om de får låst opp kontoen. Men hvordan er det mulig å ha slike udugelige - og uhøflige - folk til å hjelpe kunder?
Hei Jeg har opplevd akkurat det samme den siste tiden og kontaktet kundeservice på chat. De sa at dette er et kjent problem som SAS IT jobber med å løse. De sa ingenting om låst konto så det tror jeg ikke stemmer. Dersom de vil selge billetter kan de jo ikke sperre folk ute fra kontoene sine i 24-48 timer... Jeg fikk et råd som funket. Man kan jo velge å logge inn enten med eurobonusnummer, epost eller brukernavn. Velg et annet alternativ enn det du brukte når du laget nytt passord. For min del logget jeg inn med mitt eurobonusnummer og det nye passordet og da gikk det fint å logge inn
Sliter med det samme, fikk først beskjed om å endre passord og vente 24 timer, så via gullmail fikk jeg beskjed om å rense cache etc og prøve igjen, deretter hvilke nettlesere og slikt jeg brukte. Siden har ikke hørt mer. Prøvde trikset til nurse men det hjalp heller ikke.
Etter å ha sperret konto for 5. dagen, ringte jeg kundeservice igjen. De har tydeligvis fått nye opplysninger, for jeg fikk samme beskjeden som deg. Også at det var en kjent feil som de jobbet med å løse. Jeg logger alltid inn med brukernavn. Men prøvde nå med Eurobonus nummer, og jeg kom rett inn! Det betyr at meldingen jeg har hatt i 5 dager om at kontoen er sperret, er feil. Det er jo samme kontoen enten jeg logger inn med brukernavn eller Eurobonus nummer. Men det viktigste er at det virket!. Det var først den 5. agenten på 5 dager som foreslo dette.
Jeg hadde en litt overraskende sak i går. Vi har fire bonusbill ECO til Hawaii nå i juli. I går så jeg at det var mulig med BIS store deler av strekket på returen. Ringte den inn og fikk den igjennom, har fått kvitteringer og alt ser pent ut på min SAS profil. Det rare var at jeg ser de gav oss 220K poeng tilbake(har brukt to CT) for så å trekke 200K(bruker fortsatt to CT). Altså gikk fra ECO til BIS på en stor del av returen og betaler mindre poeng..
Det høres ut som agenten har gjort feil, men så lenge du har motatt eposten med electronic ticked itinerary, så er alt fint.
Etter bestilling kom denne opp på nettsiden. Fikk bekreftelse på booking på mail og så at beløp var reservert på kortet. Da jeg ringte SAS sa de at beløpet kun var reservert og ikke belastet så de skulle sende meg en link slik at jeg kunne legge inn betaling via et annet kort. Den bet jeg ikke på. Kortselskap bekreftet at alt så normalt ut fra deres side. Ny runde i SAS konsulentbingo hvor jeg fikk ei som grov litt mer i hva som hadde skjedd. Ticketing hadde blitt stoppet da systemet ikke så betaling for setereservasjonene mine. De skulle vært gratis for meg. Her vil det være lett å gå på en smell med dobbel betaling.
Har opplevd det samme flere ganger når jeg bestiller billetter til andre familiemedlemmer enn meg selv som ikke har status (og jeg ikke er med). Har enda ikke opplevd at de ikke fikk setene jeg valgte, men har også ringt inn og bedt agenter legge til seter med egen kode som jeg vet de har for å være på den sikre siden. Merk: Det er ikke alle agenter som vet at de kan gjøre det. Da får du et sang-og-dans-nummer om at det er kun du som har gratis sete. Ring i så fall inn på nytt til du finner en mer erfaren agent. Da blir feilmeldingen borte og setene er ok.
La inn M&M nummeret på Lufthansagruppens flighter på en bonusbooking tidligere i dag. Fikk valgt troneseter i SAS-appen med en gang.
1 - Ble endelig kvitt et langvarig tilfelle av "something about your browser made us believe you are a bot" på min hjemme-pc; Endret sånn at ingen cookies blir lagret fra sosiale-medier-adresser twitter/facebook/tiktok/linkedin/snapchat (som jeg ikke aner hvordan er blitt koblet til mitt besøk på sas.no), slettet øvrige cookies og startet så søk på nytt. Tidligere har det ordnet seg selv ila. en dag eller to, eller bruke annen browser, men nå har det vart 1 mnd på denne pcen hvor det ikke har hjulpet verken å slette cookies, bruke annen browser eller bruke vpn. 2 - Slet med innlogging for wifi på fly i går, den nye "verify you are human" greien startet på nytt og slettet passordet som var fylt inn igjen og igjen. Fikk det til slutt til med å klikke umiddelbart på logg inn etter passordet var fylt inn.
SAS har brukt mange år på å perfeksjonere en "service" som stort sett skal si tyvärr når kunder spør om noe. Og at de legger på telefonen er også helt vanlig, hvis man spør om de kan sjekke mer. De har andre folk i kø som også må få høre tyvärr, må vite... Illustrerende er også at jeg tok opp et spørsmål med EBG mailen for en uke siden etter masse tull og regelrett utskjelling av meg som kunde (som hadde fulgt SAS sine instrukser) på gate i CPH siden jeg hadde oppgradert til Plus og de aldri fikk til å printe et boardingkort med sete i riktig klasse på OSL gull checkin, SAS OSL lounge, eller SAS CPH lounge. Alle instanser nevnt hadde sagt at "dette ordner de greit i gate når du bytter fly i CPH". Men i gate skjelte de meg ut etter noter og fortalte at dette ikke var noe de hadde tid til å drive med. Men det var nå dit jeg ble henvist av 3(!) SAS instanser tidligere på turen. Tok opp spørsmålet med EBG mail, fortalte om problemet og spurte hflig om en liten EB kompensasjon. Fikk beklager for det som skjedde (etter 1 uke!) og beskjed om å kontakte SAS vanlig claims-form på websiden som alle andre kunder. Hvor ble det av noen nytte av å være gull? Rosinen i pølsa: Der hvor EBG mail tok 1 uke på å svare ingenting, tok Anton (oppdiktet navn) på svensk customer support bare 7 minutter (!) på å avvise alle krav.
Ikke i denne runden. Men pleier å løse seg ved å vente en dag, og deretter kjøre "glemt passord" metoden.
Jeg kommer fortsatt ikke inn hvis jeg logger inn med brukernavn. Får beskjed om at kontoen er sperret. Men jeg kommer inn med EB nummer. Merkelig siden det er samme konto!
SAS IT! Ikke rart vi har en egen tråd.... Men når det er sagt, ganske vanlig med slike snags. Også hos andre legacy selskaper som har en gammel mainframe computer et sted, og så har de bare laget en good looking web front-end. Sminke grisen, som det også heter
Det skjedde noe en gang tidligere i år (i fjor?) hvor de sluttet å tillate bruk av brukernavn for innlogging. Jeg hadde det samme problemet i mai fjor, ser jeg nå i gamle eposter. På innloggingssiden står det iallfall dette nå: Så det kan se ut til at brukernavn er utgått?