SAS juleflyet 2016

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av peterfox, 23. okt 2016.

  1. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei folkens,

    Jeg vet godt at mange har det veldig travelt i disse dager. Men jeg tenker på de som har det mest travelt med å skaffe mat til familien.

    SAS-Juleflyet er et foretak/organisasjon jeg setter veldig pris på.

    Ideen om Juleflyet ble unnfanget i 1985 da Karsten Midtun var stasjonssjef på Norvings base i Bergen. Forslaget ble fremlagt for selskapets ledelse, som brukte kort tid på må gi sin tilslutning til denne ideen.
    Her er Karstens historie:
    [​IMG] Gdansk og Polen var på den tiden i verdens søkelys, og jeg fant det spennende å prøve dette som destinasjon. Jeg hadde ingen kontakter eller forbindelser i Polen. Telefonopplysningen avdeling for utland ble tatt i bruk, og jeg kom i kontakt med en Polen/Norge venneforening i Stavanger. Ett par telefoner ble gjort, og jeg reiste på rekognosering til Gdansk.
    På flyplassen ventet en prest som jeg mente jeg dro litt kjensel på. Det viste seg senere at dette var Father Jankowski som ble kjent for å ha klatret over sperringene til Lenin-verftet under okkupasjonen for å holde gudstjeneste der.
    Etter å blitt vist potensielle mottakere dro vi til Brigitta-menighetens hovedkvarter hvor presten med sitt hoff bodde. Her ble jeg informert om tilstanden generelt, og forsto fort at her var store behov av nær sagt alt, og var ikke i tvil om at dette var en plass som var fornuftig som destinasjon. Mens vi satt og snakket sammen var det en stor trafikk av mennesker som kom og gikk. Alle hilste på og forsvant ned i en kjeller. Til slutt ble jeg presentert for en kar som het Lech Walesa; - det viste seg at vi var havnet i Solidaritets hemmelige hovedkvarter.

    Her er en film-snut fra fjorårets aksjon:




    Alle som mottar en bag-tag i løpet av uke 43-44, håper jeg sender ett bidrag, eller VIPPSer til aksjonen.

    Jeg går med min pin, hverdag nå og frem til 13. desember.

    Takk
     
    Travellingalf, view, Henrik and 4 others like this.
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Godt tiltak og et fornuftig formål å støtte for en bagtag. Har du vipps-koden?
     
  3. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    @peterfox
    Gjerne litt info hvordan jeg kan gjøre det uten vipps også :)
     
  4. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    @Ida
    Du vet ikke dato for fristen for donering?
     

Del denne siden